Programmerare!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Halloj!

Snart ska jag börja läsa programmering. Ser verkligen fram emot det :)

Men är det verkligen något man ska satsa på eller? Ni som jobbar som programmerare, hur går det för er? Lön och jobb? Hur stor är efterfrågan för programmerare? Jag antar att det inte kan vara sämre än civilingenjörer, om man ska tro på att det är så svårt att hitta jobb som man brukar höra.

Hur är möjligheten att arbeta utomlands som programmerare? Tyskland/Canada/USA?
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
civilingenjörer finns inom massa olika inriktningar... Tex data.... Vilken nivå ska du läsa på?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Har du hållt på med det innan? Har du matematisk/logisk intelligens? Annars blir det jobbigt alltså.. Jag tyckte det verkade kul, läste lite, man jag har inte rätta "hjärnan" för alla "dimensioner" typ..

Tänk sen på dagens kids som suttit i en källare sen dom var 7 och knackat kod, svårt att läsa in vad dom lärt sig själva på bara några kurser.

Men som sagt, har du huvudet för det så kör på, är man dukitg kan man säkerligen tjäna pengar som i allt annat!
Nu lämnar jag över till dom som du igentligen frågade, dvs dom som kan.. :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
H4 skrev:
Halloj!

Snart ska jag börja läsa programmering. Ser verkligen fram emot det :)

Men är det verkligen något man ska satsa på eller? Ni som jobbar som programmerare, hur går det för er? Lön och jobb? Hur stor är efterfrågan för programmerare? Jag antar att det inte kan vara sämre än civilingenjörer, om man ska tro på att det är så svårt att hitta jobb som man brukar höra.

Hur är möjligheten att arbeta utomlands som programmerare? Tyskland/Canada/USA?