Projekt haschbobber - xs750

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så jag har lyckats köpa på mig en hög motordelar och en ram som en gång var en trecylindrig yamaha.. och planen är högt styre, sissybar och 70tals japschopper stuk med lite egenheter i materialval. Men jag börjar med att få ihop en fungerande motor..
Just det. Det följde med en komplett hoj också. Den går bra igen efter lite kärlek..
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1376206929210.jpg
    uploadfromtaptalk1376206929210.jpg
    79.1 KB · Visningar: 798
  • uploadfromtaptalk1376206952264.jpg
    uploadfromtaptalk1376206952264.jpg
    46.4 KB · Visningar: 751
Var ju tvungen att göra ett gulligare avgasrör istället för det våldsamt fula som satt på det gula liket..
Och en liten förbättring på insugssidan..
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1376207497116.jpg
    uploadfromtaptalk1376207497116.jpg
    80.3 KB · Visningar: 954
  • uploadfromtaptalk1376207519669.jpg
    uploadfromtaptalk1376207519669.jpg
    66.5 KB · Visningar: 680
Tog några timmar. Borstat eller polerat?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1376207707139.jpg
    uploadfromtaptalk1376207707139.jpg
    73.3 KB · Visningar: 720
Härligt, det här ska följas!

Släng upp en film så man får höra hur den låter.
 
Lite väl stor sadel du har på den gula?!???!
 
Ja man vill ju inte åka sämre än på en guldvinge :D
 
Motorn går som en klocka! trevligt:tummenupp

Ha bara koll på kranarna i tanken, dom läcker jättelätt om packningarna är dåliga.
 
Motorn går som en klocka! trevligt:tummenupp

Ha bara koll på kranarna i tanken, dom läcker jättelätt om packningarna är dåliga.

Japp. Har tänkt bygga o dom, slopa vacuumfunktionen och fräscha upp packningarna. Ska bara köra upp en tank bensin först..
 
Fränt! Skall följas.
Blir det king and queen sadel i rosa flake? :tungan
 
Det står en vattenpipa i garaget, vet inte om den tillhör bygget :va
Nåväl, hojen lät gött när du o N gled förbi mig på sprängkullegatan igår :):hej
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top