Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kraschandburn skrev:2683781Håller också på med turbo och min plan är att montera turbon högre än vad returen blir så det blir fallhöjd. Tror att trycket till turbon pressar tillbaka det utan problem.
Wibbe skrev:2683769...ska jag göra. Har denna pump liggandes, vad tror ni, går det att göra ett täcklock för att täcka orginal halvmåneformade öppningarna, och göra 2 nya på sidan av pumpen?
andersson turbo skrev:2684700Svar NEJ
Det funkar inte
Du får göra en " puck" av aluminium som passar mot hålen i pumpen
Sen får du göra anslutningar för slang i denna
Dessa ovala hål i pumpen är kritiskt viktiga att dom är exakt plaserade
för att få pumpverkan
Lite som slidmatning på en tvåtaktare
Annars är dom jäklit bra dom dära pumparna
Vart ska du driva den? vevaxeln eller?
Hmmm, det där kanske behövs? Jag funderar på att byta till en något större turbo på min hoj, och då vetefan om fallet på oljan räcker. Så jag tänkte kanske investera i en Mocal-pump eller liknande. Då ska jag kanske ha ett extra tråg med avluftning? Bara en liten burk med avluftning, och där oljan från turbon går in en liten bit över röret ut som pumpen suger i? Har jag fattat rätt?Wibbe skrev:2684937Det blir ju ett litet tråg med avluftning mellan pump och turbon, så den inte suger lagerdelen tom på olja.
lahi skrev:2685140Hmmm, det där kanske behövs? Jag funderar på att byta till en något större turbo på min hoj, och då vetefan om fallet på oljan räcker. Så jag tänkte kanske investera i en Mocal-pump eller liknande. Då ska jag kanske ha ett extra tråg med avluftning? Bara en liten burk med avluftning, och där oljan från turbon går in en liten bit över röret ut som pumpen suger i? Har jag fattat rätt?
lahi skrev:2685140Hmmm, det där kanske behövs? Jag funderar på att byta till en något större turbo på min hoj, och då vetefan om fallet på oljan räcker.
Nästa gång du är nykter i garage så kan du kolla in -92an snett emot Marklund bygge från hedenhös men funka bra med pumphus i tänd kåpan och luft/olje låda under snurran.Har du fått hem den STORA turbon nu eller?Wibbe skrev:2686749Jag hade det tänkt mig en liten behållare med olja in i överkant, plus en avluftning i överkant som man sätter en slang på och drar upp en bit, och olja ut till pumpen i botten.
jojje1963 skrev:2688813Borde det inte funka lika bra med en vakuumpump på vevhusventilationen och oljereturen ovan oljenivån? Trycka eller suga är ju igentligen samma sak.
kamikaze skrev:2697375Var hittar man en bra pump? Gärna elektrisk.
jojje1963 skrev:2688813Borde det inte funka lika bra med en vakuumpump på vevhusventilationen och oljereturen ovan oljenivån? Trycka eller suga är ju igentligen samma sak.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |