Provrörs-kött! Mumsfillibabba! :-P

Skulle du äta provrörsodlat kött?

• Antal röstningar
    0
Smakar det bra så ser jag inget problem med att äta den typen av kött. Det alternativet saknas dock. :rolleyes:

Ser det bara likadant ut när det ligger i sina tråg i kyldisken och smakar likadant när det plockas från grillen, så är inte jag sådär oerhört noga med att det måste ha dött en plågsam & skräckfylld död innan, så länge priset är det rätta.

Låter fan så mycket mindre syntetiskt än en massa annat vi stoppar i oss, så smakar det vettigt och är till ett bra pris så visst kan jag tänka mig göra köttfärssås på det, eller att äta korv på odlat kött.

Dock kan jag inte se att det där kommer att bli en konkurrent till en god biff.

Jag skulle absolut äta det, så länge det är kött och man kan fantisera om att det är ett djur som har dött för min skull så tror jag det funkar.

Jag är student... klart jag valde "Om priset är rätt äter jag vad som helst!" :hihi
allt för att ha kvar lite bensinpengar i slutet av månaden.

Men trots det så anser jag det hela vara bra, så länge det är riskfritt, liknande nyttighet (borde väl kunna bli nyttigare?) än dess konkurrenter och på samma eller billigare prisnivå.

Kanske man i framtiden kan ta en EAA-fläskfilé före och efter varje pass istället för en proteindrink :D fast visserligen, ena syftet med EAA/proteindrink är ju att det snabbt ska ut i kroppen... jaja :tungan

*edit* Red Bull-entrecote :hihi

Skulle bli trist att åka hoj på landsbygden och få se alla nedlagda gårdar men inga kossor på ängarna. :(

Tekniken är alltså så långt framskriden att det i teorin skulle kunna finnas provrörskorvar i morgon.

- Men hur smakar laboratorieköttet?

– Ingen aning. Vi har inte fått fram något som går att provsmaka än.

Så länge inte labbråttorna själva vågar smaka på skiten gör inte jag det heller.
Om dom inte bokstavligen menar att det kan bli klart först i morgon.

Edit: Sen skulle jag nog avstå så länge det var mus-dna i korvarna och inte koss/gris. :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park