PwerComander USB färdiga mappningar?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjenamittbena! Har en PC3 här i mitt knä, den är fabriksinställd för att passa en stock-gixxer, men om Jag har helsystem på? Kan man hitta en färdig mappning för det tro och slippa pilla på de där små knapparna?

let me no om du tycker det funkar bra, och du vet nåt ställe där man kan få tag på en PC3 USB till hyffsat peng.

är det skillnad på USA modellerna o svenska modellerna? jag har hört nåt om det

De är en stor skillnad den "svenska" är dyrare.....

Alex 6R skrev:
let me no om du tycker det funkar bra, och du vet nåt ställe där man kan få tag på en PC3 USB till hyffsat peng.

är det skillnad på USA modellerna o svenska modellerna? jag har hört nåt om det

Superbike Roger skrev:

sant sök lite på amerikanska sidor den som söker må finna.... tror de ligger 35-30% billigare där :yoparty

jag hörde att det var lite skillnad på nån punkt på hojarna.

är det amerikanska hojarna exakt likadan som de svnesksålda?

är det samma kablage o det med?

Jag kopplade ihop allt, Har inte mappat om än men den går redan som en dröm på den mappningen som ligger standart i PC3, Bättre på tomgång och låga varn men även snällare i av och pågas under hela registret. :tummenupp

Superbike Roger skrev:

En skillnad kan vara att den svenska generalagenten lär vara iskall till att reglera garanti på US-köpta enheter..."vänd dig dit du köpte den"....inte deras bissniss enligt dom.

Vet inte hur det är att åberopa "världsgaranti" om det nu finns något sådant, vet inte heller hur driftssäker en PC är, har bara haft min ett par månader, men skulle något hända så försvinner förmodligen det man tjänat på köpet ut genom fönstret...

Tror väl att själva PC'n är samma i USA och Sverige, men det verkar skilja på mappningarna man laddar ner. Det står ju ibland "US model" eller "European" på mappningarna.

Jag kör med en "standardmappning" som jag laddat ner från deras hemsida. Fanns en klar med mina grejer... Funkar bra för mig :tummenupp
Går säkert att hitta nån halv häst ellet nåt till om man kör den i bänk och lägger ner massa tid på det. Men det känns som det kvittar för mig...

Ingen större skillnad, ibland kan det vara så att en pc passar ex CBR1100XX 99-01 på US modellen men passar bara på 99-00 på Euro modellen.

Samuel skrev:
jag hörde att det var lite skillnad på nån punkt på hojarna.

är det amerikanska hojarna exakt likadan som de svnesksålda?

är det samma kablage o det med?

Väldigt sällan strul med PC en mycket bra produkt.

Ducster900 skrev:
En skillnad kan vara att den svenska generalagenten lär vara iskall till att reglera garanti på US-köpta enheter..."vänd dig dit du köpte den"....inte deras bissniss enligt dom.

Vet inte hur det är att åberopa "världsgaranti" om det nu finns något sådant, vet inte heller hur driftssäker en PC är, har bara haft min ett par månader, men skulle något hända så försvinner förmodligen det man tjänat på köpet ut genom fönstret...

Macke skrev:
Tror väl att själva PC'n är samma i USA och Sverige, men det verkar skilja på mappningarna man laddar ner. Det står ju ibland "US model" eller "European" på mappningarna.

Jag kör med en "standardmappning" som jag laddat ner från deras hemsida. Fanns en klar med mina grejer... Funkar bra för mig :tummenupp
Går säkert att hitta nån halv häst ellet nåt till om man kör den i bänk och lägger ner massa tid på det. Men det känns som det kvittar för mig...

ok så du tyckte det blev stor skillnad då från utan PC3 till med PC3 med mappning från nätet??

jag har helsystem, (akra) och knfilter, blir den mycke rappare i gasen med, kommer jag känna stooor skillnad??

alex

Den stora vinsten blir på mellanregisteret där man oftast tappar en hel del hk/vrid när man byter till helsystem och inte monterar PC, jag tycker att det är som att kasta pengarna i sjön när man köper helsystem till hojen och inte lägger några tusingar till på en PC.

Alex 6R skrev:
ok så du tyckte det blev stor skillnad då från utan PC3 till med PC3 med mappning från nätet??

jag har helsystem, (akra) och knfilter, blir den mycke rappare i gasen med, kommer jag känna stooor skillnad??

alex

Alex 6R skrev:

alex

Jag tyckte det blev stor skillnad just på mellanregistret som superbikeroger skrev. På toppen så märkte jag ingen större skillnad faktiskt, kanske lite med det kan ju lika gärna vara psykologiskt eftersom man vet att man just monterat en PC.

Jag köpte hojen med helsystem o kn-filter. tänkt o köpa snart, bara hitta en till rätt pris och svensktillv. med svensk manual.

SuperbikeRoger; Så det ÄR ingen skillnad på svensk o US modell då? förutom språket?

@ Teo: är din gixxer orginalutförande? jag tänkte på org mappen som lg i PC3an?

Alex 6R skrev:
J

@ Teo: är din gixxer orginalutförande? jag tänkte på org mappen som lg i PC3an?
Jag har yoshiRS3system på, den gick bra som det var med det, lite svag i botten bara, går bätte med PC3s orginal inst. Ska mappa om snart till rätt mapp..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år