Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag passar på att fråga en sak!
Till våren kommer jag ev köpa en ny hoj från butik.
Finns det en chans att jag får prova en hoj som är ej mellan reggad, fast jag har bara 25kw körkort?
Så du menar att om du kliver in i en mc-butik där jag jobbar,så ser jag på dig vad du klarar av att hantera ?
Dags att anmäla sig till en komvuxkurs i läsförståelse kanske? Nej, det var inte det jag sa. Det jag sa är att om du som handlare inte vill låta mig provköra en ny hoj så är det inte min rättighet att kräva det, alldeles oavsett vad du har för skäl att neka mig en provtur.
Jag nämnde inte ens faktorn "vad jag kan hantera" så jag vet inte var du fick det ifrån.
Finns det Komvuxkurser i läsförståelse ?
Då behöver jag en sån för att fatta vad du menar.
Om det är upp till säljaren / företaget att avgöra om en provkörning är ok eller inte,så är det väl en bedömning från dennes sida,right ?
Vill du bli bedömd utifrån hur du gör entre,så tycker jag att det är samma sak med att gissa vad du kan prestera bakom styret.
"Vad du kan hantera" typ.
Bara för att du anländer på en Honda CBR 1000 RR,betyder ju inte att du kan hantera den.
Bara för att du anländer på en DR 800 Big,betyder ju inte att du e en klåpare på att köra sporthoj.
Rätta mig gärna,för jag hajar inte !
Skalman; Om du som säljare misstänker att jag inte kan hantera hojen så ska du ha rätt att neka mig en provrunda.[/QUOTE skrev:Hur fan ska jag veta det ?
På hårfärgen,eller ?
Om du nu blev så "frälst" i en VFR800 varför ens testa nått annat? Klipp till på en sån och va helnöjd...... Hittar du en yamaha som va nästan lika go kommer du ju fråga dig själv "gjorde jag rätt hojval"
Hur fan ska jag veta det ?
På hårfärgen,eller ?
Hur fan ska jag veta det ?
På hårfärgen,eller ?
Köp en Viffer, du kommer inte att bli besviken, jag känner igen mig i din beskrivning, hade också bilkörkort länge (17 år) innan jag tog hojkort.VFR800 däremot, satan i gatan vad den var gjord för mig... den är inte så pass hårig som en CBR men det är ändå rätt bra drag i den, jag kände även på den härliga vtec-kicken jag saknar från min tidigare Civic Type R (kör nu Accord Type S).
Den följde med i kurvorna på ett annat sätt och talesättet "harmonin mellan man och maskin" är så otroligt mitt i prick.
Maverick_ou812: Jo, det hörde jag direkt när han drog igång hojen åt mig... att här var det mycket dämpning som måste åtgärdas om det blir köp.
Kanske en Kawasaki av Z: serien, fruktansvärt prisvärd.![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |