Projekt GiXXer 1000

Är inte första gången jag lackar nått, har hållt på i ca 10års tid dock på hobby nivå, men med dom rätta förutsättningarna och förberedelser så behöver inte en garagelack bli sämre än i en lackbox, bara att testa själva är ju inte så mkt som kan hända om det blir fel skapar bara lite extra jobb:)
Så länge man håller sig till dom riktiga spayburkarna och inte nått som är köpt på Konsum så funkar det minst lika bra på mindre ytor.

Intressant! Vad rekomenderar du mer exakt. Har själv bara fullackat m Hagmans färgburkar.
Svinsnyggt lackat!:tummenupp

Fan va grymt med orginallack på hojen! Trött på alla omlackade alster. Snyggt sprutat med burken! Blir sigen på en gammelgixxer när jag ser den där. HAr någon en blåvit 02 i galaktiskt bra skick till salu så hör av er för guds skull!

Intressant! Vad rekomenderar du mer exakt. Har själv bara fullackat m Hagmans färgburkar.
Svinsnyggt lackat!:tummenupp

Åk till en firma i din stad som blandar till färdiga färgburkar åt dig, dom färgburkarna håller oftast mkt bättre kvalité och du kan ju få vilken färg du vill.
Sen är det bara att göra ett bra underarbete och hålla damfritt under lackeringen(utsugsfläkt)samt hyffsad temperatur.

Fan va grymt med orginallack på hojen! Trött på alla omlackade alster. Snyggt sprutat med burken! Blir sigen på en gammelgixxer när jag ser den där. HAr någon en blåvit 02 i galaktiskt bra skick till salu så hör av er för guds skull!

Håller med dig där skulle inte ha mage till att förstöra nått som denna, skulle isåfall fått byta ut alla kåpor till nått annat isåfall.

Tackar:rodnar

Last edited:
Ännu en Lördag i garaget:)

Kedjan nitad, check
Bromsklossar fram, check
Tanken på plats, check
Fulltankad, check
Kåpan monterad på höger sida, check
Eloxerade skruvar, check
Sadel, check
Undertailen lackad, check
Motorkåpan och div. annat lackat, check
Diodblinkers fram, check

Börjar ta sig nu, väntar fortfarande på kåpglaset och lyktglaset samt några andra smådelar, mer bilder kommer imorgon.

img49bbe079e2bfe.jpg

img49bbe07ea1609.jpg

img49bbe083469b9.jpg

img49bbe1373c160.jpg

img49bbe08a9d9b8.jpg

Ännu en Lördag i garaget:)

Kedjan nitad, check
Bromsklossar fram, check
Tanken på plats, check
Fulltankad, check
Kåpan monterad på höger sida, check
Eloxerade skruvar, check
Sadel, check
Undertailen lackad, check
Motorkåpan och div. annat lackat, check
Diodblinkers fram, check

Börjar ta sig nu, väntar fortfarande på kåpglaset och lyktglaset samt några andra smådelar, mer bilder kommer imorgon.

img49bbe079e2bfe.jpg

img49bbe07ea1609.jpg

img49bbe083469b9.jpg

img49bbe1373c160.jpg

img49bbe08a9d9b8.jpg

ser riktigt bra ut mr handycandy

Då var den dekalad och klarlackad då.
Snyggt renoverat! Skulle motorn fixas nästa vinter eller?

Var hittar du dekalerna? Behöver en 'orginaldekal' till min K5'a som inte kostar 1000 spänn

Du gör ju det mesta själv ser jag men ungefär vad har renoveringen kostat i material och tid? Skulle va kul att återställa min gamla skruttfemti nån gång.

K-Man

Last edited:
Med din takt..

Kan du knappast ha fru och barn..... Om du har får du gärna berätta hemligheten!!

Good work, följer med spänning! :tummenupp

Snyggt renoverat! Skulle motorn fixas nästa vinter eller?

Var hittar du dekalerna? Behöver en 'orginaldekal' till min K5'a som inte kostar 1000 spänn

Du gör ju det mesta själv ser jag men ungefär vad har renoveringen kostat i material och tid? Skulle va kul att återställa min gamla skruttfemti nån gång.

K-Man

Japp motorn ska få sig en genomkörare nästa vinter, dekalerna och lagren köpte jag från www.cycleparts.com.

Har inte räknat ihop allt ännu ska göra det när jag är klar.

Kan du knappast ha fru och barn..... Om du har får du gärna berätta hemligheten!!

Good work, följer med spänning! :tummenupp

Mycket riktigt, nä då hade det här tagit två säsonger att gjort.

Last edited:
Har monterat undertailen idag samt kopplat in bakljuset, luftat bromsarna fram, bak sket det sig då jag fått fel gänga på bromsljuskontakten, monterat dit vänstersidokåpa och även bytt olja och filter igen.

La även på ett till vaxlager:) när jag sen skulle rulla ut den och ta lite bilder i vårsolen så upptäcker jag att inte generatorn laddar:mad: bara att riva av sidokåpan igen och mäta upp generatorn, trasig naturligtvis som tur är så hade jag en hel liggande när jag sen plockar bort generatorkåpan visar det sig att svänghjulet nött sönder linningen kom då på att dom har kört utan packning på kåpan vilket resulterar i att linningen tar i svänghjulet:mad:
Nu sitter det en ny packning och generator där laddar 65volt mellan faserna men den laddar fortfarande för lite om man mäter på batteriet runt 12,5-13volt vare sig jag gasar lr inte, misstänker nu att regultorn oxå är paj.

Bilderna får ni vänta nån dag på då jag glömde kameran i garaget:mad:

Vackert! Vad är det för märke på undertailen och hur är passformen?

Jag kanske vet en snubbe som har en regulator över om du behöver en ny.
Till en 750 men borde vara samma.

Local of course. :)

Last edited:
Back