Provkörning KTM RC8

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Hur tänker man på som säljare när man inte håller koll på sina provkörningshojar:va
Jag var på Bike i Trollhättan och kollade runt lite bland hojarna och fick se att RC8an fanns för provkörning och twinälskare som man är kunde jag inte motstå att ta en tur.
Upp på hojen och iväg bar det rappandes på gashandtaget för tillfredställa örat med lite twinnsång. Det första reflektionen när jag kom ut på vägen var att den var väldigt svår att köra med i stadstrafik väldigt av på :gnissla ut på landsvägen och vred på gasrullen lite mer för att känna på motorn kom mot första kurva och växlade ner en kugg och direkt ett metalliskt ljud:confused: gasade på lite och vid nästa nerväxling samma ljud igen körde tillbaka till Bike och klev av hojen där jag kunde konstatera att kedjan hängde som på en gammal :rolleyes: när jag påtalade detta faktum för försäljaren var reaktionen lika med noll 1/2 timme senare var hänget oförändrat. Märkligt med tanke på att hela körupplevelsen förstördes av detta samt att man skrivit på ett kontrakt med 10 000:- i självrisk och risken för sitt egna liv :näsblod man blir FÖRBANNAD:mad: då sannolikheten för ett kedjebrott/ vurpa på denna 150 hästars twinn var betydligt större än med rätt justerad kedja.

Man blir förbannad!!11 :mad:

blev lite så när jag såg tummen ner och rc8 i ämnes fältet, är väl inte rc8ans fel att affären inte kan serva den

gör om, gör rätt :tungan

blev lite så när jag såg tummen ner och rc8 i ämnes fältet, är väl inte rc8ans fel att affären inte kan serva den

gör om, gör rätt :tungan

Jo det är det:rolleyes:

Det kanske var ett sätt för KTM s säljare att dölja hur dålig RC8 är:D

Bike i Trollhättan ja....affären som tar sex dagar på sig med att ringa upp med en prisuppgift då jag efter tre timmar från mitt eget samtal hade ringt dem igen och sagt typ "prioriterar man inte sina kunder hos er väljer jag ett företag i närheten av Göteborg istället". Ändå ringer det nån tomte, och har då dessutom mage att ringa efter så lång tid (och de tog 300:- mer än här i Gbg för samma service).

"Vi har så mkt att göra", jag jisses ja, stackars er, men nu fick ni lite mindre att göra i vilket fall som helst.

Ursäkta, sladdade iväg där...:näsblod

Får sno tråden lite och höra med er vad ni tycker om Bike i Trollhättan, har ett par vänner som tänkte införskaffa sina hojjar där så det hade varit kul å höra om dom har någon bra service?

Bike i Trollhättan ja....affären som tar sex dagar på sig med att ringa upp med en prisuppgift då jag efter tre timmar från mitt eget samtal hade ringt dem igen och sagt typ "prioriterar man inte sina kunder hos er väljer jag ett företag i närheten av Göteborg istället". Ändå ringer det nån tomte, och har då dessutom mage att ringa efter så lång tid (och de tog 300:- mer än här i Gbg för samma service).

"Vi har så mkt att göra", jag jisses ja, stackars er, men nu fick ni lite mindre att göra i vilket fall som helst.

Ursäkta, sladdade iväg där...:näsblod

Har inget ont att säga om personalen på Bike hade ett långt och givande samtal med Jerker som nästan slutade med att han lyckats lura på mig en röd/ vit R1-08 :yoparty :D personen jag pratar om var från KTM som var där med ett gäng KTM hojar

Den äldre karln som man skrev in sig hos för en provkörning på RC8:an lät än inte testköra RC8:an om man inte hade MC byxor på sig. Hade allt i skyddsväg förutom just byxorna. Läser du det här: Jag tackar för din omtanke, och att du erbjöd dig att låna ut mcbyxor, men om jag inte gör som morsan min säger, så lyssnar jag inte på någon främling heller:)
Det borde inte finnas extra krav på säkerhetsdetaljer utanför bana när lagkrav på hjälm är det som är etablerat för allmänna vägar. Sen om det skulle komma krav på annat också är det inte mig emot, ryggskydd osv är självklart bra att ha, liksom skinnställ, men tills dess så utnyttjar min rättighet att på mig det som jag känner mig bekvämast på för stunden, och jag rubbar inte på det!
Blev ingen testkörning på RC8:an hos bike, men det blev en på SDR -08 vid Johans MC. Det skulle vara samma insprut på 08 SDR som RC8:an, tyckte att insprutet på SDR:en var mycket av och på mellan 3-5000 varv. Lite störande när man ligger på konstant hastighet. Sadeln var inte så farlig som man läst om. Jäkla kärringar säger jag bara:D

Den äldre karln som man skrev in sig hos för en provkörning på RC8:an lät än inte testköra RC8:an om man inte hade MC byxor på sig. Hade allt i skyddsväg förutom just byxorna. Läser du det här: Jag tackar för din omtanke, och att du erbjöd dig att låna ut mcbyxor, men om jag inte gör som morsan min säger, så lyssnar jag inte på någon främling heller:)
Det borde inte finnas extra krav på säkerhetsdetaljer utanför bana när lagkrav på hjälm är det som är etablerat för allmänna vägar. Sen om det skulle komma krav på annat också är det inte mig emot, ryggskydd osv är självklart bra att ha, liksom skinnställ, men tills dess så utnyttjar min rättighet att på mig det som jag känner mig bekvämast på för stunden, och jag rubbar inte på det! Blev ingen testkörning på RC8:an hos bike, men det blev en på SDR -08 vid Johans MC. Det skulle vara samma insprut på 08 SDR som RC8:an, tyckte att insprutet på SDR:en var mycket av och på mellan 3-5000 varv. Lite störande när man ligger på konstant hastighet. Sadeln var inte så farlig som man läst om. Jäkla kärringar säger jag bara:D

Jag tycker att om de är shyssta att låna ut en sprillans ny hoj så har de fan rätt att ställa vilka krav som helst. Är väl ingen rättighet att få provköra. Snacka om barnslig/omogen attityd, men du har klart rätt till dina åsikter och ståndpunkter, men hade det gjort ont att låna ett par brallor och ta på sig för att få provköra?

Jag tycker att om de är shyssta att låna ut en sprillans ny hoj så har de fan rätt att ställa vilka krav som helst. Är väl ingen rättighet att få provköra. Snacka om barnslig/omogen attityd, men du har klart rätt till dina åsikter och ståndpunkter, men hade det gjort ont att låna ett par brallor och ta på sig för att få provköra?

Vem är det som är omogen egentligen? Svära och ha sig? Jag hade inget personligt agg mot killen, jag tackade han för sin omtanke, men givetvis så fokuserade du endast på det som du störde dig på, kärring. Jag tycker bara allmänt att förutom lagkravet på hjälm så bör man inte ställa extra krav på andra säkerhetsdetaljer. Egen risk?
Sen så lånar de inte ut deras hojar för att vara schyssta, KTM roadshow är schysst pr för KTM och ett fint tillfälle att visa upp sina hojar. Även om Per inte är spekulant på hojen för tillfället, så betyder det inte att han inte kommer vara det om något år framöver. Dessutom så kan Per sprida det vidare till sina kompisar om hur hojen kändes osv. KTM har som mål att bli störst i Europa, KTM roadshow är ett av många sätt för dem att synas.
Nu heter jag inte Per, och jag ÄR spekulant på hojen. Så varför ska jag då vara tacksam för en provkörning?

Last edited:
Vem är det som är omogen egentligen? Svära och ha sig? Jag hade inget personligt agg mot killen, jag tackade han för sin omtanke, men givetvis så fokuserade du endast på det som du störde dig på, kärring.

Äh, hade tänkt ut ett smidigt svar, men jag låter det stanna vid detta, sorry alla andra, var helt OT, spank på mig.

Jag har egentligen bara positiva saker att säga om bike. Har köpt en hoj av dem och jag var väldigt nöjd efteråt. Ibland har man väl otur. Men nu till hojen!
Jag har inte provkört den, endast provsuttit. Är det någon annan som reagerat på att hela plasten och sadeln knakar och sprakar när man sätter sig på den? Personligen blev jag lite besviken då hela hojen ooosade attityd och genomtänkthet. Och så sätter man sig på den och den börjar gnälla som en scooter från ica maxi?? Påverkar inget annat än egot antagligen men ändå..160 loppor nånting och så känns det lite B? Jaja, blev lite besviken bara.:)

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo