Projekt Honda BBT

tjena grabben!

Kul att se att det börjar hända grejer i garaget igen!:)

Se till att inte tappa sugen nu då!:yoparty
 
Har väl min framlampa och lacken kvar sen är min hoj klar :)

det går trögt nu så man har inte så mycket att göra. så skyndar du dig inte kommer jag och stressbygger ihop ditt projekt eller står jag där och piskar dig så du stressbygger ihop den själv
 
Hej.
Precis såna åsikter vill jag ha !

Du är inne på min linje vad det gäller framdelen av kåpan.
Den ska spetsas till nertill på det sättet.
Tänk dig att bakre kanten på kilen också kommer 12-15 mm utanför övriga magkåpan för att ytterligare markera linjen.

Andra sidan på hojen funkar mycket bättre för det "händer" mer där, luftfilter, ic-rör mm.

Ser att bilden jag tagit är jävligt missvisande.
Både framskärmen och luftintaget i kolfiber finns inte med.
Det gör att hojen ser ut och ha längre hals än ET.

Ska fixa bättre bilder.

Ja just det, du skulle ju ha ett luftintag lite ZX12R style i fronten, det hade jag glömt bort. Då kommer det säkert se mycket bättre ut. Tror även att dina tankar på skarpare linjer på magkåpan kommer ge ett stort lyft.

Skulle vara intressant att se en bild rakt på vardera sida av hojen, dvs även den sidan som du tycker spelar bättre.

Fortsätt med det bra arbetet, ser som sagt riktigt bra ut.
 
tjena grabben!

Kul att se att det börjar hända grejer i garaget igen!:)

Se till att inte tappa sugen nu då!:yoparty

Tackar.

Du får komma och titta när du inte är så jävla solbränd längre...:D
Ha en kanonsemester.
 
Hur fan vore det om du JALLADE lite med det här JÄVLA fuskbygget!
Jag har ju hunnit köpa ny hoj, krascha den och mej själv och laga båda två och åka till IoM + lite till innan du ens har fått skiten natt gå.
Och hur fan kan du montera en BUTTPLUGG på den enda delen som är någolunda snygg på en annars skitful designmiss!
Håll dej till å bygga fågelholkar, Snickarjävul!
 
Hur fan vore det om du JALLADE lite med det här JÄVLA fuskbygget!
Jag har ju hunnit köpa ny hoj, krascha den och mej själv och laga båda två och åka till IoM + lite till innan du ens har fått skiten natt gå.
Och hur fan kan du montera en BUTTPLUGG på den enda delen som är någolunda snygg på en annars skitful designmiss!
Håll dej till å bygga fågelholkar, Snickarjävul!

Med tanke på ditt klotarfacit så ska du nog gå över till att köra det du nu för dagarna bara transporterar.:mad:

Asfaltsvält !:arsele

Truckerfukko.
 
jag såg att du har backamra på hojen :yoparty
går de igenom besiktningen ?


grymt bygge,är grymt imponerad:tummenupp

Blir reggad som amatörbyggt fordon och då ska det inte vara något problem.
Behöver inga speglar alls men jag vill kunna se
om det börjar blinka bakom...:D


Så ja....
Byggde en markering runt ventilationsgallret för avgasröret.
nu händer det något på den annars stora jävla platta sidan.

Började också med "kragen" i morgon kväll ska det drickas öl och göra klart den.
 

Bifogat

  • 8.JPG
    8.JPG
    102.9 KB · Visningar: 197
  • 9.JPG
    9.JPG
    103.7 KB · Visningar: 197
  • 11.JPG
    11.JPG
    81.2 KB · Visningar: 158
En polare från Åkersberga kom förbi.

Alltid kul med fikakompisar !:D
 

Bifogat

  • 10.JPG
    10.JPG
    61.9 KB · Visningar: 76
Blir reggad som amatörbyggt fordon och då ska det inte vara något problem.

Vad i bygget gör att du måste regga som amatörbyggt? Svingbytet lär inte räcka, men motorbytet kanske? Något annat? Eftersom ramen kommer från en hoj med mindre effekt än BB-motorn ger, hur gör du då? Gör du ingrepp i ramen och förstärker och håller på så sfro går med på att den håller för mer effekt än original? (Då har du ju iofs ramingreppen på köpet som brukar göra att man måste regga som amatörbyggt...) Eller bakramsbyte kanske hjälper? Många frågor... Jag tänkte att jag kanske också snart behöver regga som amatörbyggt eftersom min hoj i mindre och mindre utsträckning överensstämmer med originalutförande... inte ens vagt. Efter denna vintern är det inte så mycket kvar som är original.
 
Vad i bygget gör att du måste regga som amatörbyggt? Svingbytet lär inte räcka, men motorbytet kanske? Något annat? Eftersom ramen kommer från en hoj med mindre effekt än BB-motorn ger, hur gör du då? Gör du ingrepp i ramen och förstärker och håller på så sfro går med på att den håller för mer effekt än original? (Då har du ju iofs ramingreppen på köpet som brukar göra att man måste regga som amatörbyggt...) Eller bakramsbyte kanske hjälper? Många frågor... Jag tänkte att jag kanske också snart behöver regga som amatörbyggt eftersom min hoj i mindre och mindre utsträckning överensstämmer med originalutförande... inte ens vagt. Efter denna vintern är det inte så mycket kvar som är original.

Har lyckas med det nästan omöjliga att hitta en skrotad ram som går att åter-regga.
Ägarpappren från förre ägaren, försäkringsbolagets skrotintyg och skrotens kvitto på detta.
Se är ramen moddad på många ställen svinginfästningen, nya dämparfästen, utsmidd för bredare maskin, nya motorfästen, nya styrstopp.
Bara rambalkarna som är oröda.
 
Magiskt glasfiberbygge!

Nästa hoj kommer bli ngt i denna stil. Den ser galet snabb ut trots att den står still! :tummenupp
 
Har lyckas med det nästan omöjliga att hitta en skrotad ram som går att åter-regga.
Ägarpappren från förre ägaren, försäkringsbolagets skrotintyg och skrotens kvitto på detta.
Se är ramen moddad på många ställen svinginfästningen, nya dämparfästen, utsmidd för bredare maskin, nya motorfästen, nya styrstopp.
Bara rambalkarna som är oröda.

Ahaaa, tackar för infon! Jäkligt smidigt. Så där många modifieringar har inte jag på min ram... jag skulle kanske satsa på ombyggt fordon då, pga. sving, bakram och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag få upp effekten i papperna lite. Lite väl genomskinligt nu...
 
Ahaaa, tackar för infon! Jäkligt smidigt. Så där många modifieringar har inte jag på min ram... jag skulle kanske satsa på ombyggt fordon då, pga. sving, bakram och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag få upp effekten i papperna lite. Lite väl genomskinligt nu...

Hur mkt högre effekt / vrid godkänner sfro och besiktningen vid ombyggt fordon ?

Skiljer det mellan amatörbygge och endast ombyggt fordon, högsta tillåtna effekt alltså.
 
Last edited:
riktigt coolt bygge, grymt imponerad!

liten tanke bara... maglkåpan. akn du inte spetsa till den lite i fronten?:va just nu ser den ju ut som en halvrund fiskmage eller nåt... mer såhär kanske?
 

Bifogat

  • 7.JPG
    7.JPG
    13.9 KB · Visningar: 504
riktigt coolt bygge, grymt imponerad!

liten tanke bara... maglkåpan. akn du inte spetsa till den lite i fronten?:va just nu ser den ju ut som en halvrund fiskmage eller nåt... mer såhär kanske?

Plocka ut finger ur naveln och lyft blicken några hack i tråden så ser du att det händer grejer .:D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top