Projekt KTM 620i

Så du får alltså RPM signal då ?

Ingen aning om vems klarar rpm vid kick men nya japanska 4t cross har ju sprut och endast kick. Vid kallstart måste motorn dras runt något varv innan start för att ladda kondensatorn men då du väl kör med batteri skall det vara lugnt...

Så du får alltså RPM signal då ?

japp får RPM med kick.

Har inte så bra koll på hur VEMS funkar men har fått för mej att det är samma stort sett samma som megasquirt. Krävs ju 2 signaler från VR lr hall för att få varvtalet, om du har flera tex 12-1 lr 36-1 hjul så får du ju varvtalssignal snabbare och mer exakt. Rekomenderar hall givare om du hittar nån lämplig, då slipper du alla problem med störningar som jag tror är mitt problem.

Aaa, har beställt VEMS med HAL stöd. Ska försöka hitta någon givare i veckan, skulle fått VEMSet igår faktiskt :(

Men du har ju inte satt dit något extra hjul, du kör väl as-is med svänghulet + org. givare ?

Aaa, har beställt VEMS med HAL stöd. Ska försöka hitta någon givare i veckan, skulle fått VEMSet igår faktiskt :(

Men du har ju inte satt dit något extra hjul, du kör väl as-is med svänghulet + org. givare ?

japp kör med orginal givare och svänghjul, men om du e orolig för att du inte skulle få varvtalssignal när du kickar och ändå ska göra egen trigg på svänghjulet så kan du ju sätta dit mer än 1 magnet.
Föresten, är det inte risk att hallgivaren störs av magneterna på svänghjulet(generatorn)?

Nedlagt... kraschade med en Aprilia Shiver som jag köpte ut, så 620n ska säljas. Kommler dock göra projektet på en KLX650 istället som jag har (när KTMen är väck).

Dock en intressant sak idag... KTMen har slirat mkt på kopplingen och säljaren sa att lamellerna var dåliga. När jag beställde prylarna på Lelles (som för övrigt blev fel - fick till en 640 -98) så såg jag att det saknades 3 (!) skivor. 2 lameller och 1 mellanskiva saknades enligt manualen för 620!!!

Jävla page!!!!!!!!

Nedlagt... kraschade med en Aprilia Shiver som jag köpte ut, så 620n ska säljas. Kommler dock göra projektet på en KLX650 istället som jag har (när KTMen är väck).

Dock en intressant sak idag... KTMen har slirat mkt på kopplingen och säljaren sa att lamellerna var dåliga. När jag beställde prylarna på Lelles (som för övrigt blev fel - fick till en 640 -98) så såg jag att det saknades 3 (!) skivor. 2 lameller och 1 mellanskiva saknades enligt manualen för 620!!!

Jävla page!!!!!!!!

Vänta här nu.....Du krachade med en Aprillia som du nyss köpt eller lånat och fick köpa loss?? Och kTmen ska säljas som straff för att du krachade ...Rätt? :hihi Och hur har du hamnat på en sunkig KLX???
Hur gick det föresten med vurpan..Klarade sig Aprilian Bra?? Just Kidding., Jag menar Hur gick det för dig ??

Jag kraschade en Aprilia som jag provkörde på Superbike i Göteborg. Istället för att pröjsa sura 15.000kr till han i handen, så köpte jag loss den för 72.000kr (demohoj, 300 mil). Har lagat nästan allt nu, plast kvar på ena sidan bara. KTMen säljer jag för att den inte har elstart + att jag redan har Aprilian som bushoj.

KLXen är min tjejs övningskörningshojj - snor den när hon kan köra Aprilian :)

Jo, det gick ganska bra... kunde inte gå på 2 veckor, kunde varit värre. Hade ju bara hjälm + jacka :( inga handskar, stövlar eller knäskydd/ben

Beställde nya lameller, mellanskivor + fjädrar idag iaf... 2500kr, BILLIGT.
Har numera lameller, mellanskivor + fjädrar till LC4 -98 till -06 hemma ifall någon behöver, säljer dom för 600kr, nypris 1200kr.

Kan någon berätta för mig varför en mellanskiva kostar 215kr ???

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back