Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
DB skrev:
Bra idé! Har själv funderat på nåt liknande men inte orkat ta tag i det! :tummenupp

Så; Alla som är intresserade av att åka på Rörberg (gocartbanan), SKICKA ETT MAIL (erikforsb@gmail.com) ELLER PM TILL MIG MED NAMN, TELEFONNR OCH MAILADRESS! :hördu
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Lite sammanfattning

Jag och Forsberg träffade SMC ordför. Jens Morell i kväll å surrade lite om den här grejen och Morell gav gehör för idén och tror på den. Iom att det skall blandas in andra organisationer (typ SMK) för att undersöka tillgång till bana så behöver det tas ett beslut på styrelsemötet om ca 1 v.

Under tiden så tänkte vi fila lite på en liten "projektplan" för att stolpa upp lite kring det praktiska.. Vi ska oxå slänga ut namninsamlingarna här omkring så snart som möjligt..

Vi tror/hoppas på ett positivt beslut från SMC styrelsen och därefter köra igång så smått med planering. Ni som tycker att det här verkar vettigt, ev. har idéer och tips, eller själva grubblat på den här grejen tidigare och känner för att hänga med å hjälpa till, var inte blyga för att dra ner ett par rader i tråden.. ;)
 
Last edited:

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Forsberg skrev:
Så; Alla som är intresserade av att åka på Rörberg (gocartbanan), SKICKA ETT MAIL (erikforsb@gmail.com) ELLER PM TILL MIG MED NAMN, TELEFONNR OCH MAILADRESS! :hördu


Jag är lätt med å köra.

skriv bara när å vad det kostar så kommer jag.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
I fredags var jag och B 12 ute med namninsamlingslapparna. Vi lämnade på Motorcenter, Motordepå, Apriliabutiken på Brynäs, Lingvalls och handelsboden. Vi möttes av positiva reaktioner på samtliga ställen och redan innan vi lämnat vissa butiker hade några redan skrivit på! :tummenupp
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
B 12 skrev:
..Iom att det skall blandas in andra organisationer (typ SMK) för att undersöka tillgång till bana så behöver det tas ett beslut på styrelsemötet om ca 1 v..

Gör det så enkelt som möjligt...
Tal om f. banägaren att Ni (SMC) önsker att hyra banan x antal gångar och att man andra ställen i SMC pröjser typisk (1.500 kr kan ju vära en pris att börja med!) per tillfälle.
Alternativt kan Ni ta betalt 100 kr. per deltagare per gång - och banägaren kan få hälften - då är han med att ta risken - om det nu inte kommer folk!

Att hyra bana är inget märkvärdigt - Banägaren kan vär rädd om asfalten/beläggningen - tala då om för honom att mopderne MCs har aluminium fotpinnar som vikar upp eller bryts av om någon crasher.
Ni kommer inte att tillåta stela stål fotpinnar, exact som på Rörken, Tuvänagen mv. - vart det har körts MC i flera år utan att skada beläggningen.

NB: Är inte bergis på att jag når Rörken måndag kväll...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
I fredags var jag och B 12 ute med namninsamlingslapparna. Vi lämnade på Motorcenter, Motordepå, Apriliabutiken på Brynäs, Lingvalls och handelsboden. Vi möttes av positiva reaktioner på samtliga ställen och redan innan vi lämnat vissa butiker hade några redan skrivit på! :tummenupp

Kanon ju! Om du/ni har tid, åk förbi Rörberg MC (fd. ankomsthallen) och lämna där. Fråga efter Kenneth eller Peter och hälsa från mig.
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Forsberg skrev:
I fredags var jag och B 12 ute med namninsamlingslapparna. Vi lämnade på Motorcenter, Motordepå, Apriliabutiken på Brynäs, Lingvalls och handelsboden. Vi möttes av positiva reaktioner på samtliga ställen och redan innan vi lämnat vissa butiker hade några redan skrivit på! :tummenupp

Då ska jag genast leta upp närmsta lapp och skriva i mitt namn :D
Trevligt att ni dragit igång det här, säg till om det är något man kan hjälpa till med :banana
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Bonjin skrev:
Då ska jag genast leta upp närmsta lapp och skriva i mitt namn :D
Trevligt att ni dragit igång det här, säg till om det är något man kan hjälpa till med :banana


Eller så skickar du bara ett mail/pm till mig med namn, telenr. och mailadress, men du gör ju som du vill :)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Bonjin skrev:
Trevligt att ni dragit igång det här, säg till om det är något man kan hjälpa till med :banana
Om det här blir av, så kommer vi säkert att behöva hjälpas åt med ett antal saker...schysst att du erbjuder dej, det här kommer förhoppningsvis att bli skitskoj :tummenupp
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
B 12 skrev:
Om det här blir av, så kommer vi säkert att behöva hjälpas åt med ett antal saker...schysst att du erbjuder dej, det här kommer förhoppningsvis att bli skitskoj :tummenupp

Men självklart blir det av, får kanske jobba för det men det måste det ju vara värt :yoparty
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Finanserna ..

Jag kan tänka mig att gå in och backa ekonomiskt en kväll vad det gäller ban/instruktörshyra bara så vi får prova på och starta snöbollen. Kruxet är att jag (tror jag) måste få det att se ut som en reklamkampanj så det kommer isf stå mitt firmanamn på allt.

Däremot behöver övrigt folk (köransvarig, registrering, ev. kiosk) jobba ideellt + att vi måste ta någon symbolisk summa av deltagarna.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
MrRoadSnail skrev:
Jag kan tänka mig att gå in och backa ekonomiskt en kväll vad det gäller ban/instruktörshyra bara så vi får prova på och starta snöbollen. Kruxet är att jag (tror jag) måste få det att se ut som en reklamkampanj så det kommer isf stå mitt firmanamn på allt.

Däremot behöver övrigt folk (köransvarig, registrering, ev. kiosk) jobba ideellt + att vi måste ta någon symbolisk summa av deltagarna.
:tummenupp Låter ju kanon!!! Räkna med mig om ni behöver hjälp, även om jag får åka en liiiiiten bit! :)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Yasha skrev:
:tummenupp Låter ju kanon!!! Räkna med mig om ni behöver hjälp, även om jag får åka en liiiiiten bit! :)

Pärla! Kan du sprida betet bland andra instruktörer också så. :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
MrRoadSnail skrev:
Pärla! Kan du sprida betet bland andra instruktörer också så. :)
Rörkeninstruktörerna är säkert inte omöjliga om ni/jag ber dem snällt. *L* Men ni har säkert en del instruktörer i Gävleborg också , när ni börjar luska ordentligt! :)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Yasha skrev:
Rörkeninstruktörerna är säkert inte omöjliga om ni/jag ber dem snällt. *L* Men ni har säkert en del instruktörer i Gävleborg också , när ni börjar luska ordentligt! :)

Tillräckligt med bete borde locka fram dem. :)

Vi har väl ärligt talat ingen riktig plan än för när man ska sätta igång. Det känns ju som att det inte kommer bli den här säsongen så i början av juni nästa år borde vara rimligt. Då har man ju dessutom haft tid att fiska instruktörer på Rörken ett par gånger.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Jag kan tänka mig att gå in och backa ekonomiskt en kväll vad det gäller ban/instruktörshyra bara så vi får prova på och starta snöbollen. Kruxet är att jag (tror jag) måste få det att se ut som en reklamkampanj så det kommer isf stå mitt firmanamn på allt.

Däremot behöver övrigt folk (köransvarig, registrering, ev. kiosk) jobba ideellt + att vi måste ta någon symbolisk summa av deltagarna.
Heders ! :pannkyss Köra det som kampanj vid ett tillfälle borde ju inte vara så svårt att fixa ju ! Besked från SMC styrelsemlötet borde dimpa ner närsomhelst nu, svårt att tro att det blir någe annat än positivt svar med tanke på Morells respons. SMK borde rimligtvis oxå vara intresserade av att få folk till motorstadium, deras "fotpinneproblem" ska vi nog komma runt :banana I länet finns, enl. uppgift, 20 instruktörer varav okänt antal är sporthojsinstruktörer, så fort SMC gett ett positivt besked så går det ju att kolla detta närmare, borde ju inte vara orimligt att få ihop instruktörer härifrån för en "steg ett" projjning...skulle kanske behövas en erfaren Rörken instruktör med lite grann i början för att sätta dom på spåret...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
B 12 skrev:
Heders ! :pannkyss Köra det som kampanj vid ett tillfälle borde ju inte vara så svårt att fixa ju ! Besked från SMC styrelsemlötet borde dimpa ner närsomhelst nu, svårt att tro att det blir någe annat än positivt svar med tanke på Morells respons.

Nej, man kan nog ta det som reklamjippo eller något liknande.

Men vad tror du om utsikten med juni nästa år? Är det jag som fegar (dvs att vi kan ha det tidigare)? :va
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Nej, man kan nog ta det som reklamjippo eller något liknande.

Men vad tror du om utsikten med juni nästa år? Är det jag som fegar (dvs att vi kan ha det tidigare)? :va
Realistiskt tror jag, det kommer sannolikt att behövas en del resonerande med SMK ang. tillgången till tid på gokartbanan med tanke på att det är tight med tiden där i daxläget, hyrkart verksamheten ser ut att ta stora delar av veckans alla dagar nu tex. + att kartfolket tränar 3 ggr i veckan + motard 1 gg/vecka + minimoto. De måste oxå övertygas om att inte banan "körs sönder" (tänker på Hasses tips om "referenser" på liknade verksamheter) Rimligtvis så borde oxå banan "provköras" av instruktör så snart som möjligt oxå, för att kolla att det funkar (med tanke på att den är tvärare än tex Rörken)...det ska ju oxå clearas med SMK. Så att sikta på Maj/Juni är vettigt, bättre att ha en hyffsat genomtänkt plan att starta med, än att stressa igång nåt som blir svårt att följa upp..
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Duccekungen skrev:
Nyvaken :)

Men vilken kanonidè :tummenupp :tummenupp :tummenupp


Hoppas att anledningen till att jag inte fått något PM/mail är att du redan skrivit upp dig på någon av listorna som ligger ute! :hördu
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top