wannagofast
Ny medlem
Orkar knappt, men ok..3218809Din körstil isamhället får du bara en storför.
Hoj då? Tror du har valt helt fel hoj med din körstil..i låga farter måste det vibba fruktansvärt. Höga farter är så är det helt fel hoj. JAG tror att denna hojen skall avnjutas i RÄTT hastighet på RÄTT växel på RÄTT väg, utan att pressas för hårt på höga varv, det är en vridmaskin.
Stora twinnar får man passa sig för om man är van vid rad 4, ofta så lurar ljudet samt vridet på lägre varvr det går "lugnare" än vad det verkligen gör.
Vibrationerna i låg fart är trevliga, ljusår från den KTM 660smc -05 jag hade tidigare.. I farter upp till ca 200km/t är hojen ett lok, ligger helt stabilt och utan oroligheter.. Att det sedan blåser storm är en annan sak..
I vinter väntar 1800cc kit, prostreet portning, kammar, ventiler, borrat spjällhus osv.. Längre fram blir det ev "kortat slag", lättad vev etc för högre varv och mer effekt..
Jag älskar stora twinnar och vill inte ha en "dussinhoj"..
Att säga att en viss typ av hoj ska köras på ett visst sätt är bara fånigt! I USA kör man Yamaha Warrior (glidare, liknande motor) med mycket trim/turbo/lustgas osv..
Ser ofta 1000cc sporthojar puttrandes i stan, måste ju också valt helt fel hojar..

Ps: tråden är tänkt för kommentarer ang film & ljudteknik!!
Bilden: Warrior med knuff!

Last edited: