Nackdelen med såna där lagningskit är ju att det bara funkar med småhål, jag har har fått däcken uppskurna några gånger, och kan man få in ett finger i hålet så känns det som att en daggmask från Biltema gör varken till eller från
Ja Biltemas kit, har som sagt funkat varje gång till skillnad mot punkaspray som aldrig funkar tycker jag.Låter lovande. Är det specifikt Biltemas kit du menar, eller något annat. För min del kommer jag nog mest att betrakta det som ett sätt att komma hem, och inte som en permanent lagning.
- Jag har aldrig haft punktering på någon hoj, vare sig cross eller landsvägs.2 punkteringar sedan 1978, båda på endurocykeln. Brukar bli ca1000 mil landsväg / år.
Är det så vanligt med punka eller har jag bara haft en dj-la tur?
Bra synpunkt. Har inte mycket hojerfarenhet att luta mig mot, men på bil har jag bara haft 2 punka på snart 30 år. På trampcyklar har jag däremot haft fler punkor än jag orkar räkna. Tänkte i alla fall sätta ihop ett litet kit för att klara diverse småsaker man kan råka ut för och punka är ju inte helt omöjligt att klara av.- Jag har aldrig haft punktering på någon hoj, vare sig cross eller landsvägs.
2-3 ggr på vanlig cykel i hela mitt liv, tror jag.
Görs det rätt verkar det hålla däcket ut. Grejen är att trycka in tillräcklig långt och sen vrida 1/2 varv så att det blir en form av "knut" på insidan när man drar ut prylen. Det har iaf hållit för minst 280 km/h på strippen, både i ett 7" slicks och vanligt gatdäck. Kordbrott känns, då är det läge att byta - även med biltemakorv.För feg för att köra med en biltemakorv
280 blås... Vad är det värsta som kan hända lixom.Görs det rätt verkar det hålla däcket ut. Grejen är att trycka in tillräcklig långt och sen vrida 1/2 varv så att det blir en form av "knut" på insidan när man drar ut prylen. Det har iaf hållit för minst 280 km/h på strippen, både i ett 7" slicks och vanligt gatdäck. Kordbrott känns, då är det läge att byta - även med biltemakorv.
Den där är väl redan (gas)tät, bara att se till att inte köra över nåt vasst med tändhatten.Detta hade den fixat
Brutalt, bildäcken! Hur går det ens till?Vissa saker klarar inte Biltemas kit av...
View attachment 468944View attachment 468946
Detta hade den nog klarat, men eftersom det är däcksidan så bör det bytas så snart man kan ändå.
View attachment 468945
Detta hade den fixat
View attachment 468947
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |