prutar inte folk?

War-psycho skrev:
Dra era egna slutsatser, men aldrig mer jag gör mig besväret att visa upp hoj/bil för en "nysvensk" igen. (Har försökt i 12 år, blir alltid samma resultat.)
Det är helt enkelt inte värt besväret.

Visst, "fördomsfullt".
Men när samma sak hänt varenda gång, under 12 års tid, utan undantag.
Då är det inte fördomar, då är det f-nimig ett faktum.

O varenda gång du är utomlands på någon turistort så försöker du pruta 80% på priset som försäljaren har angett. Tror aldrig han vill sälja något till en svensk i framtiden. Så har det ju varit under dom 12 åren han har haft affären. Svenskar är ena snåla jävlar.

Man kan ju som sagt vända på steken oxå..

:) :) :)

Rätt pris = Sälja direkt om det nu finns marknad på prylen!
Har aldrig haft problem att sälja mina motorcyklar.
Dock har jag alltid själv kollat blocket innan och lagt mig attraktivt i prisnivå
så alla som surfar skulle se min när dem sorterade på lägsta pris bland de
"välskötta hojjarna"!

Längsta försäljningen tog kanske 4dagar, Kortaste var dagen efter!

Wille skrev:
2115708 O varenda gång du är utomlands på någon turistort så försöker du pruta 80% på priset som försäljaren har angett. Tror aldrig han vill sälja något till en svensk i framtiden. Så har det ju varit under dom 12 åren han har haft affären. Svenskar är ena snåla jävlar.

Man kan ju som sagt vända på steken oxå..

:) :) :)

sant, men hans felow landsmän som köper samma saker som mig får ett lägre utgångspris och på det prutar de 80% så de betalar bara runt hälften av vad jag som turist gör.

War-psycho skrev:
2115675 Jo, är det så att ingen är intresserad, så är det ju i slutändan priset som är orsaken.
Ja, och oftast VET folk att, "äsch jag lägger på 5lax" å sen sitter vid telefonen o väntar.

Som mitt ex. zx6r 98. De ligger på 40-45tusen, finns flera kvar på blocket som inte prissänkt. Sen kom det upp 2 st som hade utgångspris på 38, tusen, de låg kvar på blocket i 4-5dagar max.

Jag tror att folk drar sig vid att ringa o letar annat, det kommer alltid upp något annat.

På ämnet (för att hålla det här svenska forumet renspråkigt) så tror jag att det är betydligt lättare att sälja nåting utan att ha en stor prutmån.
Och utanför ämnet (mera renhet!) så diggar jag verkligen fenomenet Ny Demokrati. Med mera drag under galoscherna så blir Sverige bättre, eller hur var det nu? Kul men samtidigt skrämmande tycker jag är en bra sammanfattning av populistiska partier.

Back