Qingqi TMS 200cc (Supermotard)

dronkers

2slow2die
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
625, 640, 660, 690 (inte bestämt än)
Hallå!

Jag funderar på att byta från min RF600R till en Qingqi TMS 200cc (supermotard). Har tröttnat lite smått på Rf600:an då den är jobbig att framföra i staden... och drar en del bensin i jämförelse med qingqi:n. Tänkte ha den som pendlarhoj, cirkus 1mil/dag och lite småkörande inne i staden (stockholm).

Det jag är mest rädd för är att körglädejan ska vara nära 0 när det enbart är 15,5 hk i den. Är den strypt på något sätt ? Finns det slipon / trimmdelar att köpa till dem i Sverige ? Hur låter dom, så att folk inte misstar den för en moped ? ;)

Något man bör tänka på innan man köper den ? (problem som brukar uppstå med dem?) vad är serviceintervallet ? :)

Om någon har bilder på den framifrån så skulle jag uppskatta det, har inte lyckats hitta några sådana än.

(länk till hojjen)

http://www.trendimport.se/motor.asp?content=/system/search/search.asp?container=50

Tacksam för svar!

Hallå!

Jag funderar på att byta från min RF600R till en Qingqi TMS 200cc (supermotard). Har tröttnat lite smått på Rf600:an då den är jobbig att framföra i staden... och drar en del bensin i jämförelse med qingqi:n. Tänkte ha den som pendlarhoj, cirkus 1mil/dag och lite småkörande inne i staden (stockholm).

Det jag är mest rädd för är att körglädejan ska vara nära 0 när det enbart är 15,5 hk i den. Är den strypt på något sätt ? Finns det slipon / trimmdelar att köpa till dem i Sverige ? Hur låter dom, så att folk inte misstar den för en moped ? ;)

Något man bör tänka på innan man köper den ? (problem som brukar uppstå med dem?) vad är serviceintervallet ? :)

Om någon har bilder på den framifrån så skulle jag uppskatta det, har inte lyckats hitta några sådana än.

(länk till hojjen)

http://www.trendimport.se/motor.asp?content=/system/search/search.asp?container=50

Tacksam för svar!

Köp hellre en gammal XR 600 elr något. 15 hästar i en motard kan inte va speciellt kul om du inte enbart ska köra i staden.

hej

jag har qingqi offroaden (Samma som motarden fast utan usd gaffel), har den som pendlarhoj samt grusväg/skogshoj (lite på kvällarna :D )

går inte att komma över 0.3l/mil i förbrukning. Kvaliten var över förväntan, den går bra, startat i alla väder hittills. Inga skruvar som "saknades", satt lösa (eller ens vibrerar bort)

Ljudet i den är rätt skönt, lagom högt kan man väl säga. Det som kan nämnas är att Supermotarden är ganska låg medan offroaden är hög (93cm)

Hastigheten ligger runt 110km/h vid 8000rpm, och skönast hastighet att köra i är runt 80km/h vid ~6000rpm

Angående delar är det lite gråszon där, det mest från en Suzuki DR200SE bör passa när det gäller motorn. När det gäller chassi/drev och dylikt så KAN en del saker från Suzuki DRZ 400 passa.

För mer info se denna tråd i ett nära besläktat grannforum (http://forum.soe.se/showthread.php?t=29277&page=14)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back