Provkörning som lett till kroniska mungipor uppåt

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Har själv en DL 650 som jag hunnit plöja ca 1000 mil i år med bara. Kör till och från jobbet.

Var förbi Honda idag och provkörde CB 600 Hornet som kändes helt vansinnig. ;) Första intrycket var. Shit vilken liten hoj. Kan man köra på en så liten hoj på motorväg? Framhjulet nästan försvinner under hojen.

20 min provkörning och alla hastighetsrekord slagna. Hvete vad denna hoj går jämfört med min Vstrom. Kommer tillbaka till handlaren adrenalinstinn. Och säger "Är nog trots allt lite för lång med mina 190 cm på den hojen". Som min ursäkt att inte ta livet av mig i förtid ;)

Då säger han. Då måste du testa CB 1000R.

Sagt och gjort.

Mer lagom storlek.
SAAAATAN det är liksom inte ens samma aktivitet att köra en sån här hoj mot min. Som en formel bil mot en Volvo 142.

Powerwheelis på 2an utan att man ens försöker. Kommer ner djupt i kurvor och rondeller utan att ens anstränga sig. Otroligt rapp. Passade på att provköra för snabbt... alldelse för snabbt. Råkade se LCD siffrorna i displayen och trodde inte mina ögon. 225 km / h på 70 vägen (säg inte det till nån) När jag klev av hojen ville jag inte släppa nyckeln knappt och kände mig som på tiden när man höll på och kasta sig ur flygplan.

Tillbaka på min egen hoj som kändes som ett fartyg som lättar ankar puttrade jag iväg i ynkliga 180 km / h.

Oj oj oj säger jag bara. Jag är tvådelad nu.

1. Kommer jag överleva en sån hoj?
2. Kan jag leva utan en sån hoj?:banana:fyllisar:Bugar:brinnerup:gnissla:krama:arsele

Last edited:
Ta en sväng på nya v-maxen,är oxå en annorlunda upplevelse. :)

Henrik

Prova en R1 också. Eller varför inte Firebladen om du snöat in på Honda.

Ja jag säger då det. Inte hade jag anat att de puttarna som kör som tokar på bulten har hojar som är som formelbilar. Själv hänger jag på hyfsat med min PV, men kanske utsätter mig för risker ;)

Vad säger du Gustav1 skulle du byta din DL mot en Street hoj i kurvorna?:Bugar

Låter som att du blivit drabbad av snabbarehoj-sjukan. Skippar du en ny snabbare hoj kommer du hela tiden tänka på varför du inte införskaffade dig en och köper du en kommer du vara glad varje gång du är ute och kör och ledsen när dina pengar börjar gå upp i rök till böter, slipon, däck, kraschkåpor och försäkringskostnader :tungan

CB1000R provkörde jag i sommras, mycket mycket trevlig hoj! Rapp som fan, powerheelies och som du säger riktigt schyst i kurvorna :rock
Första gången på länge jag fick ha begär för en kåplös hoj =)

Men testa gärna Ducati 848, den var sju resor värre och ballare! Banklånet var nära då.. :tummenupp

Det komiska med CB:n är ju att den dessutom är en riktigt riktigt bra långtourermaskin. Dagsetapper i makligt tempo på +100 mil om dagen är inga problems :tummenupp
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080715/080715.html

080715-11b6.jpg

Allt går, men frågan är hur många valium/alvedon

Ja jag såg de där killarna som åkte ner och hämtade sina Hojar i Hondas blad också.

Men frågan är.

Går väl att toura på en R6 också, men hur skönt är det och hur mycket alvedon måste man äta. Får lite känsla av att deras reseberättelse beskriver mer om hur de "lyckades" ta sig hem med sina CB 1000R.

Jaja nu ska jag bränna 30 mil ut till far med min atlantfarare ;)

:glömdet:banana

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back