Projekt "Gulf" (sportsterbygge)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Sådärja.

Då jag tycker att det var på tok för länge sedan jag byggde något på riktigt , så tänkte jag ta upp tråden igen med ett sportsterbygge . Har som tröttnat på fzr , dags för nå nytt. och nått som inte överuvudtaget ser ut jättemycket som en sportster. då jag inte har nån lust att sadla om till att bygga stolar för diverse underlivsundersökningar =)

Tanken med bygget är först och främst att bli färdig före Puckens BBT :arsele

och sen så lutar det åt eller jag , det lutar inte. Furan har redan trillat. det blir Tank i kolfiber, cuts i kolfiber . och säkert lite fler delar :yoparty
Hojen kommer byggas i lite sådär jag gör som jag vill stuk , med monoshock sving i rundrör som harmoniserar bättre med ramen i övrigt. 17" ekerhjul nå porriga gafflar och så nå högljut avgassystem på det. och framförallt INGEN KROM =)

Så jag tar väll och smygstartar med vad vi har att börja med =)
 

Bifogat

  • _MG_9493_lzn.jpg
    _MG_9493_lzn.jpg
    95 KB · Visningar: 772

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
härliga ambitioner! Kommer definitivt följas! Snart e det fler sporrar än sporthojar här på SH, gott e det!

Se till att uppdatera mycket nu med bilder å behöver du hjälp e det bara att säga till, Jörgen sitter ju på ett bankvalv med kunskap... jag har väll kanske bara en postbox med kunskap men delar gärna med mig ändå :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sopor....BBT är såld till Glenn som bor i Fäskekyrkan.
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Ställer mig högst tveksam till byggherrens val av projekt men ska följas.

Kanske Harleys motsvarighet till KTM 950 SM eller hypermotarden precis är född..... hoppas :tummenupp

By the way, hur går det med motardåkat?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Ställer mig högst tveksam till byggherrens val av projekt men ska följas.

Kanske Harleys motsvarighet till KTM 950 SM eller hypermotarden precis är född..... hoppas :tummenupp

By the way, hur går det med motardåkat?

det är nog fasen inte helt omöjligt =)

jodå motardåkat går rätt så bra. körde första sm i början på juni jag och dick, dock så bröt jag armen . men slutet på september så blir det sm igen =)

Sopor....BBT är såld till Glenn som bor i Fäskekyrkan.

det är du som är en sopa som sålde BBT :arsele
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Time to update. då drog det igång på allvar idag och jag rev loss lite kabelhärva som jag tyckte var i vägen . efter det så var det ju bara att gå igång med tanken.

rätt så mycket jobb kvar på den . då jag bara börjat med grundformen än så länge. lite mer vinklar och lite annat tricks står på menyn så att den lirar med den skitlilla puttenutteröven som skall byggas också .

här får i lite bild på bortriben härva.
Blocket som skall bli tank.
samt förtielva kilo blått damm som gjorde att undertecknad såg ut som en smurf senare.
 

Bifogat

  • IMG_9555.jpg
    IMG_9555.jpg
    254.4 KB · Visningar: 356
  • IMG_9530.jpg
    IMG_9530.jpg
    229.2 KB · Visningar: 350
  • IMG_9558.jpg
    IMG_9558.jpg
    220.6 KB · Visningar: 353
  • IMG_9556.jpg
    IMG_9556.jpg
    248.5 KB · Visningar: 421

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Fränt!

Hörru kraschkungen, har du spannat in min cafe räcer byggtråd nu förresten???
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Fränt!

Hörru kraschkungen, har du spannat in min cafe räcer byggtråd nu förresten???

läser den faktiskt just nu =) blire nå pilsner på lördag ?

fick du fram svinglegering föresten ? funderar på att bygga svingjigg och bredda och korta min lite =)
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
det är nog fasen inte helt omöjligt =)

jodå motardåkat går rätt så bra. körde första sm i början på juni jag och dick, dock så bröt jag armen . men slutet på september så blir det sm igen =)

Är det en definition på att det går bra så vill jag inte veta hur ett sunkigt race ser ut :D
Riktigt skoj att ni kör, ska kolla på ett race när jag är något närmare ekvatorn igen.
Ta o hälsa Dicken och lycka till i SM.
/Per
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Är det en definition på att det går bra så vill jag inte veta hur ett sunkigt race ser ut :D
Riktigt skoj att ni kör, ska kolla på ett race när jag är något närmare ekvatorn igen.
Ta o hälsa Dicken och lycka till i SM.
/Per

ja eller sm och sm. vi kör ju rookie. men det är ju samtidigt som sm =)
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Gick igenom byggtråden på boldoren. Mycket snyggt. känner igen en del gaffelproblem från min sukka 400a som jag INTE lagt upp byggtråd på... o aldrig kommer göra.(väldigt budget)
Det här nya bygget kan bli intressant.... Jag skall hem o lacka sukka...
 

Bifogat

  • 20110522_0174.jpg
    20110522_0174.jpg
    166.3 KB · Visningar: 407
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
nu börjar vi hamna åt rätt håll iallfall vad gäller tanken. det jävligaste är ju dock liksidigheten och att tillverka formen. för att inte tala om att limma ihop den .

kommer tillverka tanken p åså sätt att jag lämnar bottendelen öppen , och tillverkar den i en separat form , sedan limmar jag ihop det med rätt sorts lim och extraförstärker med mer kol bid skarven . skall nog bli bra.

har även börjar lite smått med röven. den är dock väldigt kantig fortfarnade. jag har inte helt kommit på vartåt det barkar ännu. men min ide' om en lite annorlunda sportster hoppas jag att jag kommer kunna infria. men jag har tid på mig. för en gång skull har jag inte satt någon deadline. så det får ta den tid det tar för att bli så bra det bara kan =)
 

Bifogat

  • _MG_9563.jpg
    _MG_9563.jpg
    230.5 KB · Visningar: 544
  • _MG_9562.jpg
    _MG_9562.jpg
    237.9 KB · Visningar: 333

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
då tror jag faktiskt att jag slutar för dagen .

jag har gjort en liten mockup på ny bakram så att jag har rätt lutning och så vidare på rumpan kommit lite längre med tanken dock mycket formningsarbete kvar på den .. så nu ska jag damsuga verkstan :tummenupp
 

Bifogat

  • _MG_9567.jpg
    _MG_9567.jpg
    233.4 KB · Visningar: 286
  • _MG_9570.jpg
    _MG_9570.jpg
    245.1 KB · Visningar: 291
  • _MG_9568.jpg
    _MG_9568.jpg
    237.7 KB · Visningar: 276
  • _MG_9571.jpg
    _MG_9571.jpg
    248.9 KB · Visningar: 333

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
läser den faktiskt just nu =) blire nå pilsner på lördag ?

fick du fram svinglegering föresten ? funderar på att bygga svingjigg och bredda och korta min lite =)

Nja, blir nog nyktert för mig på lördag, har ju lag-cross race i Strängnäs dagen efter...(Har ju varit på lyset nästan oavbrutet i 1 vecka nu så det kan ju vara rätt skönt!)

Nää, hade en bit material på G men orkade inte vänta så jag byggde om det igår med vanligt plattjärn. Min förra honda sving höll ju bra faktiskt....
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top