Bucho
Ny medlem
Funderar på att köpa Twinlabs "Supermass fuel".
Nån som haft negativa erfarenheter av detta? Typ fet kagge eller nåt?

Nån som haft negativa erfarenheter av detta? Typ fet kagge eller nåt?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bucho skrev:Funderar på att köpa Twinlabs "Supermass fuel".![]()
Nån som haft negativa erfarenheter av detta? Typ fet kagge eller nåt?![]()
Det är bra mycket dyrare/proteinstordrulen skrev:Ställ dig själv frågan:Varför ska jag köpa detta?
Mixa råa ägg,mjölk+ev lite vaniljsocker eller chokladpulver.
Ger det protein du behöver.
HanneZ skrev:Det är bra mycket dyrare/protein
40000000 % säkerstordrulen skrev:Helt säker ?
Medin skrev:mjölk + två råa ägg + en halv fpk kesella = massa proteiner (inget fett, inget socker)
Ägg är väl det som är fetast, minimjölk och lättkesella är det verkligen inte många gram fett i.Boffen skrev:![]()
Klart det är både fett o socker i den där drinken. Det finns tex fett i både mjölk, ägg o kesella.
Jag tror även det blir billigare och enklare med en proteindrink om det är protein man är ute efter.
Boffen skrev:![]()
Klart det är både fett o socker i den där drinken. Det finns tex fett i både mjölk, ägg o kesella.
Jag tror även det blir billigare och enklare med en proteindrink om det är protein man är ute efter.
Nää, inte efter träningen. Då skall man ha i sig snabba kolisar och en mindre del protein.Markus skrev:Super Mass Fuel innehåller mest kolhydrater, ca60 och protein ca25.
Det är Triple Whey Fuel du ska ha, 83% protein.
HanneZ skrev:Nää, inte efter träningen. Då skall man ha i sig snabba kolisar och en mindre del protein.
Det ska du ha dygnet om!Markus skrev:Vad ska man med proteiner innan träningen till?
HanneZ skrev:Det ska du ha dygnet om!
Nej precis efter är snabba kolisar det viktigaste, en del struntar i protein direkt efter och tar det först 60 min efter t.o.m.Markus skrev:Jojo, men proteinet är väl som viktigast då muskeln återhämtar sig? Vad ska man med kolhydrater just då?
Jag beställde i alla fall nyss en Triple Whey Fuel, och jag kommer bli jEtTe StArcK.![]()
Jo jag kör med på proteinpulver samt druvsocker. Då kan man dessutom använda proteinpulvret till att kompensera för proteinsnåla måltider.Bamse79 skrev:Jag kör på detta efter träning: Kolis: 1g/kg kroppsvikt = ca90g Prott: 0,5g/kg kroppsvikt = 45g Sen äter jag en timma efter det, både kolisar och protein och fett, Blir oftast runt kl 19, sista måltiden består av någon form av kaseinprotein och lite fett(oftast en näve nötter)
I generellt så är alla s.k. gainers, ex Super Mass Fuel mest kolisar du betalar för. Då köper jag hellre ex whey-80 och sätter till druvsocker eller maltodextrin själv. Vill inte betala så mycket för kolisar, jag köper 4kg druvsocker för 40kr ist.
HanneZ skrev:Nej precis efter är snabba kolisar det viktigaste, en del struntar i protein direkt efter och tar det först 60 min efter t.o.m.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |