Rudis skrev:
2347755 Brukar man få göra det?
Är det nån minimiålder?
För jag skulle gärna provköra några olika typer av hojjar innan jag bestämmer mig...
Om nån vet nåt ställe i och runt Västerås så vore det nice
MVH Erik.
De flesta handlare har demohojar som man får provköra. De brukar ha ett par eller några fler demos. Har själv nyligen varit runt och provkört en hel del hojar. Bara gå in och fråga vilka hojar de har för provkörning, visa körkort och skriva på papper.
Har provkört i år:
Yamaha FZ-1S (Yamaha Center, HBG) lite tråkig hoj, kommer inte igång förrän på lite högre varv. Skön körställning.
Yamaha MT-01 (YC, HBG) Rå, häftig hoj. Grymt vrid men extrema vibrationer, glöm att se något i backspeglarna. Kroknar snabbt efter 150...
Honda CB1300SA (Honda Center, HBG) Mycket bra mc, kraft i hela registret. Suverän kåpa, kan köras hur länge som helst i 200 knyck utan att någon vind tröttar. Hänger med bra på krokiga vägar.
Kawasaki Z750 (Kawa Center, Löddeköpinge) Perfekt bushoj, bra drag i hela registret men inget för längre turer. Körställning anpassad för bus. (Hade inte en chans att hänga med nedan kommande Kawa, vare sig på motorväg eller krokig landsväg)
Kawasaki ZZR1400 (Kawa Center, Lödde) Helt outstanding på alla områden

)
Gör dig lycklig!
BMW K1200S (Förenade Bil, Malmö) Suverän mc. Nästan i klass med ZZR:n men bara nästan. Kändes aningen klumpigare på riktigt krokig småväg.
Triumph 675 Daytona (Triumph Center, Lund) Hur rolig som helst på krokiga småvägar. Kan köras mycket snabbt i kurvorna. Känns som man kan lägga ner den hur långt som helst.