Projekt Trajja nånting

Har inte bytt ner mig ;)
 
Fiskarsle bara att min jobbarpolare körde på hojjen igår och välte hojjen in i en vägg så att lykthållare m.m. gick sönder. Skall ju lämna min i inbyte så jag måste invänta delar från Triumphcenter.. inte snabbaste grabbarna i stan.. :P
 
Fiskarsle bara att min jobbarpolare körde på hojjen igår och välte hojjen in i en vägg så att lykthållare m.m. gick sönder. Skall ju lämna min i inbyte så jag måste invänta delar från Triumphcenter.. inte snabbaste grabbarna i stan.. :P

Jantelagen när den är som bäst. :D
 
*Morr* den där jävla Murphy..
 
Ett par smakprov ifrån i somras då det var mörkt när jag kom hem..

Snodde en bild ifrån Jakob, de andra 2 har jag knäppt själv i somras.
Skall tilläggas att den går som ett skollat troll :D:D
 

Bifogat

  • panzaa_thrux1.jpg
    panzaa_thrux1.jpg
    53.2 KB · Visningar: 99
  • panzaa_thrux2.jpg
    panzaa_thrux2.jpg
    74.8 KB · Visningar: 129
  • Mods vs rockers 2009 201.JPG
    Mods vs rockers 2009 201.JPG
    108.7 KB · Visningar: 207
Ett par smakprov ifrån i somras då det var mörkt när jag kom hem..

Snodde en bild ifrån Jakob, de andra 2 har jag knäppt själv i somras.
Skall tilläggas att den går som ett skollat troll :D:D

Nåt på bilden var helt klart snyggt.....
 
Så det var en Thruxton trots allt? Gratulerar! :tummenupp

Skulle gärna äga en själv. :)
 
Yesbox en Thruxton :)

Lite info:
- Kolvbyte till specialtillverkadehögkompskolvar från JE samt portad topp av MecTec i Kalix (betydligtbättre bottenvrid).
- Inslipade ventiler.
- Stötdämpare bak från Hagon(hårdare).
- Finns konverteringskit till belt med låg utväxling förlångfärd.
- KN luftfilter samt öppnad burk.
- Raask ljuddämare
- Alu bakskärm
- Lucas baklyse

Motorkåporna är nedmattade med mindre lyckat resultat (lite flammigt) så de skall poleras i vinter, annars är jag sjukt nöjd.
En förbannat fräck hoj som är så jävla "rätt" för mig
Upp
 
Yesbox en Thruxton :)

Lite info:
- Kolvbyte till specialtillverkadehögkompskolvar från JE samt portad topp av MecTec i Kalix (betydligtbättre bottenvrid).
- Inslipade ventiler.
- Stötdämpare bak från Hagon(hårdare).
- Finns konverteringskit till belt med låg utväxling förlångfärd.
- KN luftfilter samt öppnad burk.
- Raask ljuddämare
- Alu bakskärm
- Lucas baklyse

Motorkåporna är nedmattade med mindre lyckat resultat (lite flammigt) så de skall poleras i vinter, annars är jag sjukt nöjd.
En förbannat fräck hoj som är så jävla "rätt" för mig
Upp

Hur upplever du den maskinellt i sitt originalskick då? Bra mos i spisen?
 
Den är inte i originalskick idag, kanske var lite otydlig med infon ovan, detta sitter alltså i hojjen idag.

Det är en markant skillnad gällande bottenvrid mot min 3 cylindriga, men fortfarande gott på toppen. Ingen effektsvacka som jag hade på T-Birden. Gårdagsturen gick på såphala vägar i minusgrader så jag kunde inte direkt ge på fullt ;)

Faktiskt den första Thruxton jag provkör så jag har tyvärr inget annat att jämföra med, men läs under Thruxtontråden här på SH så kan du säkert få svar.
Det som tyvärr är lika dåligt på denna hoj som min gamla trajja är bromsarna fram.
Bedrövligt hur man kan hänga på ett 2-kolvsok med enkelskiva på en modern hoj!
Blir till att försöka hitta en vettigare lösning på detta..

Åker man till Acke på ISR kan han säkerligen ninja till något, men då gräver jag ännu djupare hål i en redan tom plånbok :(
 
Ball hoj du har på väg in garaget, skulle själv inte ha nåt emot en Trajja, gillar Truxton som fan, den har ju helt klart utstrålning och potential att kunna bli ännu fräckare, finns ju hur mycket som helst att modda om man gillar sånt.

Riktigt fina detaljer helt i orginal också tycker jag. Men allt går ju att förfina och göra mer personligt.

Själv skulle jag gärna ha en Scrambler, också en ball hoj.

2009_Triumph_Scrambler_Accessories.jpg
 
Den är inte i originalskick idag, kanske var lite otydlig med infon ovan, detta sitter alltså i hojjen idag.

Det är en markant skillnad gällande bottenvrid mot min 3 cylindriga, men fortfarande gott på toppen. Ingen effektsvacka som jag hade på T-Birden. Gårdagsturen gick på såphala vägar i minusgrader så jag kunde inte direkt ge på fullt ;)

Faktiskt den första Thruxton jag provkör så jag har tyvärr inget annat att jämföra med, men läs under Thruxtontråden här på SH så kan du säkert få svar.
Det som tyvärr är lika dåligt på denna hoj som min gamla trajja är bromsarna fram.
Bedrövligt hur man kan hänga på ett 2-kolvsok med enkelskiva på en modern hoj!
Blir till att försöka hitta en vettigare lösning på detta..

Åker man till Acke på ISR kan han säkerligen ninja till något, men då gräver jag ännu djupare hål i en redan tom plånbok :(

Bromsarna sucks men ifall det är likadan infäsrning som på Adventure så kan jag fixa en adapterplatta till Brembos 4-kolvs med cc40 på
 

Bifogat

  • Brembo_1.jpg
    Brembo_1.jpg
    100.4 KB · Visningar: 55
Ball hoj du har på väg in garaget, skulle själv inte ha nåt emot en Trajja, gillar Truxton som fan, den har ju helt klart utstrålning och potential att kunna bli ännu fräckare, finns ju hur mycket som helst att modda om man gillar sånt.

Riktigt fina detaljer helt i orginal också tycker jag. Men allt går ju att förfina och göra mer personligt.

Själv skulle jag gärna ha en Scrambler, också en ball hoj.

2009_Triumph_Scrambler_Accessories.jpg

Scramblern är för jävla fräck!
Skulle utan tvekan kunna ha en sån med om ekonomin räckte till :tummenupp

Bromsarna sucks men ifall det är likadan infäsrning som på Adventure så kan jag fixa en adapterplatta till Brembos 4-kolvs med cc40 på

Misstänker att det är samma som på adventuren :confused:
Kan mäta lite i helgen!

Vore chef om du kunde kirra en adapter till ett R1-ok då jag har 2 av dessa liggandes hemma. Jävligt bra bett i dem. Vet dock inte vad det är för cc mått på dessa. Kikade lite på blocket, men hittade inga Brembo 4 kolvar :(
 
Last edited:
Scramblern är för jävla fräck!
Skulle utan tvekan kunna ha en sån med om ekonomin räckte till :tummenupp



Misstänker att det är samma som på adventuren :confused:
Kan mäta lite i helgen!

Vore chef om du kunde kirra en adapter till ett R1-ok då jag har 2 av dessa liggandes hemma. Jävligt bra bett i dem. Vet dock inte vad det är för cc mått på dessa. Kikade lite på blocket, men hittade inga Brembo 4 kolvar :(

Nja man måste ju liksom ha framgafelln & allt sånt för att kunna göra en adapter lite svårt att få det å passa annars. Men de gamla Brembobromsarna är billiga & Brembo är asbra:tummenupp
 
Tips på vart man kan hitta ett dylikt ok?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top