Pruta på en GSX-R600

Håller med om att du ska köpa skyddsutrustning först. Köp rejäla grejjer på en gång så slipper du köpa nytt senare när du inser att du vill ha bättre. Ta god tid på dig med utrustningen och testa många ställ och hjälmar o.s.v. Alla skydd du köper ska sitta väldigt hårt i början även handskar dock med undantag för stövlar. Hjälm är nog det svåraste att hitta en som passar bra men också det "viktigaste" skyddet.

Det är väl ganska mycket standard att få rabatt på allt du köper från firman som du har köpt hojen så se till att få så mycket rabatt som möjligt.

Bolt- och slip-on är rena rama djungeln. Det finns nån lista här på forumet angående olika slip-on, kika igenom den.

Lycka till :tummenupp

min rekommendation är att prova utr så du vet vilka storlekar du skall ha och köp utomlands. Det är f*n så mkt billigare utomlands än i sverige med rabatter.

jag har troligtvis betalat mindre än hälften för min utr än om jag skulle köpt den här hemma.

det jag prioriterade när jag beställde min hoj var säkerhet/skydd (lås, kedjor, larm osv).

yonsson skrev:
Klart du ska försöka få det dyraste. Ett helsystem från akropovich i kolfiber.
Då kommer handlaren säga: E du helt jävla galen eller?
Och då säger du: Vad tycker du verkar rimligt då?
Och då säger han: Ett bolt on från micro
Och då säger du: Sån skit skrammlar ju sönder efter en vecka
Och då säger han: Jaja, ett slipon i alu från acropovich kan du väl få då

Så nu har jag löst problemet
Gå ut hårt :tummenupp

Kunde du inte hittat på något sämre en micron :fatta!

Trött gammelducati :7peta

Har kollat upp gixxern lite och det står att den är importerad. Vad betyder det för försäkring, andrahandsvärde och dylikt?

Joe Schmoe skrev:
Har kollat upp gixxern lite och det står att den är importerad. Vad betyder det för försäkring, andrahandsvärde och dylikt?

Försäkring är nog lika hög i vilket fall.

Andrahandsvärdet (och inköpspriset) blir lägre,speciellt om det inte finns alla papper med.

Då alla hojar är importerade från början (från japan) så spelar det ingen större roll,mer än att priset sjunker.

Sen lever det någon myt att alla tysklands hojar är skrot med skruvade mätare.Men sanningshalten i det är minimal,dessutom skyddas du ju av konsumentköplagen när du handlar på en firma.

Gå in på mobile.de och kolla vad en sådan hoj kostar där.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla