Projekt färdigt? Gsxr1100, 1989

Beroende på vilken åldersgrupp man riktar sig in på så kommer man ha olika åsikter om det. Du syftar på de som anser den utgöra ett classica-värde. Håller med dig på den fronten. Jag riktar mig in på de (inte för att jag ska sälja den nu, eller om några år, men mer som ett antagande) som vill ha något "modernt" fast inte betala den hutlösa summan som vissa försäkringar ger. Det går nog att få ut några 100 kronor extra ur en sådan människa. Och det går inte att förneka att vi har den mentaliteten av vi vill ha något dyrt, snyggt, snabbt, lyxigt, modernt för så lite pengar som möjligt. Jag försöker bara få den kvoten att bli möjlig.

Så mjaa, beroende på vilken grupp av människor man vill rika sig in mot.

fast har man inte råd med nåt snabbt, dyrt och flashigt så har man ju heller inte så mycket pengar :) Nej, jag tror det kan bli bra de där. Jag gillar den där ramen, mycket snyggare än modernare cyklar. Dessutom är det fett med öppna luftfilter :tummenupp

fast har man inte råd med nåt snabbt, dyrt och flashigt så har man ju heller inte så mycket pengar :) Nej, jag tror det kan bli bra de där. Jag gillar den där ramen, mycket snyggare än modernare cyklar. Dessutom är det fett med öppna luftfilter :tummenupp

Tummen upp betyder något bra så tack tack :)

Rallyfisken, så trevligt att du tror att det är din mc och att du då måste ha rätt i dina antaganden....Men vänta nu!...Där har inte den sista delen av bakramen blivit avsågad, den är det nu.

Dock så är bakramen redan svetsat med diverse aluplattor för att bära upp konstruktionen av en gixxer 03-04 bakdel; vore trevligt att totalmodda den till de cirka 100 olika snygga bakar som finns ute på marknaden. Men jag tycker om min rumpa som den är.

Titta på dina bilder i första inlägget. Läs vad Mr Steen skrev, läs vad jag skrev.

De bilderna som ligger i det första inlägget, ger bakdelen en känsla av hemmameckat. För övrigt tycker jag att den ser fin ut.
Vilken "stil" som är snyggast är ju en smaksak :)
Men uppenbara konstruktionsmissar ser bara fel ut. Bakramen verkar väldigt dåligt anpassad till den nyare plasten.
Så jag skulle börja med att montera en bakram som passar (eller om det går, justera den som sitter på) för den plast du tänkt dig.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra