Projekt Honda BBT

Tryckröret tillkapat och punktat !
Tycker dumpen blev kanon !

Skar också bort allt onödigt skräp från kompressorhuset.
Svetsar igen hålen för den integrerade dumpen.
 

Bifogat

  • a.JPG
    a.JPG
    122.1 KB · Visningar: 279
  • b.JPG
    b.JPG
    115.1 KB · Visningar: 194
  • c.JPG
    c.JPG
    66 KB · Visningar: 220
Gjorde samma sak men jag svarvade ner inloppet några cm också blir lite mer plats för luftfiltret.
 
Gjorde samma sak men jag svarvade ner inloppet några cm också blir lite mer plats för luftfiltret.


Hmmm bra idé.
Får ringa och fråga grabbarna på Turbobanditen om jag får låna deras svarv !
 
BBT blir....

Ahapp.
Det har svetsats och grillats.

Se upp bara så det inte blir projekt - BBQ ! :D



Ser ut som turbon behöver portas lite... ;)
 
Ahapp.
Det har svetsats och grillats.

Se upp bara så det inte blir projekt - BBQ ! :D



Ser ut som turbon behöver portas lite... ;)

Vill du också vara med och leka !:D
 
Vill du också vara med och leka !:D

Såfort jag kommer hem från KArlskrona så!
Jag planerar att landa in i morrn em (kör bil) för att hämta en cylle, gasare och insug hos en kille i Spånga.
Inte omöjligt att du bör ha en viss negerbolls-beredskap i morrn em alltså!
 
Såfort jag kommer hem från KArlskrona så!
Jag planerar att landa in i morrn em (kör bil) för att hämta en cylle, gasare och insug hos en kille i Spånga.
Inte omöjligt att du bör ha en viss negerbolls-beredskap i morrn em alltså!

Hörru ! Det är leveranstid på de bakverken, men slår du en signal innan så hinner jag köpa lite bullar.

Vore kul om du dök upp...........har lite frågor.
 
Någon som har ett bra förslag på cirkulationspump till plenumet ?

Andersson, vad kör du med ?
 
Ser ju ut att bli ett riktigt bra bygge det där. Jag blev också nyfiken på vad det är för färg du målat grenröret med.
 
Det funderar jag också på, undra vad många liter/min det kan gå åt vill ju inte ha en pump som tar förmycket ström heller :va

Någon som har ett bra förslag på cirkulationspump till plenumet ?

Andersson, vad kör du med ?
 
Det funderar jag också på, undra vad många liter/min det kan gå åt vill ju inte ha en pump som tar förmycket ström heller :va


Har hört talas om någol liten pump till förvärmningen på diselbilar, kan det vara något eller är jag helt uta och cyklar:va
 
Har hört talas om någol liten pump till förvärmningen på diselbilar, kan det vara något eller är jag helt uta och cyklar:va

Njaa..det du tänker på är nog en cirk.pumpo till en Eberspräscher motsv.
Och de förekommer även på bensinare.
Förvärmningen på en diesel det är nåt helt annat det.

JAg funderade på en sån, men även en högtryckspump till strålkastarspolning.
De har hög kapacitet.
MEn jag funderade precis i Steens termer om förbrukning, så jag föreslog den inte därför. Jag tror nämligen att en sån suger i sig fett med A.
 
Har också hört någonstans att en pump från externvärmare skulle vara lämpligt, har sådan på min skogsmaskin men den är 24v å dom prylarna brukar vara duktigt dyra.
Borde räcka med ca 15 L/min eller?
 
Så vad fan tar jag ?:huvet
 
"Svampen" som ni kallar den för i det här fallet är orginal från HKS och är ett så kallat skumplastfilter. Samma typ kör ävan Piperxross med, det är inte att rekomendera till en turbomotor.
Varför??
Ja, det är som ni säger här i tråden, det släpper igenom för stora partiklar och man ska även tänka på hur filtret ser ut inne i det, det bör sitta någon typ att "korg" eller vad man ska kalla det för, gör det inte det och man plockar ut mycket effekt kan filtret sugas ihop med följd att flödet minskar drastiskt.
Eller kan det bli ännu värre att det sugs in i turbon som följd = HAVERI!!!!! :tungan

Vad ska man använda då???
Som även har på pekat i det fallet så är det att rekomendera ett bomullsfilter typ K&N, Green Cotton med flera.
Det är även så tar upp de mindre partiklarna om man kollar mot skumplast.

I pricip alla filter går att tvätta, men får inte glömma att behandla dem efteråt heller så att dammet fastnar i oljan och inte kommer in i motor och turbo med följd att det blir slipat invändigt.

Hoppas jag har svarat på det folk vill, om ni har orkat läsa det..... :huvet

En sak till, hur gick det med den där färgen till grenröret????
Vad var det för fabrikat och modell???
 
Last edited:
Back
Top