Provapå för juniorer

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
I år kommer vi som vanligt köra en "provapådag"
SMC RoadRacingFabriken och LMS har bokat hela anläggningen i Linköping den 12 juli. Och i år blir det lite annorlunda.

Mellan 9.00-11.00 blir det fri träning för alla licensierade juniorer.

11.00 börjar dagen för alla nya stjärnor. Då ska vi blanda lite uppvisningsåka, lite show, och förstås massor med prova på. Vi skall ha lite utställare. Vi skall ha 50-70cc. Minimoto och 80cc på lilla banan. (läge för dom ännu yngre att testa)

50 pistoler för att prova en minimoto, och 100:- för 125 cyklarna. Bara för att täcka dom faktiska kostnaderna. Kom ihåg att det är andra åkares, privata cyklar vi åker med. Ta med egen hjälm, skinnställ osv. om du har. Vi kommer låna ut en del, men passformen kan vara lite sådär. Vidare måste du ha målsman med, och ja, man har ansvaret för cykeln man sitter på. Jag kan trösta med att förra året hade vi ingen vurpa, och det här blir med föråkare, så vi skall inte ha någon nu heller. Vad vi ska ha, är en suverän dag för alla grabbar och tjejer mellan 8-20 år som gillar 2 hjul och motorer. Och korv!

15.00 fortsätter fria träningen på båda banorna fram till 17.00. Alltså för förare med egen hoj och licens.

Skicka PM eller mail till mig om ni kommer. Jag vill veta lite elementära grejer som namn. ålder, tel. och vad det är du skall prova. Skicka även några rader om du vill bidra med något annat som kan va kul. Utställare med kanske? Importör kanske?

Vi kommer lotta ut en 125cc Fiddyhoj. Och dom stålingarna, går oavkortat till juniorerverksamheten. Så fort bitarna faller på plats kommer mer info.

Stefan Carlsson

Mycket fint att du Fixar sånt här stefan :tummenupp :tummenupp

Våra dagar vi hade på åsen i våras va oslagbara :)

Jaha, då sitter en nervös mamma ensam hemma vid sin tvättmaskin och resten av familjen har nu åkt mot Sviestad.
Pappa och 2 pirriga ungar, en SP och en liten orange "pumpa" på väg på äventyr.
Tur att man kunde skylla på tvätten så dom slipper se hur nervös jag är.
Det är en sak att se gubben snurra runt på banan, en annan när det är ens ungar. Så när första tävlingen blir ska jag nog sitta i depån och ha högläsning ur lämplig tidning ihop med andra lätt panikslagna mammor :skrämd

Jaha, då sitter en nervös mamma ensam hemma vid sin tvättmaskin och resten av familjen har nu åkt mot Sviestad.
Pappa och 2 pirriga ungar, en SP och en liten orange "pumpa" på väg på äventyr.
Tur att man kunde skylla på tvätten så dom slipper se hur nervös jag är.
Det är en sak att se gubben snurra runt på banan, en annan när det är ens ungar. Så när första tävlingen blir ska jag nog sitta i depån och ha högläsning ur lämplig tidning ihop med andra lätt panikslagna mammor :skrämd

Ha! Nu kommer du få se hur vi andra föräldra har det:D

Det var skitkul igår att se alla juniorer, helt otroligt hur mycket dom förbättrade sig på bara några timmar. Härligt när dom kommer in och säger jag tog det jättelugnt för pappa sa att jag skulle det, men jag vill köra fortare jag hade ju knappt styrfart. När vi sa okej, kör fortare om det känns bra, då gick det fortare vill jag lova. :D

Tack Peppe för lånet av Pumpan, skönt att det var din son och inte jag som la den. Raceväxlat var en annorlunda upplevelse. :)

Om två vackor kör vi igen!

Det var skitkul igår att se alla juniorer, helt otroligt hur mycket dom förbättrade sig på bara några timmar. Härligt när dom kommer in och säger jag tog det jättelugnt för pappa sa att jag skulle det, men jag vill köra fortare jag hade ju knappt styrfart. När vi sa okej, kör fortare om det känns bra, då gick det fortare vill jag lova. :D

Kan inte annat än hålla med, från att vingla runt som bambi på hal is till att skrapa knän och köra med bakhjulssläpp på sista passet =P

Tack Peppe för lånet av Pumpan, skönt att det var din son och inte jag som la den. Raceväxlat var en annorlunda upplevelse.

Ah jag missade att du var ute och körde. Kopplade aldrig riktigt varför du hade på dig skinnstället i depån :huvet (seg i kolan efter min vurpa kanske)
Körde du 66:an?

Kan inte annat än hålla med, från att vingla runt som bambi på hal is till att skrapa knän och köra med bakhjulssläpp på sista passet =P

Ah jag missade att du var ute och körde. Kopplade aldrig riktigt varför du hade på dig skinnstället i depån :huvet (seg i kolan efter min vurpa kanske)
Körde du 66:an?

Nä, det gjorde jag nog inte. Hojen jag körde hade inga nummer vad jag såg. Jag körde den illoranga hojen.

Hur kunde du missa mig? En alldeles för stor förare (satt med baken mot kutsen för att få in knäna vid tanken) och det gick skitlångsamt. Men jag körde bara två pass för att hålla lite koll på de snabba grabbarna, jobbigt bara att dom var snabbare än vad jag var. :D

Livet e orättvist varför fanns inte sånt här när jag var yngre :va

Men härligt initiativ Artur såna som dig borde man rama in :tummenupp

jag kan lova att jag också hade hur roligt som hellst! Jag har lärt mig köra hoj! Nu ska det bara gå fortare! :)

Härligt att såna som du finns Stefan! :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck