Provbänkning av en KTM 625SMC-04

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Förra tråden försvann pga server kraschen.

Var i Lunda industri omr nu Tisdag kväll. Där fanns en bromsbänk tillgänglig för de som ville pröva hojen!

Bänken kom ifrån http://www.dynostar.com och enligt produktsidan så verkar den vara rätt pålitlig iallafall.

Nåväl vad är gjort på hojen då!
Den har gått strax över 600mil nu.

Avstrypt på vanligt sätt
Main jet 168
Lågfart 48
Nålen i 4:hacket
Luftskruven utskruvad ca 1,7 - 2 varv
Rallykam
Orig krökar från en 2005 SMC
1 Par titandämpare från Wings inga buttpluggar under testet dvs 50mm utblås
Drevning 16/42 varvade ute lite för snabbt.

Har justerat på känn från denna tråd, tack MegaRaid!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305

Siffror:
På axeln 58,3Hk & 80Nm
På hjulet 53,8Hk & 74Nm

Dock gick den väldigt snålt mellan 3000 - 4300 Rpm så får se vad som behöver göras.

Så detta var bara ett test, så har man mer tid så kan det säkert finjusteras!

Kanske lite svårt att se siffrorna men den som är intresserad kan PM mig!
 

Bifogat

  • Dynopapper Hk,s.jpg
    Dynopapper Hk,s.jpg
    131.7 KB · Visningar: 175
  • Dynopapper Air,s.jpg
    Dynopapper Air,s.jpg
    130.6 KB · Visningar: 136
Last edited:

Bifogat

  • Bakifrån.jpg
    Bakifrån.jpg
    126.3 KB · Visningar: 68
  • Bakifrån 1.jpg
    Bakifrån 1.jpg
    140.6 KB · Visningar: 70
  • Underifrån.jpg
    Underifrån.jpg
    127 KB · Visningar: 70
  • Underifrån 1.jpg
    Underifrån 1.jpg
    125.8 KB · Visningar: 89
Fan! 20 pållar mer än jag har i budhojen på samma bänk!

//Mcbudet

Förra tråden försvann pga server kraschen.

Var i Lunda industri omr nu Tisdag kväll. Där fanns en bromsbänk tillgänglig för de som ville pröva hojen!

Bänken kom ifrån http://www.dynostar.com och enligt produktsidan så verkar den vara rätt pålitlig iallafall.

Nåväl vad är gjort på hojen då!
Den har gått strax över 600mil nu.

Avstrypt på vanligt sätt
Main jet 168
Lågfart 48
Nålen i 4:hacket
Luftskruven utskruvad ca 1,7 - 2 varv
Rallykam
Orig krökar från en 2005 SMC
1 Par titandämpare från Wings inga buttpluggar under testet dvs 50mm utblås
Drevning 16/42 varvade ute lite för snabbt.

Har justerat på känn från denna tråd, tack MegaRaid!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305

Siffror:
På axeln 58,3Hk & 80Nm
På hjulet 53,8Hk & 74Nm

Dock gick den väldigt snålt mellan 3000 - 4300 Rpm så får se vad som behöver göras.

Så detta var bara ett test, så har man mer tid så kan det säkert finjusteras!

Kanske lite svårt att se siffrorna men den som är intresserad kan PM mig!
 
Sista två!
 

Bifogat

  • Underifrån 2.jpg
    Underifrån 2.jpg
    129.7 KB · Visningar: 72
  • Underifrån 3.jpg
    Underifrån 3.jpg
    129.7 KB · Visningar: 77
din moppe är ändå 10 år nyare än min!
men satan vad min varvade för att vara en XT! 8600varv innan det började piskas vavstopp!

Å fan du lever.

Nja men din skramlar väl inte lika mkt som min? :D

Martin & Magnus såg till att den fick jobba på bänken. :yoparty
 
din moppe är ändå 10 år nyare än min!
men satan vad min varvade för att vara en XT! 8600varv innan det började piskas vavstopp!

Jo jag tyckte min skymta 8200 på min. Jo jag kan tänka mig att en XT är byggd för att hålla ett krig! :D
 
Förra tråden försvann pga server kraschen.

Var i Lunda industri omr nu Tisdag kväll. Där fanns en bromsbänk tillgänglig för de som ville pröva hojen!

Bänken kom ifrån http://www.dynostar.com och enligt produktsidan så verkar den vara rätt pålitlig iallafall.

Nåväl vad är gjort på hojen då!
Den har gått strax över 600mil nu.

Avstrypt på vanligt sätt
Main jet 168
Lågfart 48
Nålen i 4:hacket
Luftskruven utskruvad ca 1,7 - 2 varv
Rallykam
Orig krökar från en 2005 SMC
1 Par titandämpare från Wings inga buttpluggar under testet dvs 50mm utblås
Drevning 16/42 varvade ute lite för snabbt.

Har justerat på känn från denna tråd, tack MegaRaid!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305

Siffror:
På axeln 58,3Hk & 80Nm
På hjulet 53,8Hk & 74Nm

Dock gick den väldigt snålt mellan 3000 - 4300 Rpm så får se vad som behöver göras.

Så detta var bara ett test, så har man mer tid så kan det säkert finjusteras!

Kanske lite svårt att se siffrorna men den som är intresserad kan PM mig!

Åhhh TACK!!!! Kul att någon haft glädje av det man skrev. Konstigt att den går så snålt på låga varv men det kanske min gjorde också.

Ha kul!!!
 
Åhhh TACK!!!! Kul att någon haft glädje av det man skrev. Konstigt att den går så snålt på låga varv men det kanske min gjorde också.

Ha kul!!!

Tackar, ja du tveksamt om jag ska gå upp i main jet, kanske höja nålen ett sista snäpp och justera luftskruven!

Förbannade LC4 går ju snålt redan från början! :mad:
 
Men jag tycker ditt mainjet ser bra ut! det är ju lågfartsmunstycket som verkar för klent. Smäller den inte vid avslag och motorbroms?
Här är en superbra bild som illustrerar vilka munstycken som gör vad och hur stor betydelse det har:
calchart.gif


Finns mer att läsa här: http://www.carbparts.com/keihin/needles_tuning/jetting_your_carb.htm

Även jag håller på att sätta dit en Keihin flatslide på min 640 och jag kommer använda samma saker som megaraid har använt.
 
Last edited:
Jo det är därför jag har satt i första hand nålen som nästa steg och vänta med main som sista grej! Nja lågfarten vill pröva först de andra sakerna.
Stiftet är varken vit eller början till vit så vå får se!

Men i slutändan så skulle en ordentlig bänkning var bra men det blir senare när ev skattepengarna har kommit.

Dock så kommer nog Wingsdämparna flytta till Göteborg så får vi se vad som händer efter det!
 
Vilken firma och vad kostade det?
 
Vilken firma och vad kostade det?

Nä det var två killar som kom förbi Lunda med sin bromsbänk och de tog 300:-
Såg gedigen ut då den var utrustad med dubbla fläktar, sond mm.

Har hört talas om någon som heter Henning i åkersbergatrakten, ska nog slå honom en pling när jag har lite pengar över och bestämt mig hur hojen ska vara!
 


Har hört talas om någon som heter Henning i åkersbergatrakten, ska nog slå honom en pling när jag har lite pengar över och bestämt mig hur hojen ska vara!

Har hört att han antingen inte riktigt vet vad han gör, eller har en felinställd bänk. (Min busa är justerad där bland annat)
En annan bänkkille har fått mkt hojar från honom som var felinställda.
 
Har hört att han antingen inte riktigt vet vad han gör, eller har en felinställd bänk. (Min busa är justerad där bland annat)
En annan bänkkille har fått mkt hojar från honom som var felinställda.

Ok det var bra att veta, frågan u i efterhand om det blir honom då jag hörde att han tydligen enbart ger ut Hk antalet och ingen blandning resultat vilken jag är mest intresserad av!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top