Problemsökning Cr125R 93:a som är död

Även om kompet är lågt så ska den ju tända på en hutt rätt in i cyllen. Jag säger tändfel iaf.

Behöver den facktist inte göra, inte ens avgassmäl behöver inträffa, i sånna fall om man sprutar ner i tändstifthållet o på med tändstift o tändhat o kicka, för lågt komp kan orsaka att den inte vill öppna reeds ens o på det viset spelar det ju ingen roll om man sprutar startgas in vid fuggen.

Slå i en liten skvätt olja i cylindern så ser du direkt om kolven / ringarna är slut då oljan kommer täta mot cylindern. Ett enkelt sätt för att se om det är kolven eller ventilerna som är problemet på bilar när man har olika komp på cylindrarna.

Jag har haft ett liknade fel. Då var det svänghjulet som pga en tidigare skada kunde rubbas ur sitt läge på axeln. Brukade hjälpa att ta bort svänghjulet och torka rent och torrt (det kom även in lite fukt och smuts pga tidigare skador) och sen montera ihop igen så brukade den fungera igen.

En gång så hade även en liten tråd skavts sönder och gjort en kortslutning mot svänghjulets insida, omöjligt att se utan att ta bort svänghjulet.

Nu har jag funderat över detta och jag har bestämt att införskaffa en ny kolv och se om den startar. I vilket fall måste en ny kolv stoppas i även om en tändspole eller annat måste införskaffas också...

Återkommer när jag monterat/ fått hem ny kolv.

Tack för alla tips hittills!

Nu har jag funderat över detta och jag har bestämt att införskaffa en ny kolv och se om den startar. I vilket fall måste en ny kolv stoppas i även om en tändspole eller annat måste införskaffas också...

Återkommer när jag monterat/ fått hem ny kolv.

Tack för alla tips hittills!

Primärspolen kan ge mysko problem så den är nog nästa sak att prova efter en ny kolv.

Kolvar är aldrig fel att byta oavsett.

Statorn är klart misstänkt med, inte alls ovanligt att en vek gnista beror på att det kortar någonstans i lindningen.

Nja. En normal tändspole på en hondacross har en tändspole, med primär- och sekundärlindning. :) :språkförbistring

Absolut, men jag skrev oxå från början primärspole.:D

Varför jag skrev lindning i min lilla pekpinne vete fasen, skyller på ölen.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride