Projekt färdigt? Gsxr1100, 1989

kafferaffe

tits or wheels will get you in trouble
Gick med
28 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
gsxr110k-89
Tja!

Första inlägget så om jag gör något fel, så kan ni påpeka :tummenupp
Denna hoj införskaffades några dagar sen. Rena drömmen, ser fräsch som sjutton ut samt billig att försäkra.
Så rätt om denna dyrgrip att all säkerhet runt den kostar hälften av dess värde :yoparty (mja, kanske inte det, men mycket iaf)

""K3 kraschkåpa med omgjord fram och bakdel för lampor.
Mikuni RS 36 flatslide racingförgasare.
Racehandtag är ditsatt och även hastighetsmätarn är utbytt mot en digital"""

Detta är all info jag vet av det som blivit ändrat på den. Nu vet jag inte hur gsxr 1100 ser ut original, men finns det något mer som skiljer sig?

Samt enda nackdelen jag kan tänka på den förutom att den an få mig att stirra på i förälskelse; är att digi mätaren inte är upplyst :huvet Kör i blindo på natten...

Gärna kommenterar/kritik. Själv så tycker jag att den ser och känns helt underbart.

Möjligtvis lacka om den till pearwhite med svarta streck någonstans, men dumt att lacka om kraschkåpor? Bör gå att sätta dit k3:an eftersom allt är igjort för dess passform?

Ha d gött!

Raffe

fg.jpg
2009_1.jpg
 
Nu är det så att jag vill uppgradera min one-race-sits till 2 sitsig OEM till sommarn.
Frugan tjatar och jag måste fixa plats åt henne med.
Har letar som satan på nätet, men att hitta en hel tail section med alla delar ser ut att bli knepigt.

Mina kåpor som jag har härstammar från gsxr1000 03-04.
De flesta/alla? är racekåpor, så jag vill ha en OEM backtail med lite häftigt LED light med inbyggd blinkers.

Steg1 avklarat:

http://www.ronayers.com/Fiche/TypeI...95/Model/GSX-R1000/GroupID/271836/Group/FRAME

http://www.ronayers.com/Fiche/TypeI...44/Model/GSX-R1000/GroupID/274874/Group/FRAME

Både 03-04 använder sig av samma subframe där kåpan är attacherad till. Har jag tur så är 89:ans samma, men jag tvekar...Så vill du hoppa mellan dessa 2 årsmodeller, fine!

http://www.ronayers.com/Fiche/TypeI...13/Model/GSX-R1100/GroupID/252593/Group/FRAME

här har du min subframe. Underbart att den är wielded med fronten. Inte!

Här tar det slut, får vänta tills jag plockar av min bakkåpa och se hur moddad den är. Ringer killen som fixade allt detta imorgon, återkommer!

Mvh
 
Lite lugnare idag, snackade med ägaren innan. Han har kapat bort den sista lilla biten på bakframen och svetsat fast aluminumplattor för att kunna få på racekåpan från 03-04. Enligt honom så är det nästan en bolt-on om jag hittar en tail från 03-04. Dock borde jag svetsa fast ett rör som går i mitten för att kunna få lite mer hålbarhet för passageraren. Så en helt ny subframe behövs inte, jippii!

Är nu på jakt efter en tail från 03-04. Om det är någon som har en så hojta till. Gärna komplett med sitser och lysen.
Ringt runt till de flesta mc demoleringfirmor och med tanke på att det är låg-säsong, så har ingen en sådan del liggandes. Får leta på helt enkelt.
 
Ditt första påstående är helt fel och ditt andra mja, vart vill du komma med det? Tycker den är lika stabil som innan plus att avmontering nu sker på -3 minuter
 
Suzuki%20GSXR1100%2089%20%202.jpg


Suzuki GSX-R 1100 från 1989. Har du kvar de gamla kåporna tycker jag att du ska använda dem
 
Ser jag helt fel?

Ligger bakramen utanför plasten?
Och sitter den fast med gummifjong fram?

Ja, på första bilden gör den det.
Ja, den sitter fast med gummiband.

Har inte denna hojen varit uppe tidigare? Jag känner igen den. Förstår inte riktigt bygget med bakkåpan och lysena.
Ducati 916 baken passar som en smäck på den hojen annars.
 
Nej nej, inget tillbaka till originalet här inte...2011_3 (2).jpg
Visst är den fin, men jag är ute efter mer rally stuk på det hela.
 
Rallyfisken, så trevligt att du tror att det är din mc och att du då måste ha rätt i dina antaganden....Men vänta nu!...Där har inte den sista delen av bakramen blivit avsågad, den är det nu.

Dock så är bakramen redan svetsat med diverse aluplattor för att bära upp konstruktionen av en gixxer 03-04 bakdel; vore trevligt att totalmodda den till de cirka 100 olika snygga bakar som finns ute på marknaden. Men jag tycker om min rumpa som den är.
 
Men back to business, twittra är inte min piece of the cake;

Väntar på svar på denna bakdel;
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GS...37?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415e262855

Samt denna undertail; eller två varianter. Den ena ser lite futuristisk ut, medans den andra är mer av det klassiska 2 lampor bak (det jag har nu). Vilken tycker ni är snyggast? Det blir nog nr2.

1:))!BZQthHQ!Wk~$(KGrHgoH-CQEkJ5gdrdhBKlyK8TNvg~~_12.jpg

2:))5ba4_12.jpg

Lagt bud på lite org säten. Kört med vanligt dubbelvikt skummgummi hittils. Funkar perfekt, men vill kunna åka lite längre sträckor.
Alla tips om säten (ej överdrag) som är aftermarket uppskattas. Front+back.

Ha en bra helg grabbar!!

Mvh
 
*************SÄLJES**************

Har en himla massa lullull kvar från min gamla gixxer gsxr1100k 1989. Alla kåpor (bra skick), pinnar, smådelar, vet inte ens vad allt är, men har flera lådor av det. Ska ta allting till en mcskrot snart för lite profit, men är ni intresserade av något så hojta till. Ska ta bilder på allt i helgen. Allt är beläget i Sthlm, skärholmen. (Nej, inte stulet)


*************SÄLJES**************
 
Tjena alla!

Har kommit lite vidare in på projektet nu..(gav cirka en tusenlapp för allt. :yoparty) Om vi gör antagandet att det kommer fram och inte sjunker som ett visst italiensk fartyg, vars namn jag inte skall nämna)
Har blivit en ägare till dessa två snyggingar. Bägge av 03-04 modell.
front seat.jpgtailen.jpg

Blir att vänta tills de kommer fram (1 vecka, 2? en månad? ONE EON???:3freak) och sen sätta på tailen.
Det ser ut som om att subframen från 89 inte är stabil nog så kommer nog dra ett rör från ena ändan till den andra så att den blir mer stabil. (menar från ena kortsidan till den andra)

Kvar:

+rear lights
+undertail
+passanger säte
+ 100 andra saker som jag vill, men plånboken säger nej!
 
Några inlägg ovan så gav jag 2 förslag till undertailar. Den som ligger mig närmast hjärtat är den högst upp. Den där baklyktan har 3 streck över sig. Men det är dyr; ca 3000 för jag ge för den ink frakt. Men kom då ihåg att det är plus rear brake light. Bara dessa brukar ligga på ca 600-fantasipriser.. Så.....

Om det är någon som läser detta (jag för mina anteckningar för att jag drabbats av för tidig alzeimer, plus att det är skönt att lämna NÅGOT arv i "molnet" förutom gamla inlägg från lunarstorm på 90 talet.) så undrar jag följande;

om någon sitter och tryter på en undertail OEM eller vet någon billig ny/dyr ny grym design undertail så hör av Er

Mvh Raffe:banana
 
Din lätt aggressiva ton mot de få som orkar kommentera ytterligare en förstörd klassiker med försämrat andrahandsvärde dämpar möjligen mängden förslag....
 
Varför vill man förstöra en hoj som redan är så jävla snygg original? :huvet
 
Möjligtvis kan tonen låta lite aggresiv, men det gör det pga att jag lägger ner en himla massa tid på att läsa, förstå, köpa, leta osv på att få hojjen som jag vill. Och det enda man får är "f*ck you tillbaka. Du skulle väl inte bli så glad heller över dessa "glädjerop" när du engagerar dig i ett projekt?

1; Jag bara tar denna klassiker och gör den mer personlig, jag hyllar den mekaniska och eletroniska eran av denna modell, men kosmetiken kan ändras.

2: Försämrat värde?; En hoj som ser ut att hänga med i 2000-talets vilda svängar plus en försäkring som ligger på nära noll-strecket? Mja, I dont agree.

Mvh Raffe
 
Varför vill man förstöra en hoj som redan är så jävla snygg original? :huvet

Motorn är ett mästerverk, den är orörd. Likaså en himla massa andra saker. Sluta vara så utseendefixerad och va glad att jag inte bytt ut motorn mot en tvåtaktare :7peta
 
2: Försämrat värde?; En hoj som ser ut att hänga med i 2000-talets vilda svängar plus en försäkring som ligger på nära noll-strecket? Mja, I dont agree. vh Raffe

Jag ska inte negga mer kring din ombyggnad, det finns tillräckligt många orginal kvar. Men att den förlorar halva sitt värde under de kommande tio åren jämfört med en orginal tror jag de flesta är övertygade om. Jag är det definitivt, och jag har lite av ett svart bälte i hojvärdering och ordentliga känselspröt mot classicmarknaden.

Så, jo.
 
Jag ska inte negga mer kring din ombyggnad, det finns tillräckligt många orginal kvar. Men att den förlorar halva sitt värde under de kommande tio åren jämfört med en orginal tror jag de flesta är övertygade om. Jag är det definitivt, och jag har lite av ett svart bälte i hojvärdering och ordentliga känselspröt mot classicmarknaden.

Så, jo.

Beroende på vilken åldersgrupp man riktar sig in på så kommer man ha olika åsikter om det. Du syftar på de som anser den utgöra ett classica-värde. Håller med dig på den fronten. Jag riktar mig in på de (inte för att jag ska sälja den nu, eller om några år, men mer som ett antagande) som vill ha något "modernt" fast inte betala den hutlösa summan som vissa försäkringar ger. Det går nog att få ut några 100 kronor extra ur en sådan människa. Och det går inte att förneka att vi har den mentaliteten av vi vill ha något dyrt, snyggt, snabbt, lyxigt, modernt för så lite pengar som möjligt. Jag försöker bara få den kvoten att bli möjlig.

Så mjaa, beroende på vilken grupp av människor man vill rika sig in mot.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top