Projekt GiXXer 1000

hehe, ja inte fan kan man tro att det är en gammal banhoj :D
Den e jättefin juh, bra jobbat!

Tack tack, nä det går inte att se och det känns ju inte heller då alla slitdelar är bytta.

Ser supertrevlig ut. Skulle kunna tänka mig äga den själv och jag är ingen direkt sporthojs-älskare. :tummenupp

Måste fråga, hur låter den? :D

Gott:D har ju byggt en ljuddämpare under motorn så den låter inte så farligt http://www.youtube.com/watch?v=eyXv4rExMF4 ekar lite väl mkt i garaget låter mindre ute i det fria så länge man håller sig under 5k:D

Last edited:
Lite nytagna bilder istället för dom gammla garage bilderna, det som saknas nu är den nya lilla regskylten så jag kan ta bort den stora och reflexen så den blir lite renare baktill.

img49fc5feb9a9f1.jpg

img49fc5ff34e896.jpg

img49fc5ff82a75c.jpg

img49fc5ffe04712.jpg

img49fc60034bcac.jpg

img49fc6008828ae.jpg

img49fc600e1c10b.jpg

img49fc6013e4542.jpg

img49fc601964768.jpg

img49fc601f221f0.jpg

img49fc6023d2ef6.jpg

img49fc602906e45.jpg

img49fc602e4091e.jpg

Fy för satan! detta har du gjort bra. Kan inte tro att det var en skabbig banhoj för ett halvår sen:P

Skit roligt att höra att ni gillar hojen!, man får alltid trevliga kommentarer om man stannar någonstans många som tror att den är nyare än vad den är.

Angående försäljning så har det slagit mig om man skulle testa men frågan är vad man skulle byta till?
Då ska man ju börja om igen om man vill ha en riktigt fräsch och fin hoj, men är det nån som ger mig ett bra bud som jag inte kan motstå så visst kan den säljas.

Det här är väl det som är gjort åt hojjen.

Pulverlackade fälgar.
Pulverlackad ram och sving.
Alla lager och packboxar bytta.
Alla skruvar utbytta till rostfria.
Nylackad tank med 2lager klarlack.
Alla kåpor och sadlar är nya har aldrig suttit på hojen sen den var ny.
Nytt Drivpaket.
Nya bromsklossar.
Nya däck.
Egentillverkad ljuddämpare under motorn i rostfritt.
Powerbronz airflowglas mörktonat.
Powerbronz lampskydd ljustonat.
Svarta clipon.
Svarta broms och kopplinggrepp.
Probolt guld eloxerade glas och kåpskruvar.
Probolt guld eloxerade bobiner.
Valtermoto rearsets.
Hotbodies undertail med diod ljus och blinkers.
Diodblinkers fram.
Xenon i hel och halvljus,

Måste säga att ditt problem verkar vara att du inte är så duktig och noggrann med dina hojbyggen....

Skojar förstås bara, du får alla oss andra att skämmas över våra tattarmekade rishögar. Så fruktansvärt bra gjort, blev lika bra slutresultat som förra hojen.:Bugar

Måste säga att ditt problem verkar vara att du inte är så duktig och noggrann med dina hojbyggen....

Skojar förstås bara, du får alla oss andra att skämmas över våra tattarmekade rishögar. Så fruktansvärt bra gjort, blev lika bra slutresultat som förra hojen.:Bugar

Tackar, det värmer:)

Och än är inte bygget färdigt det kommer en vinter till:tummenupp

Släng upp en kostnadskalkyl. Skulle vara skoj att se hur mycket pengar du plöjt ner:tummenupp

Jag har också en hotbodies undertail som Jag klappat på men den får hela häcken att peka nedåt! jag har krupit runt som en silverfisk för att försöka klura ut var den tar i men inte fasen hittar Jag något!

:mad:

Kommer du ihåg om du gjorde någet speciellt vid monteringen? Jag har slipat port packöglorna men kanske inte all svets där fast det känns som det inte är där den tar i utan längre fram på hojen och där är det ju bara plain bakram, den kan man ju inte slipa bort.

Den tar i "verktygslådan" i plast. Jag kapde bort bra mycket på min plast där men tydligen för lite iaf så min pekar också neråt lite grann!

Släng upp en kostnadskalkyl. Skulle vara skoj att se hur mycket pengar du plöjt ner:tummenupp

En snabbkoll på kvitto högen säger 24.500:- + några beggade grejjor som jag inte har några kvitto på så någonstans mellan 25-30k har det väl kostat + inköp av hoj då och ett ex antal arbetstimmar i garaget.

Inte gratis med motorhobby men ack så roligt:tummenupp

Last edited:
Riktigt jävla grym! Fan grattis, den där är nog den snyggaste fightern jag sett!

Back