Projekt LT500r (den flygande 2-taktaren)

• Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date
Är föräldraledig och håller på att färdigställa en utbyggnad av huset oxå. Är med andra ord helt luspank och det är en hel del som behövs köpas in till den nu. Ska försöka ta nya tag i februari.

Ja fy fan nu börjar ekonomin räta upp sig igen. Har börjat handla på mig saker igen. Massa OEM delar(typ gummibussningar och små plock) en handkonad sektions pipa av okänd tillverkare och nya bakfälgar.Okänd pipa 2.JPGDouglas Bakfälgar Lt500.JPGOEM delar.jpg

010.jpgLättare.jpgHar fått lite tid och motivation för detta bygge igen. Hoppas det håller isej ett tag.

Gav mig på dynöverdraget idag. Sjukt jobbig dyna att få till, men jag är nöjd med resultatet ändå.
Skruvatlite5_zpsb6ea0252.jpg

Jahapp då väntas det på en hög med grejjor igen då. Renoveringssats till bakre dämpare, repkit till bromspump, nedre a-arms kulleder............. synd, jag som är i tagen med detta nu juSkruvat lite 7.jpg

TM 38an har blivit en 40-41 taper bore. Gjort en ny bult till bromsstaget på svingen.Svarvat 1.jpgSvarvat 2.jpgSvarvat 3.jpg

Har nu ,renoverat bakdämparen och gjort klart styret med reglage och renoverat bromspumpen samt luftat bromsarna fram.Nya delar.jpgGammla delar.jpgMonterat.jpgDen söliga delen.jpg150psi.jpgKlart.jpgStyret klart.jpg

Svingen redo att bultas dit. nya svinglager + svingbult. Nån som sett så här slutkörda svinglager någon gång? Det har då aldrig jag gjort. Hur kan man så totalt köra livet ur en maskin utan att serva och hålla efter saker. Fan allt på hojjen va i behov av översyn.Dämparen ditsatt.jpgSvingen redo.jpgsvinglager delux.JPG

Svingen redo att bultas dit. nya svinglager + svingbult. Nån som sett så här slutkörda svinglager någon gång? Det har då aldrig jag gjort. Hur kan man så totalt köra livet ur en maskin utan att serva och hålla efter saker. Fan allt på hojjen va i behov av översyn.View attachment 377670View attachment 377671View attachment 377672

Jag har i alla fall inte sett sämre. Men det är då det är riktigt kul att byta. Önskar jag hade något galet projekt att pyssla med.

Chassit färdigt sånär som på bakbromsen och ett P.R.M. sving skydd som är på väg. Dags att sätta igång med motorn nu. Roller 1.jpgRoller 2.jpgRoller 3.jpg

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!