Projekt växellådsrenovering [modemdöd]

McB skrev:
... Som ni ser är den inte av, men varför inte byta när man ändå håller på?

Rätt tänkt! och med dryga 3.000 mil är det väl läge för att gå igenom resten av motorn med ? Det är mycket som hinner slitas ner på den sträckan.
 
En obetydlig fråga kanske men vem av er är det som mekar med en Breitlingklocka på handen? :yoparty
 
McB - Allas vår Kapitalist i fårakläder!

All makt åt folket..... eller vänta nu.... skit i folket förresten. All makt åt McB och mig!
 
HanneZ skrev:
När kommer uppföljningen?

Snart, förhoppningsvis. Det har varit en del strul med beställning av delar och sånt, men nu har allt kommit och motorn ska snart sättas ihop.
 
Nu vet jag vad jag har o vänta mig.....Dock på en Gixxer :huvet
2:an e redan paj, så man väntar bara på rätt tillfälle! (0ch pengarna) :hihi
 
McB skrev:
Det torde vara jag, det.

Kul att nån ser den va? :D

Seså, sätt ihop frökenuddas hoj nu så han kan skaffa kompisar i Göteborg att åka till Anderstorp med i helgen. (Sedan kan han umgås med de bilburna boråsarna väl på plats).
 
Peno skrev:
Kul att nån ser den va? :D

Seså, sätt ihop frökenuddas hoj nu så han kan skaffa kompisar i Göteborg att åka till Anderstorp med i helgen. (Sedan kan han umgås med de bilburna boråsarna väl på plats).

Förhoppningsvis kommer den sättas ihop under veckan, om inget strular.

Edit: ja. :D
 
Känner att det är dags för lite uppdateringar om hur projektet framskrider.

De nya dreven sitter nu i, och även en växelgaffel är bytt. Det enda som återstår nu är att sätta tillbaks motorn i ramen, vilket ska ske nästa vecka.

Bilder...

1. Bultarna ska dras i nummerordning, annars blir det dåligt.
2. Och där sitter oljepumpen på plats...
3. Att få fast drevet till oljepumpen utan att tappa ner både bult och bricka i vevhuset kräver precision, en tygbit och tålamod.
4. O-ringarna till oljeröret ska smörjas med Litiumfett. Kladdigt.
 

Bifogat

  • DSCN7281 (Medium).JPG
    DSCN7281 (Medium).JPG
    58.2 KB · Visningar: 193
  • DSCN7292 (Medium).JPG
    DSCN7292 (Medium).JPG
    70.9 KB · Visningar: 239
  • DSCN7289 (Medium).JPG
    DSCN7289 (Medium).JPG
    54.7 KB · Visningar: 186
  • DSCN7299 (Medium).JPG
    DSCN7299 (Medium).JPG
    25.9 KB · Visningar: 196
Fler bilder...

1. Lägg på packning och lyft på oljetråget.
2. Korsdra alla bultar och efterdra med rätt moment.
3. Också oljepluggen skall dras med moment.
4. Statorn på plats
5. Och ett par vattenrör också.
 

Bifogat

  • DSCN7302 (Medium).JPG
    DSCN7302 (Medium).JPG
    52.7 KB · Visningar: 138
  • DSCN7303 (Medium).JPG
    DSCN7303 (Medium).JPG
    62.2 KB · Visningar: 158
  • DSCN7306 (Medium).JPG
    DSCN7306 (Medium).JPG
    51.8 KB · Visningar: 174
  • DSCN7307 (Medium).JPG
    DSCN7307 (Medium).JPG
    48.5 KB · Visningar: 182
  • DSCN7311 (Medium).JPG
    DSCN7311 (Medium).JPG
    59.4 KB · Visningar: 163
hade inte ni/DU tabbat er och glömt något som skulle in innan ni satt ihop skiten?........ bara en fågel som var viskat.. :hihi
 
McB skrev:
Japp, allt är ihopsatt. Motorn ska bara tillbaks i ramen, sedan är det dags att ta premiärturen.

oj oj oj ... meka?. skynda! jag vill åka med peter innan jag drämmer iväg hojen.
 
Schysst med en sån här tråd... :tummenupp Sitter själv till och börja pilla...2:an har hoppat ur,eller ja,den har helt enkelt fastnat och flyttar inte på sig. Jag hoppas inte att det är nåt för allvarligt. Hojen har gått ca 4300mil.

Föresten,du kanske har koll på vad som kan vara fel på min hoj?
Min 2:a sitter i nu och jag kan varken växla upp eller ner...det säger bara typ "klick"...pejl på vad det kan vara för fel? Värt att påpeka kanske är att 2:an har hoppat ur några gånger vid gaspådrag 1 vecka innan skiten haverarade totalt... :(
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top