Punka på bakhjulet livsfarligt!!

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
jo. det är som det låter. jag låg och drog på en grusväg och sprätte lite i kurvor mm utanför bromölla.

när jag sen kommer ut på landsvägen och drar på och kommer i en kurva börjar hela hojen wobbla som ett satans kräk. kändes som hela bakhjulet var löst! inte nog med det så höll jag på att flyga av hojen! som tur va hann jag sänka farten och stabilesera upp hojen med benet.
det var läskigt!! får byta däck på måndag när jag ska byta packboxarna i framgafflarna.

Kronen skrev:
2354714 jo. det är som det låter. jag låg och drog på en grusväg och sprätte lite i kurvor mm utanför bromölla.

när jag sen kommer ut på landsvägen och drar på och kommer i en kurva börjar hela hojen wobbla som ett satans kräk. kändes som hela bakhjulet var löst! inte nog med det så höll jag på att flyga av hojen! som tur va hann jag sänka farten och stabilesera upp hojen med benet.
det var läskigt!! får byta däck på måndag när jag ska byta packboxarna i framgafflarna.

Därför ska man inte åka med slitna däck :mattias

Kronen skrev:
2354714 jo. det är som det låter. jag låg och drog på en grusväg och sprätte lite i kurvor mm utanför bromölla.

det bakdäcket hade du sletigt rätt bra på :D var inte mycket mönster kvar när jag bytte det

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back