Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo men som du kanske vet så om man ska ha en hög grad av evidens bakom sina forskningsresultat så skall man köra en dubbel blind studie.Visst kan man mäta placeboeffekten.
![]()
Den i plåstret inbyggda deformationsremsan gör precis samma sak som dina tummar då den söker sig till viloläget.Placebo är bra.
Det får verkligen folk/maskiner att prestera bättre.
Se bara på Slick 50.
RWS flytande motorrenovering
STP
Piller och kurer för människor
Tron kan försätta berg.
Visserligen vill man ju tro - att om man sätter en tejpbit eller klämma på näsan så trycks den ju ihop och det skulle rent reoretiskt gå TYNGRE att andas....
Men moder natur har gjort nåt fel här...
Prova sjäv att trycka näsvingarna lite uppåt med ex.vis tummarna.
Voi´la!
Jag menade att "Breathe Right" verkligen har en högst påtaglig effekt och att den i sin tur kan ge föraren ett lyft (placeboeffekt) som kan påverka resultatet. Bara spekulationer.Men som jag uppfattde ditt första inlägg så menade du att plåstret har en reell fysiologisk effekt, men det är ju en helt annan sak än den sk placeboeffekten.
Låter skönt. Testa med "nosal tape" någon gång och försök se om du blir mindre andfådd.Nu ska jag sticka ut och springa, det blir en 12 km runda idag. Dock utan tejp.
Grimmt. Nu för tiden behöver man inte bara porta toppen utan även näsan alltså2944947Ett annat sätt om man vill förbättra luftintaget är att räta ut nässkiljeväggen, vilken är lite sned för många. Det utförs ca 1500 såna operationer om året i landet. Mer om det på
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107916
Nasal tape.Testa med "nosal tape" någon gång och försök se om du blir mindre andfådd.
Självklart inte, men menar att om du får i dig mer syre, så blir du piggare och mer uthållig, dvs. om du andas genom både näsa och mun..Om du har varit elitidrottare så vet du att individens maximala syreupptagningsförmåga dvs. din kondition inte har något med hur trånga dina näsgångar är.
Testa Pinlock, Fogcity eller en Foggy!Jag tror som crashtestdummy att det handlar om att få ut så mycket utandningsluft ur näsan som möjligt och inte genom munnen för att minska riskerna för imma på visiret.
Varför tror du t.ex. skidåkare tränar på hög höjd där det är mindre syre i luften?
För att få högre mängd röda blodkroppar och öka deras syreupptagnings förmåga, så dom klarar högre påfrestning på kroppen, och kan prestera bättre i sina tävlingar på lägre höjd, samt att dom återhämtar sig snabbare efter en urladdning!
Upplever man en skillnad vare sig det är en placeboeffekt eller inte så ska man givetvis använda näsplåster.Aja.. Funkade på mig iaf, jag är ingen läkare så jag går på mina egna erfarenheter av hur min egen kropp fungerar..![]()
Ok, om näsplåstret inte har nåt med att få bort uttandningsluften från visiret att göra så har jag ingen aning om vad dom använder det till.Testa Pinlock, Fogcity eller en Foggy!
Okej, dom kostar mer än ett "näsplåster", men då kan ni andas hur och när ni vill!![]()
Det är lätt att göra sig lustig över "nasal tape", jag vet. Men egentligen är de inte löjligare eller mer överflödiga än några andra tillbehör som används i depån och som GP-förarna varit föregångare med att använda.Ok, så kontentan av detta är att nu är det fritt fram att ha dessa på RR-banorna i Sverige. Jag ser det framför mig nu - 40 personer på gridden, samtliga med näsprytteln på sig (Humlan kör dock med tre stycken samtidigt, eftersom "det är kitt-nästejp för mer effekt").
Vad jämför du med nu?2947101Det är lätt att göra sig lustig över "nasal tape", jag vet. Men egentligen är de inte löjligare eller mer överflödiga än några andra tillbehör som används i depån och som GP-förarna varit föregångare med att använda.
...när jag spelade innebandy...
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |