Projekt haschbobber - xs750

Får nog bli så.. säljaren var iofs väldigt villig att byta ut dom.
Såg zäta här i söndags, men han är ju en hängiven musseltvättare, garaget är enigt!
 
Mussla ska tvättas därhelst man finner dem :D
Men ja, jag är i garaget varje morgon innan jobbet.
Köpte på mig aluminiumplåt i går, och antagligen en cb650....
Är ju snart arbetslös, så då får det bli verkstan som jobb istället, fram till våren kanske.....
På fredag bär det av till Milano :)
 
Medellös i milano.. blev andreas glad? :)
Man bör alltid utgå från att musslan behöver tvättas..
 
Mussla ska tvättas därhelst man finner dem :D
Men ja, jag är i garaget varje morgon innan jobbet.
Köpte på mig aluminiumplåt i går, och antagligen en cb650....
Är ju snart arbetslös, så då får det bli verkstan som jobb istället, fram till våren kanske.....
På fredag bär det av till Milano :)

Ohh...fan, du jobbar på hojen ? Måste kolla till din tråd om den lever.
Hehe..."därhelst man finner den"...lol..
 
Hålborrade lite bromsskivor i veckan, blev rätt schnyggt och tappade ett halvkilo! Och stekte ihop toppen på sissyn. Finns en del att ta i..
 
Skönt stuk!

Eftersom projektet heter Haschbobber håller jag tummarna för en färgglad bmx-trampa på kicken :)
Men du kanske har en bit dit, blir det enkelsadel eller är ska det får plats en passagerare?
 
Och lite bilder...
RxO3SG.jpg
qSSuYf.jpg
YNRqlE.jpg

Hade ju klart känts rätt med en cykeltrampa på kicken.. har inte tänkt så mycket på det än.. går mest o värker över motorbygget .. :)
 
Last edited:
Ha..ha...ungefär samma jobb som jag gjorde idag :tummenupp

Fan det blir några hål att pressa för hand.
Kommer killa gott den när däcket river i häcken.. :D
 
Beställde hem ett ark 1,5mm bronsplåt i fjäderkvalitet, ska bli intressant att se om det går att smida ut en bensintank ur detta märkliga material.. ska tydligen vara aducerbart precis som koppar så det blir nog bra. 2000 kr för ett ark på 2000×300mm är lite värre..
 
Beställde hem ett ark 1,5mm bronsplåt i fjäderkvalitet, ska bli intressant att se om det går att smida ut en bensintank ur detta märkliga material.. ska tydligen vara aducerbart precis som koppar så det blir nog bra. 2000 kr för ett ark på 2000×300mm är lite värre..

Det finns ju färdiga tankar för den pengen. Eller vill du få till lågor helt unikt/eget?
 
Det finns ju färdiga tankar för den pengen. Eller vill du få till lågor helt unikt/eget?
Hade kunnat köpa en beggad för en femhundring som hade passat.. :) inte riktigt det som är poängen!
Gör det dels för att jag är nyfiken på om det ens går, för att brons är snyggt, och som sagt inget man ser varje dag.
En av grundidéerna med bygget var att använda lite udda material, tänkte först silverlöda ihop tanken i koppar och rostfritt, men det hade nog fan blivit ännu dyrare!!
 
Rätt tänkt, varför va som alla andra :va
Kommer bli skitläckert med en bronstank
 
Idag är det jul för idag kom plåten!
Blir en snabbis förbi svetsmaskinservice o hämta acetylen, här ska aduceras!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top