Projekt Honda BBT

BEHÖVER HJÄLP MED FRAMLYSE !!!

Då jag kommer att bygga framkåpan baserad på cbr-1000 -07 så letar jag efter två alternativ på lysen.

1. Två projektorlysen längst ut i kanterna på kåpan.
2. Ett litet hel/halv lyse mitt i kåpan.

Skulle helst vilja ha ett som liknar MV Agustas F4 lyse.
Orginallampan kostar 5500+ moms och frakt, och det är det jävlar inte värt !:huvet
 
BEHÖVER HJÄLP MED FRAMLYSE !!!

Då jag kommer att bygga framkåpan baserad på cbr-1000 -07 så letar jag efter två alternativ på lysen.

1. Två projektorlysen längst ut i kanterna på kåpan.
2. Ett litet hel/halv lyse mitt i kåpan.

Skulle helst vilja ha ett som liknar MV Agustas F4 lyse.
Orginallampan kostar 5500+ moms och frakt, och det är det jävlar inte värt !:huvet

Jag har en lins med xenon som du kan få gratis. Den är komplett men lampan har troligtvis gått sönder. Det funkade när jag monterade bort det från bilen men har sedan legat i mitt verktygskåp på jobbet sen dess och det lyste inte när jag provade senast.
 
Jag har en lins med xenon som du kan få gratis. Den är komplett men lampan har troligtvis gått sönder. Det funkade när jag monterade bort det från bilen men har sedan legat i mitt verktygskåp på jobbet sen dess och det lyste inte när jag provade senast.


Tack som fan !

Ännu roligare än ett köpt lyse.
PMa så vi kan höras !:tummenupp
 
Ramen är nu ombyggd och fixad så motorn sitter som den ska.
DVS med toppen upp mellan rambenen och nya främre fästen.
Spalten mellan ram och skyddet över drevet blev perfekt och allt lirar som det ska! :tummenupp

Kom och hämta, gubbe!
 
Tackar Kamikaze Kid för hjälpen med ramen.
Tack också för det tomma blocket, helt perfekt att ha nu när inpassningar av turbo, kylare och allt annat tjafs ska få plats.

Skickade på svingen och gaffeln för att få en första titt hur det blev!
Efter lite slipning så kommer svetsarna bli kanon.
Behöver skaffa ett hundben från CBR.
VFR funkade inte.

Ps. Vet någon varför i helvete det blir bubblor ibland när man fotar?:huvet
( Ericsson 800i )
 

Bifogat

  • h.JPG
    h.JPG
    119.4 KB · Visningar: 351
  • m.JPG
    m.JPG
    140.3 KB · Visningar: 464
Last edited:
Tackar Kamikaze Kid för hjälpen med ramen.
Tack också för det tomma blocket, helt perfekt att ha nu när inpassningar av turbo, kylare och allt annat tjafs ska få plats.

Skickade på svingen och gaffeln för att få en första titt hur det blev!
Efter lite slipning så kommer svetsarna bli kanon.
Behöver skaffa ett hundben från CBR.
VFR funkade inte.

Ps. Vet någon varför i helvete det blir bubblor ibland när man fotar?:huvet
( Ericsson 800i )

Blixten reflekterar dammet i lokalen. In med turbobygget i Ullis halva av sängen så slipper du bubblor. :hihi

Keep it up! :tummenupp
 
Tackar tackar.
I morron blir det att bygga grenrör !

God Hjul alla!
 
Coboltstål i handöver fräsen funkar kanon i alu.
Ha bara en fräs med reglerbart varvtal.

Enligt SFRO och Bilprovningen så behövs inte backspeglar på detta bygge, men jag vill fortfarande veta om farbror blå ligger bakom och blinkar...:D

Jaha ser man på fan! Men vad tog du stöd emot då? Använde bara bottenplattan på fräsen och körde med vanlig fräs utan "stöd-kullager"?

Jag trodde ju att du försökte me veckans blåsning, men men. bra att veta om garagemeck muckel!!! :D
 
Jaha ser man på fan! Men vad tog du stöd emot då? Använde bara bottenplattan på fräsen och körde med vanlig fräs utan "stöd-kullager"?

Jag trodde ju att du försökte me veckans blåsning, men men. bra att veta om garagemeck muckel!!! :D


Kolla inlägg 23.
Byggde stöd för fräsen.


Btw nu efter nyår............jag ska aldrig dricka sprit igen:huvet :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top