Projekt Trajja nånting

Vad gjorde du adaptern i för program?
Kan vara bra att veta inför framtiden..

Har ju ritat en massa CAD, dock endast i 2D
 
Vad gjorde du adaptern i för program?
Kan vara bra att veta inför framtiden..

Har ju ritat en massa CAD, dock endast i 2D

Solidedge sen drar man in modellen i Gibbscam & vidare till nån maskin. Dock så jobbar jag inte längre men min nuvarande slav (fd. arbetskompis) är mycket villig att tillverka saker på min order. Ända problemet är att vi inte har nåt alu på jobbet så det måste köpas( ej lånas av jobb för det finns inget att låna av).
Han ska få göra lite grejer till duccen snart hehe...som han än så länge är lyckligt oveten om.
 
Välkommen i Thruxtonträsket :-) såg din nya hoj i somras på stan och den är grym!
 
Solidedge sen drar man in modellen i Gibbscam & vidare till nån maskin. Dock så jobbar jag inte längre men min nuvarande slav (fd. arbetskompis) är mycket villig att tillverka saker på min order. Ända problemet är att vi inte har nåt alu på jobbet så det måste köpas( ej lånas av jobb för det finns inget att låna av).
Han ska få göra lite grejer till duccen snart hehe...som han än så länge är lyckligt oveten om.

Vi börjar i rätt ände!
Jag kollar hemma först gällande Brembohistorian.

:)

Välkommen i Thruxtonträsket :-) såg din nya hoj i somras på stan och den är grym!

Tackar!

Skall försöka sätta min egen prägel på den utan att fördärva det som tidigare ägare lagt ned så mkt jobb på ;)
 
Last edited:
Vet du hur många hästar det är på baken med en sån trimmning , lite kul att veta har ju bara koll på bigborekittet mm för ca 40000:- då garantras 80 på bakhjulet:tummenupp
 
Har inte hunnit undersöka saken i detalj faktiskt.. Gissningsvis handlar det väl om likvärdiga siffror, förmodligen inte med samma vrid visserligen. En effektrepa mest på kul vore ju iofs inte galet!
 
Har inte hunnit undersöka saken i detalj faktiskt.. Gissningsvis handlar det väl om likvärdiga siffror, förmodligen inte med samma vrid visserligen. En effektrepa mest på kul vore ju iofs inte galet!

Japp åk å bänka lär ju få rabatt nu när det är lågsesong jag vill veta...:tummenupp
 
Stålar har jag inte till övers just nu, men när löningen kommer så!
Vad är det för mått jag skall kolla på gaffeln?
 
Stålar har jag inte till övers just nu, men när löningen kommer så!
Vad är det för mått jag skall kolla på gaffeln?

Lättas är nog bara att jämföra gafflarna men cc mellan fästöronen är ju bra.
Annars kanske du kan ringa till nån återfösäljare de borde ju veta ifall det är likadana bromsar på hojarna. Annars är det ifall skivorna är lika stora, ifall det är lika långt in till skivan osv... brukar va rätt pilligt att få ihop.
 
Gammeltrajjan är ju bortbytt så jag har tyvärr inget att jämföra med.
Kolla cc mellan öronen samt avstånd till skivan från cc fäste ;)
 
Gammeltrajjan är ju bortbytt så jag har tyvärr inget att jämföra med.
Kolla cc mellan öronen samt avstånd till skivan från cc fäste ;)

Det är iallafalla cc 80mm på gaffeln på Adventuren
 
Hojbyte

Kul att läsa tråden om min nya Thunderbird och se bilder på min gamla Thruxton. Såg att Tomas skrivit lite om sin bushotrodsTrajja oxå. Kul, den var/är jävligt ball. Fast fan vad den lät illa...
Nån tyckte min fru såg bra ut... det skall jag hälsa henne.
Hoppas du blir nöjd med Thruxtonhojjen. Jag saknar den redan...
Jag får väl ta tag i Thunderbirdsmodifieringar istället. Det blir kul.
Hojen är lite för fet att bygga caféracer av. Det blir nåt busigt istället.
Med lagom upprätt körställning.:)
 
Glömde bort det, men MCN gjorde ett reportage 98 om "Projekt Bustrajja".
Nr 5 och 6, kolla in där!

Kika även på thriumphrat sidan, mängder av mods!
Hoppas du kommer att trivas med "Engelsmannen" som den har gått under namnet som ;)
Han är för bastant för att vara en kvinna
 
Tja glömde bort att säga att man även får byta bromscylindern annars blir det skit.
 
Aaahdå, det hade jag greppat!

Har fått ngn förkoppringssjukdom för tillfället.
Kåporna ser ju lite tajkon ut idag så jag gjorde dessa förslag.
Koppar/mässing
Passade även på att svärta ned avgasbandaget.
Vad sägs?
 

Bifogat

  • motorkåpa.jpg
    motorkåpa.jpg
    104 KB · Visningar: 108
  • motorkåpa2.jpg
    motorkåpa2.jpg
    104.2 KB · Visningar: 104
Last edited:
Aaahdå, det hade jag greppat!

Har fått ngn förkoppringssjukdom för tillfället.
Kåporna ser ju lite tajkon ut idag så jag gjorde dessa förslag.
Koppar/mässing
Passade även på att svärta ned avgasbandaget.
Vad sägs?

Häll lite syra på så de ser äldre ut istället det gjorde polarn på sin sporre blev kanon. Hur gör man annars för att förkoppra för bara lack blir ju inte lika snyggt.
Men om du förkopprar så kan det ju bli kanon dock så har jag som sagt ingen koll på hur det funkar:va
 
Tror att det är samma process som krom bortsett från att du skiter i själva kromningen.
Först läggs ju ett lager koppar på. Hur fasen detta blir att underhålla sedan låter jag vara osagt ;)
Någon som har koll?
 
Tror att det är samma process som krom bortsett från att du skiter i själva kromningen.
Först läggs ju ett lager koppar på. Hur fasen detta blir att underhålla sedan låter jag vara osagt ;)
Någon som har koll?

Svart coating tror jag hade varit jäkligt snyggt och enkelt att hålla efter, tänker själv göra det med rör och pipor på min thruxton, koppar blir ett jäkla gnidande.
 
Coating är snyggt som faen, men det passar inte riktigt in i temat på denna hoj.
Meningen är ju att det skall se lite gammalt och "ruff" ut. Kör jag på coating så blir det lite för modernt tror jag.
 
Tror att det är samma process som krom bortsett från att du skiter i själva kromningen.
Först läggs ju ett lager koppar på. Hur fasen detta blir att underhålla sedan låter jag vara osagt ;)
Någon som har koll?

Aha låter kanon + att när du sägert så....kör & berätta sen vart & hur mycket det kostar:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top