Martin
Don't call it a comeback
Han var ju så snabb på första mellantid så dom kanske tyckte att han passade bättre därRedBaron skrev:Borde inte Muggeridge vara på sextonde plats då han klotade ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han var ju så snabb på första mellantid så dom kanske tyckte att han passade bättre därRedBaron skrev:Borde inte Muggeridge vara på sextonde plats då han klotade ?
RedBaron skrev:Superpålen:
Borde inte Muggeridge vara på sextonde plats då han klotade ?
Axxexs skrev:Finns en regel om detta om någon vurpar etc.
http://www.fim.ch/en/default.asp?item=26#
Se 1.16.6 A.2
Hm.. kanske att länken inte funkar? Är i "General Undertakings and Conditions + Sporting Regulations" under "Superbike & Supersport World Championship + Superstock Cup."
Hittade regeln.In the event of a rider placed in the first 4 positions of the
qualifying practice result has started the Superpole but has
fallen during the time lap or has not participated in the
Superpole for reasons of force majeure (1.16.1), the riders
placed from the 8th position in the Superpole results established
according to point 1 above will move one position back and the
rider concerned will be included at the 8th position.
Chris Ash skrev:Stigefelt och Harms kommer köra ifrån norrbaggen.
worldsbk.com skrev:7 Andersen K. Hoegee Suzuki. Suzuki GSX 600R 2'05.924
...
19 Harms R. Stiggy Motorsports. Honda CBR 600RR 2'07.138
...
21 Stigefelt J. Dark Dog Stiggy Motorsports. Honda CBR 600RR 2'07.572

ninja-mannen(c) skrev:
Chris Ash skrev:En hel säsong är kvar, jag skulle nog vara försiktig med att ta ut något efter ett kval...
ninja-mannen(c) skrev:Du skulle nog vara försiktig med att ta ut något före säsongen ens startat...
Självklart har du felChris Ash skrev:Jaha, jag uppfattade det som att du menade att jag hade fel....
nej från skämt til alvor, det gjenstår att se vem som har rätt och felMartin skrev:Varför körde Stiggy så få varv? Tekniska problem?
Qatar Fredag
Written by Anders Forsberg
Friday, 24 February 2006
Blygsamt kvalresultat
Det blev blygsamma resultat för Stiggy Motorsport när det andra kvalet till Qatars deltävling i Supersport-VM avgjordes tidigare i dag. Alla tre Dark Dog-Hondorna drabbades av motorproblem. Varken teamchefen Johan Stigefelt eller hans förarkollegor Robbin Harms eller Tatu Lauslehto kunde göra sig själva rättvisa.
– Vi har ännu inte kunnat konstatera var felet ligger, om det är något mekaniskt eller elektroniskt problem, förklarar Johan Stigefelt som hade 21:a kvaltid, nära 4,5 sekunder bakom ettan, regerande världsmästaren Sebastian Charpentier.
Bäst av Stiggy Motorsport-förarna var Robbin Harms som kvalade in i femte startled på en 19:e plats.
Tatu Lauslehto var den av det skandinaviska teamets förare som hade minst bekymmer med motorstörningar. Men finländaren hade istället svårt att finna sig riktigt tillrätta på den nya hojen. Facit blev en 27:e plats i det 33 man starka startfältet.
– Det kommer att bli en lång, tuff natt för mekanikerna, konstaterade Johan Stigefelt bekymrat inför lördagens race.
Johan:
Motorstörningarna gjorde att jag aldrig riktigt kunde koncentrera mig på att jobba med inställningarna. Jag var tvungen att gå i depå ett antal gånger och hann bara köra sammanlagt 17 varv.
Robbin:
Med tanke på motorproblemen är jag ändå tillfreds med kvalresultatet. Har kört båda passen på andrahojen. Jag börjar känna mig hemma i sadeln men ännu återstår mycket arbete innan vi hittar de rätta inställningarna.
Tatu:
För min del hade jag inga bekymmer med motorn förrän i slutet av dagens kval. Däremot var det svårare än väntat att bli hemmastadd på den nya Hondan. Jag jobbade hårt för att hitta rätt känsla men lyckades aldrig få till något riktigt bra varv.
Morgondagens VM-lopp i Supersportklassen startar klockan 11.20 svensk tid. Både det och bägge Superbike-racen direktsänds av Eurosport 2. Livesändningarna från Qatar inleds klockan 10.00 med det första Superbike-loppet.

Bingo skrev:Kul med fem märken bland de sex bästa tiderna. Är det bara jag som tycker att det hade varit roligt att se namnen Biaggi och Mladin i listan![]()
2ono skrev:...
Tror inte biaggi hade klarat sig bättre än vad Corser hade gjort.
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife