Ps3 Tråden

Haha fan va dåligt, Igår hade vi dubbelt så många spelare online på bc2 jämfört med vad Pc användarna hade. Men! vi hade hälften så måna servrar som dom :5sure

Så jävla ghey.

Nu har jag köpt tio spel på Ebay för under 500 kr :tummenupp

Bl.a Need for speed shift, GT 5 Prologue, Sega Rally, Virtua Tennis 3, Virtua fighter 5, Unreal tournament 3 och Motorstorm.

Köra lite på Torsdag eller fredag? Beroende på väder naturligtvis:fakta

fuck%20yeah.jpg

Så oerhört trevligt - märkte att fjärrkontrollen till min Samsung platt-tv funkar på Ps3:an :tummenupp
Hmm, jag har en samsung tv o en ps3la ouppackade hemma. Intressant.men jag trodde att det bara var blåtand på ps3:zn?

Det ÄR bara blåtand på ps3an.. Har Samsung också börjat bt nu?

Är det inte TVn som tar emot signaler och skickar via HDMI till TV-spelet då?

Edit, ska förtydliga vad jag menar:

HDMI är inte bara ljud och bild. Det finns även något inom HDMI-standarden som heter Consumer Electronics Control (CEC). Detta är en pinne i HDMI-kabeln som skickar "fjärrkontrollsdata" kan man säga.

Inom CEC är det ingen riktig standard satt, det enda man kan vara säker på är att sladden för CEC finns i en HDMI-kabel. Dvs din TV behöver inte stödja CEC alls, men en HDMI-sladd gör det alltid.

Ett namn som säkert klingar bekant är BRAVIA Sync som är Sonys CEC-implementation.

Min gissning är nu att Samsung-TVn vidarebefodrar fjärrkontrollstryckningarna till PS3 via CEC över HDMI och TV-spelet då fattar galoppen.

OBS, det här är ju då fakta blandat med mina (kvalificerade) gissningar så jag kan inte garantera att det faktiskt är så här det ligger till.

Last edited:
Åh faen. Det hade jag inte sen blekaste om. Måste undersökas! Har nämligen en Samsung 8 serie och den borde ju skicka signalen vidare. Den stänger iaf av ps3an om man stänger av tvn. :D

Intressant. Jag har en Sony Bravia TV som hittat PS3:an som egen enhet utanför de vanliga HDMI ingångarna.. Måste testa fjärren bara.

//A

Är det inte TVn som tar emot signaler och skickar via HDMI till TV-spelet då?

Edit, ska förtydliga vad jag menar:

HDMI är inte bara ljud och bild. Det finns även något inom HDMI-standarden som heter Consumer Electronics Control (CEC). Detta är en pinne i HDMI-kabeln som skickar "fjärrkontrollsdata" kan man säga.

Inom CEC är det ingen riktig standard satt, det enda man kan vara säker på är att sladden för CEC finns i en HDMI-kabel. Dvs din TV behöver inte stödja CEC alls, men en HDMI-sladd gör det alltid.

Ett namn som säkert klingar bekant är BRAVIA Sync som är Sonys CEC-implementation.

Min gissning är nu att Samsung-TVn vidarebefodrar fjärrkontrollstryckningarna till PS3 via CEC över HDMI och TV-spelet då fattar galoppen.

OBS, det här är ju då fakta blandat med mina (kvalificerade) gissningar så jag kan inte garantera att det faktiskt är så här det ligger till.

Ja det det verkar som att signalen går till tv:n och ner till PS3 via HDMI-kabeln. Ni som har denna uppsättning med Samsung eller annat märke kan ju testa :tummenupp

Sorry amullo, vart en asfet rulle på tv jag vart tvungen o se...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025