Projekt Honda BBT

Du är ju Harley åkare, du har andra preferenser!

"Har man inte sett undersidan på kolvarna är det ingen service, bara ett oljebyte"

Klart att man har samtliga kolvar, ventiler och annat dyrkansvärt under huvudkudden vintertid :Bugar :va
 
Tror han tillverkar koks till Stureplans folket...

Ja när du säger det.. Sen jag talade om för Pucken att Jesus var snickare tycker jag mig ha sett att den förstnämde lagt sig till med ett överlägsen flin.
Jag ska tjöra ifrån hans tuborghoj :mad:
 
Plocka ut finger ur naveln och lyft blicken några hack i tråden så ser du att det händer grejer .:D

aufan, där ser man!:D ja, det ser ju lite bättre ut iallafall!:D
det var tydligen lite förhastat att hoppa direkt från fiskbildsinlägget och lägga in mitt förslag på förbättring...:rolleyes:
 
Last edited:
Hur mkt högre effekt / vrid godkänner sfro och besiktningen vid ombyggt fordon ?

Skiljer det mellan amatörbygge och endast ombyggt fordon, högsta tillåtna effekt alltså.

Som ombyggt fordon går hojen fortfarande under sin ursprungliga identitet och ändringarna är införda i registreringsbeviset, och besiktningen godkänner inte mer effekt och vrid än original. På bilar gäller +20% effekt och +10% vrid, men det gäller inte hojar. (Har jag märkt den hårda vägen... :huvet ) Hur SFRO ställer sig till detta vet jag inte, men jag antar att de inte heller godkänner mer effekt. Men jag är som sagt inte helt säker.

Som amatörbyggd hoj kan man ha hur mycket effekt man vill om ramen är dimensionerad för det. Och en ram från en modern japshoj är inte dimensionerad för t.ex. 400 hästar :rolleyes: Jag tror att man måste göra vääääldigt stora förändringar och förstärkningar för att de ska godkänna en moddad japsram i aluminium för den effekten. Stabila Cromoly-ramar har nog förtur i godkännandelistan :D För amatörbyggda bilar gäller max 15 kW/100 kg, men det gäller som tur är inte hojar :) Så har du en hemmabyggd ram som pallar det så kan du få det godkänt med 400 hästar på 200 kg. Men det är nog upp till SFRO-snubben också. Vad han/hon tycker är vettigt att godkänna. Och vad du tycker är lagom att betala i försäkring eftersom hojen kommer att bli årets modell :D
 
Last edited:
Hittade en tröja till Icko !:D
 

Bifogat

  • tee_shirt_plow_boy_lg.jpg
    tee_shirt_plow_boy_lg.jpg
    31.7 KB · Visningar: 112
Massa bilder från dagen. Pucken trodde han skulle få bygga en hugger, istället kom tre experter och såga hans kåpor :D

DSC00050.jpg


DSC00051.jpg


DSC00052.jpg


DSC00053.jpg


DSC00054.jpg


DSC00055.jpg


DSC00056.jpg


DSC00057.jpg


DSC00058.jpg


DSC00059.jpg


DSC00060.jpg


DSC00061.jpg


DSC00062.jpg


DSC00063.jpg


DSC00064.jpg


DSC00065.jpg


DSC00066.jpg


DSC00067.jpg


DSC00068.jpg


DSC00069.jpg


DSC00070.jpg


DSC00071.jpg


DSC00072.jpg


DSC00073.jpg
 
Massa bilder från dagen. Pucken trodde han skulle få bygga en hugger, istället kom tre experter och såga hans kåpor :D


Jag anar en skönhet, ska bli kul att se hur det blir i framkant på båten, anslutningen och välvningen på underkåpan alltså. Det är snyggt när det välver harmoniskt men bestämt. Utan en massa veck, rakal vinklar och hörn som på SD tycker jag!

är inte framdäcket monterat i fel rullriktning? ingen kritik undra bara :)

Det tror jag inte :va
V-mönster brukar ju sitta "som en plog" vid belastning, dvs bromsning i det här fallet. Då hamnar även refflorna parallellt med den överförd kraften när däcket överför vridmoment vid nedlägg.

Men det kan ju vara tvärtom med just detta däcket förstås, isf har jag fel.
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top