Provfilm MT-01

3218809 Din körstil isamhället får du bara en stor :smasha för.

Hoj då? Tror du har valt helt fel hoj med din körstil..i låga farter måste det vibba fruktansvärt. Höga farter är så är det helt fel hoj. JAG tror att denna hojen skall avnjutas i RÄTT hastighet på RÄTT växel på RÄTT väg, utan att pressas för hårt på höga varv, det är en vridmaskin.

Stora twinnar får man passa sig för om man är van vid rad 4, ofta så lurar ljudet samt vridet på lägre varvr det går "lugnare" än vad det verkligen gör.
Orkar knappt, men ok..

Vibrationerna i låg fart är trevliga, ljusår från den KTM 660smc -05 jag hade tidigare.. I farter upp till ca 200km/t är hojen ett lok, ligger helt stabilt och utan oroligheter.. Att det sedan blåser storm är en annan sak..

I vinter väntar 1800cc kit, prostreet portning, kammar, ventiler, borrat spjällhus osv.. Längre fram blir det ev "kortat slag", lättad vev etc för högre varv och mer effekt..
Jag älskar stora twinnar och vill inte ha en "dussinhoj"..

Att säga att en viss typ av hoj ska köras på ett visst sätt är bara fånigt! I USA kör man Yamaha Warrior (glidare, liknande motor) med mycket trim/turbo/lustgas osv..

Ser ofta 1000cc sporthojar puttrandes i stan, måste ju också valt helt fel hojar.. :hihi

Ps: tråden är tänkt för kommentarer ang film & ljudteknik!!

Bilden: Warrior med knuff! :yoparty

Last edited:
Jag tycker alla gnällspikar kan skaffa en egen tråd:mattias Det var ju inte riktigt det du fråga om...Tycker bilden var väldigt skakfri och bra!:tummenupp

Svårt det där, försökte filma lite jag med, men gav upp pga vibrationer. Först en bild på mitt jättesnygga tankfäste. :rolleyes: Notera gummilisten under.

En liten youtubevideo på hur det blev, notera hur lagligt jag kör. :)

[YOUTUBE-ID]QRkNv_3zL_Q[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• fäste.jpg
    fäste.jpg
    34.5 KB · Visningar: 79
3217818 Hur är MT-01'an att köra? Går det att wheela med den? Gör den nån seriös nytta i kurvorna eller är det mer en livsstilshoj?
Har sneglat lite på den några gånger men customljudet och den höga vikten får mig att tveka lite.
Dela med dig av dina erfarenheter!
Som sagt.. Stor, tung och ganska seg utan trim.. Vridet är dock helskönt och jag sitter jäkligt bra (190cm/105kg)..
Kommer aldrig att svänga som din 600, men tillräckligt bra för att vara underhållande.. Bromsarna är hämtade från tidigare R1-modeller och funkar utan problem..

Livsstilshoj är ett passande uttryck..

..

Last edited:
Fan va alla gnäller. Ni har säkert aldrig dragit lite extra på gasen vid fel tillfällen:tummenupp

jag funderar på att köpa en mt-o1 men du skriver att den är seg hur då ?i alla resensioner hänförs de över vridet accet.Jag vill ha körglädje har hojen det ?och som touringhoj funkar den bra funderar på en europatur med en sådan.

Last edited:
3225115 Tycker att du har fått till det med ljud o bild, gillar ju ljudet, kanske för jag har en Warrior själv med Wiseco HC kolvar o lite annat godis, körde 12.45 / 170 på 1/4 milen med ett Avondäck där bak som hade noll grepp.

V-Twin :tuttar

Mvh
Cool.. Jag är ofta på rswarrior.com och hänförs över sjukt sköna hojar! Gjorde HC kolvarna stor skillnad, har du gjort annat också (typ bigair osv)?

Synd att hojen inte längre säljs i Sverige..

Snyggt med rejäl sula..

Last edited:
schysst hoj, schyssta ideeer inför vintern, schysst klipp :)

sen tyckter jag att du har bra koll på det här med trafikrytm! :tummenupp

jag funderar på att köpa en mt-o1 men du skriver att den är seg hur då ?i alla resensioner hänförs de över vridet accet.Jag vill ha körglädje har hojen det ?och som touringhoj funkar den bra funderar på en europatur med en sådan.

Var hittade du en positiv kommentar ang accerelationen? Närke allehanda motorbilagan?:D

3225159 jag funderar på att köpa en mt-o1 men du skriver att den är seg hur då ?i alla resensioner hänförs de över vridet accet.Jag vill ha körglädje har hojen det ?och som touringhoj funkar den bra funderar på en europatur med en sådan.
Vridet är skönt då det alltid finns bra med kraft, oavsett växel och fart (nåja).. Körde tur/retur Stockholm ganska nyligen (130mil) och det funkar bra.. Hojen varvar ju knappt något i laglig fart och det hela tuffar på utan problem.. Dessutom mycket stabil i hög fart, samtidigt som den svänger hyfsat..

Men.. Jag gillar aktiv körning och vet att det finns mycket kraft att hämta ur motorn.. Fick en betydligt rappare hoj efter air-kitet och därför tycker jag (för egen del) att hojen känns lite "förstoppad" orginal..

Provkör är väl bästa tipset (som alltid)..

..

Last edited:
Cool.. Jag är ofta på rswarrior.com och hänförs över sjukt sköna hojar! Gjorde HC kolvarna stor skillnad, har du gjort annat också (typ bigair osv)?

Synd att hojen inte längre säljs i Sverige..

Snyggt med rejäl sula..

Jag har följande grejjor på hojen:

V/H Propipe med competition baffle
PC III
K/N Filter
Wiseco 10.5 :1 kolvar
Portat ytterst lite i topparna (gjorde jag själv)
Plockat bort "avgasreningen"

99.7 Hk o 157 Nm på slangen :)

Mvh

Last edited:
mer rödljus, 100km/h snabbare, hårt på slangen o sen kanske man blir nöjd...men du e på helt rätt spår!! filmade själv idag typ 60min söndagstur som innehåller allt som jag saknade, kommer snart upp!!..hur fan orkar alla moralkärringar här ens finnas till?? :huvet

Last edited:
Jag har följande grejjor på hojen:

V/H Propipe med competition baffle
PC III
K/N Filter
Wiseco 10.5 :1 kolvar
Portat ytterst lite i topparna (gjorde jag själv)
Plockat bort "avgasren.....blablabla

I slut änden ..va faan e 90 häst???

Jag har provkört polarens Sv 650, det är väl typ 70hk? Känns för trött. Börjar det närma sig 100 är det helt okej enligt mig. Jag har 110, det räcker för en rädd 34-åring. :)

Back