Provkört Suzuki GSX-R 1000 (K5) & gillade det...

The blade skrev:
2439918 Alla är kanske inte posörbögar:skrattaåt

posörbögar? förstår bara inte vitsen. som att köpa en ferrari och sätta på en karros för man är rädd om den. det är posörbög imo. Jag skulle inte känna mig nöjd att köra omkring i en fin hoj som hade fula krashkåpor, dock har väl min "krashkåpor" nu efter min mindre trevliga vurpa ;) Men dom byts i vinter mot nya sen e hojen i nyskick igen.

Fattar dock inte varför, är man rädd för att lägga skiten bör man väl kanske köpa något man har råd att lägga

vbg_snake skrev:
2439892 Förstår inte riktigt folk

Krashkåpor osv, varför skall man ens köpa en hoj om man inte vill visa upp den i sitt fulla rätta jag? Har man inte råd skall man inte köpa

För man vill köra hoj, inte posa vid korvmojjen kanske? :)

men tebaka te topic, provkör inte K5:an!!
för mig slutade det med en K6:a i garaget, hade inget val! :tungan

semper skrev:
2439945 För man vill köra hoj, inte posa vid korvmojjen kanske? :)

men tebaka te topic, provkör inte K5:an!!
för mig slutade det med en K6:a i garaget, hade inget val! :tungan

ne, men då kanske man som sagt skall köpa något man har råd med om man vill köra. är man fattig får man väl justera plånboken till det. Sedan är det knappast säkert att en klotning bara innefattar lite kåpskrap, vilket väldigt sällan händer. Tror det är större risk att man kvaddar hela skiten

pengar är papper, så är det :(

vbg_snake skrev:
2439961 ne, men då kanske man som sagt skall köpa något man har råd med om man vill köra. är man fattig får man väl justera plånboken till det. Sedan är det knappast säkert att en klotning bara innefattar lite kåpskrap, vilket väldigt sällan händer. Tror det är större risk att man kvaddar hela skiten

pengar är papper, så är det :(

nästan precis alla klotningar jag sett ske så är det i huvudsak plast som går sönder, istället för o ha helförsäkrat för 20k om året är 5k krashkåpor och halvförsäkring ett bättre alternativ för många (ja eller alla med tanke på försäkrings premier), men som sagt e väl upp till var och en, förstår inte varför du argumenterar mot saken..

semper skrev:
2439978 nästan precis alla klotningar jag sett ske så är det i huvudsak plast som går sönder, istället för o ha helförsäkrat för 20k om året är 5k krashkåpor och halvförsäkring ett bättre alternativ för många (ja eller alla med tanke på försäkrings premier), men som sagt e väl upp till var och en, förstår inte varför du argumenterar mot saken..

du menar kanske försäkringspremier.... att argumentera för en sån sak är väl rätt korkat? Det är upp till var och en att köra med sådana kåpor, självklart. Då kvittar det helt vilket utseende på motorcykel man köper egentligen, och för mig är det banalt. Det är då tur att vi alla tänker olika.

vbg_snake skrev:
2440004 du menar kanske försäkringspremier.... att argumentera för en sån sak är väl rätt korkat? Det är upp till var och en att köra med sådana kåpor, självklart. Då kvittar det helt vilket utseende på motorcykel man köper egentligen, och för mig är det banalt. Det är då tur att vi alla tänker olika.

Jag ber om ursäkt, det blir givetvis svårt och förstå med ett extra mellanslag.

I övrigt, ja precis vad jag menade.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back