Qingqi TMS 200cc (Supermotard)

dronkers

2slow2die
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
625, 640, 660, 690 (inte bestämt än)
Hallå!

Jag funderar på att byta från min RF600R till en Qingqi TMS 200cc (supermotard). Har tröttnat lite smått på Rf600:an då den är jobbig att framföra i staden... och drar en del bensin i jämförelse med qingqi:n. Tänkte ha den som pendlarhoj, cirkus 1mil/dag och lite småkörande inne i staden (stockholm).

Det jag är mest rädd för är att körglädejan ska vara nära 0 när det enbart är 15,5 hk i den. Är den strypt på något sätt ? Finns det slipon / trimmdelar att köpa till dem i Sverige ? Hur låter dom, så att folk inte misstar den för en moped ? ;)

Något man bör tänka på innan man köper den ? (problem som brukar uppstå med dem?) vad är serviceintervallet ? :)

Om någon har bilder på den framifrån så skulle jag uppskatta det, har inte lyckats hitta några sådana än.

(länk till hojjen)

http://www.trendimport.se/motor.asp?content=/system/search/search.asp?container=50

Tacksam för svar!

Hallå!

Jag funderar på att byta från min RF600R till en Qingqi TMS 200cc (supermotard). Har tröttnat lite smått på Rf600:an då den är jobbig att framföra i staden... och drar en del bensin i jämförelse med qingqi:n. Tänkte ha den som pendlarhoj, cirkus 1mil/dag och lite småkörande inne i staden (stockholm).

Det jag är mest rädd för är att körglädejan ska vara nära 0 när det enbart är 15,5 hk i den. Är den strypt på något sätt ? Finns det slipon / trimmdelar att köpa till dem i Sverige ? Hur låter dom, så att folk inte misstar den för en moped ? ;)

Något man bör tänka på innan man köper den ? (problem som brukar uppstå med dem?) vad är serviceintervallet ? :)

Om någon har bilder på den framifrån så skulle jag uppskatta det, har inte lyckats hitta några sådana än.

(länk till hojjen)

http://www.trendimport.se/motor.asp?content=/system/search/search.asp?container=50

Tacksam för svar!

Köp hellre en gammal XR 600 elr något. 15 hästar i en motard kan inte va speciellt kul om du inte enbart ska köra i staden.

hej

jag har qingqi offroaden (Samma som motarden fast utan usd gaffel), har den som pendlarhoj samt grusväg/skogshoj (lite på kvällarna :D )

går inte att komma över 0.3l/mil i förbrukning. Kvaliten var över förväntan, den går bra, startat i alla väder hittills. Inga skruvar som "saknades", satt lösa (eller ens vibrerar bort)

Ljudet i den är rätt skönt, lagom högt kan man väl säga. Det som kan nämnas är att Supermotarden är ganska låg medan offroaden är hög (93cm)

Hastigheten ligger runt 110km/h vid 8000rpm, och skönast hastighet att köra i är runt 80km/h vid ~6000rpm

Angående delar är det lite gråszon där, det mest från en Suzuki DR200SE bör passa när det gäller motorn. När det gäller chassi/drev och dylikt så KAN en del saker från Suzuki DRZ 400 passa.

För mer info se denna tråd i ett nära besläktat grannforum (http://forum.soe.se/showthread.php?t=29277&page=14)

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick