Provokativ Irak-artikel

Jag tycker det är skamligt att ta terroristerna i försvar när samtidigt följande rapporter kommer:

Enligt valkommissionen deltog mellan 60 och 75 procent av dem som registrerat sig som väljare. Omvärlden framhåller Iraks första flerpartival på 50 år som ett avgörande steg mot återupprättad suveränitet.

Hade det varit 10% valdeltagande och bara korrupta skitpartier så hade sympatin kanske varit annorlunda men nu när folket äntligen får välja sina ledare så ska det sitta några äckliga helyllesvenskar och försvara dem som gör allt för att det Irakiska folket ska tvingas in i samma skitliv som grannlandet Irans medborgare har. (Tävlar med Bingo om långa meningar idag).

Valdeltagandet är det samma som i Sverige ungefär, högre än till Kyrkomötet och andra oviktiga (?) val här hemma. Ändå försöker man ge terroristerna någon typ av legitimitet. :zpyr

Vad var det igår, en tjetjen/bandit ( :hihi ) och en syrier som greps? Kan inte de åka hem till sina egna jävla skitländer och låta Irakierna bilda sin egen framtid?

Läste den där och konstaterade att antingen var det ett smaklöst försök att provocera och väcka debatt eller också var det ovanligt korkat t o m för att vara i Aftonbladet.

"Nötter", är en bra sammanfattning.

ft skrev:
Läste den där och konstaterade att antingen var det ett smaklöst försök att provocera och väcka debatt eller också var det ovanligt korkat t o m för att vara i Aftonbladet.

"Nötter", är en bra sammanfattning.
word!

andersbrink skrev:
Är det inte dags att avskaffa religionen som statsskick även i USA - precis som man gjort i Irak?

På pricken Brinken!
Håller med till 100:a...

Jag kan inte förstå varför en muslimsk extremist skulle vara farligare än en kristen extremist...Båda är ju kompletta idioter..o skulle egentligen kunna vara bästa kompisar....

Det största hotet när det gäller världsfred ÄR fortfarande religion i alla dess former...O än i dag är det Kristendomen som dödat flest.....

Jag kan inte begripa varför så många flytt från ett land som alla tydligen trivdes i innan......

USA har gjort många fel och kommer antagligen att fortsätta klanta till det i fortsättningen också (Första och Andra Världskriget, Vietnam, Korea, Grenada, Kuba och Panama mm.mm. "obs! lite ironi oxå") men i Irak har dom fanimej rätt. Dom har slängt ut en massmördande diktator som tvingat över 50000 Irakier till Sverige bl.a.

Det är konstigt att Sveriges samlade skribentkår nu fördömer USA:s inblandning/Invasion, när man hatade Saddam innan.

Att "flyktingar" från Irak nu återvänder för att kriga mot USA är enligt mig oerhört märkligt. USA har ju gett tillbaka landet till Irakierna, detta genom att "tvinga" fram fria val bl.a. Det kan ha med olja att göra men likväl, det är väl bättre med val än med tortyr?

off topic: (Min personliga åsikt är att har man flytt från sitt land, kan det verka märkligt att man kan åka tillbaka dit, på betald semester!) off topic.

Last edited:
Dark Helmet skrev:
Jag kan inte begripa varför så många flytt från ett land som alla tydligen trivdes i innan......

USA har gjort många fel och kommer antagligen att fortsätta klanta till det i fortsättningen också (Första och Andra Världskriget, Vietnam, Korea, Grenada, Kuba och Panama mm.mm. "obs! lite ironi oxå") men i Irak har dom fanimej rätt. Dom har slängt ut en massmördande diktator som tvingat över 50000 Irakier till Sverige bl.a.

Det är konstigt att Sveriges samlade skribentkår nu fördömer USA:s inblandning/Invasion, när man hatade Saddam innan.

Hmmm...lite mer historiekunskaper kanske innan du skriver att USA klantat till det i i stort sett alla konfliker och krig de varit involverade i sen första världskriget. (Har du över huvudtaget reflekterat över en sådan fundamental sak som hur kartan skulle se ut om USA inte engagerat sig i Europas krig mot nazismen?)

Det är vidare inte det minsta konstigt att olika sk vänsterintellektuella media ondgör sig över kriget i Irak efter som det är USA som driver det. De flesta inskränkta journalister i Sverige tycks direkt eller indirekt ha lärt sig på journalisthögskolan att allt som USA gör är per definition fel. Jag blir fortfarande uppriktigt sagt förvånad när jag möts av en nyanserad artikel i ämnet och kan inte låta bli att då undra om stackarn till artikelförfattare nu blir utfryst av sina kolleger.

/Olzki

Olzki skrev:
(Har du över huvudtaget reflekterat över en sådan fundamental sak som hur kartan skulle se ut om USA inte engagerat sig i Europas krig mot nazismen?)
Alltid lika kul att citera parenteser :hihi

Är inte det där om världskartan lite av en klyscha? Nazisternas största manförluster gjordes ju trots allt dessförinnan mot ryssarna. Nog hade fler länder än usa kunnat sätta in slutstöten i deras rådande underläge.

Last edited:
eus skrev:
Åsnan är den samma, det är bara sadeln som skiljer
Fint arabiskt ordspråk som en kommentar till valet. :hihi

Kul med ironi över ett jämförelsevis fritt val i ett land som var en diktatur fram tills för 22 månader sedan?

mb skrev:
Är inte det där om världskartan lite av en klyscha? Nazisternas största manförluster gjordes ju trots allt dessförinnan mot ryssarna. Nog hade fler länder än usa kunnat sätta in slutstöten i deras rådande underläge.

Och hur såg USAs förluster ut för att sätta in dödsstöten? Att du är en av dem som rabiat hatar allt som har med USA att göra är så oerhört tydligt. Och barnsligt. Och förlegat. Och 1968.

Bifogat

• tourback600-new[1].gif
    tourback600-new[1].gif
    91.8 KB · Visningar: 65
Markus skrev:
Och hur såg USAs förluster ut för att sätta in dödsstöten?
Utan att lägga in värderingar i det (vilket kunde vara korkat i det här fallet), så var usa:s förluster en piss i sjön jämfört med ryssarnas.

Markus skrev:
Kul med ironi över ett jämförelsevis fritt val i ett land som var en diktatur fram tills för 22 månader sedan?
Det var bara citat från en Sunnimuslim som inte var helt nöjd.
Jag tycker det var målande.

mb skrev:
Utan att lägga in värderingar i det (vilket kunde vara korkat i det här fallet), så var usa:s förluster en piss i sjön jämfört med ryssarnas.

Och USAs förluster jämfört med de ockuperade ländernas? Grannländernas?

Markus skrev:
Och USAs förluster jämfört med de ockuperade ländernas? Grannländernas?
Kanske missförstod dig här. Menade du "förluster" som i att "nederlag"/"klantighet"? I så fall kan vi ju börja snacka atombomber istället...

Jag trodde du menade hur stora uppoffringar landet gjorde.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN