Qatar Airways Grand Prix of Qatar 2023

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:
Det vore intressant om Bagnaia skulle tvingas jaga sista racet och inte kan köra säkert och ändå vinna.
Jag upplever att Bagnaia fick en svacka efter Highsidern som slutade med att Brad Binder(?) körde över Baignaia's ben. Benen gick inte av men knä- och fotlederna kan fått stryk och dessutom kvarstående smärta i benen. Och självförtroendet kan ha drabbats. Nu verkar Bagnaia ha "före Highsidern" formen igen.
Och kör för att bli världmästare 2023, d.v.s. säkra poäng går före vinna enstaka race.
 
Last edited:
Allt annat än fokus på att bara komma före Martin vore korkat. Banjon är analytisk o intelligent. Därav kör han säkert nu. Behövs det så lägger han ner hojen 6% mer än övriga samt lägger in växel nr 7 på raksträckan. Hohohh
 
Allt annat än fokus på att bara komma före Martin vore korkat. Banjon är analytisk o intelligent. Därav kör han säkert nu. Behövs det så lägger han ner hojen 6% mer än övriga samt lägger in växel nr 7 på raksträckan. Hohohh
Bagnaia behöver inte komma före Martin i alla de återstående för att bli världsmästare,
Bagnaia leder ju med 14 poäng.
Men Martin måste komma före Bagnaia och gärna vinna för ha en chans passera Bagnaia.
Vinner Jorge de återstående två Sprinten med Bagnaia 2:a har han tagit in 6p av de 14 Jorge ligger efter. Kommer Jorge 2:a i Racen med Bagnaia 3:a kommer dom sluta på lika poäng.
För gå förbi så måste Jorge vinna ett av Racen med Bagnaia som 2:a.
Jag kan tänka mig att Världsmåsterskapet avgörs av krasch eller överskridit bangränsen eller fälld av för lågt däcktryck och få 3 sekunders tillägg och flyttas bak i resultatlistan.
Men jag tippar Bagnaia världsmästare, Jorge ligger 14 poäng efter, för mycket.
Men Bagnaia får inte krascha .....
 
Last edited:
Pramac verkar fått till inställningarna i FP 1 med
1:a Jorge Martin
2:a Johan Zarco
men skuggande
3:a Bagnaia
eller var det H & Medium rear som gjorde det ? Bagnaia H&H
 
Pramac verkar fått till inställningarna i FP 1 med
1:a Jorge Martin
2:a Johan Zarco
men skuggande
3:a Bagnaia
eller var det H & Medium rear som gjorde det ? Bagnaia H&H
Yupp, men inte på P.
JMart ser inte glad ut...

Edit: Tills han satte på mjukare gummi.
Men det ser ut att bli jobbigt på racen.
 
Så blev tre Aprilia, en Ducati och en KTM de fem snabbaste i Q0=Practise :)
 
Yupp, men inte på P.
JMart ser inte glad ut...

Edit: Tills han satte på mjukare gummi.
Men det ser ut att bli jobbigt på racen.
Ja ska Jorge Martin ha en chans ta in Pecco's försprång på 14 poäng duger det inte med plats 7 i Sprinten. Den ger bara 3 poäng.
Då kan ju Pecco ställa stövlarna och ändå leda med 11 Poäng efter Sprinten.
Men vi får se hur det ser ut efter Q2 imorgon.
Jorge behöver nog 1:a startled ....
 
Nu börjar allvaret om nån minut ... är det Soft Soft som gäller ?
Nej, dom flesta har Hard Soft .
Så hamnade Bagnaia och Jorge i 2:a startled efter Q2.
 
Last edited:
Missade FP2 så såg inte vad som hände mellan Morbidelli och Aleix.
Hörde något om en smäll på hjälmen från AEsp på Morbi?
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top