Problemmed USB porten

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jag sitter och försöker fixa så att min fars gammla 300MHz ska koppla ihop sig med hans nyinköpta digitalkamera. Problemet är att kameran bara har USB kabel. På datorn fins det USB port men den verkar vara allt annat än aktiv. det finns ingen referens till USB-portarna i enhetshanteraren.

Min fråga är: finns det drivisar som kan fixa till detta, och har någon länken till dessa?

gladh

gladh skrev:
Jag sitter och försöker fixa så att min fars gammla 300MHz ska koppla ihop sig med hans nyinköpta digitalkamera. Problemet är att kameran bara har USB kabel. På datorn fins det USB port men den verkar vara allt annat än aktiv. det finns ingen referens till USB-portarna i enhetshanteraren.

Min fråga är: finns det drivisar som kan fixa till detta, och har någon länken till dessa?

gladh

På äldre datorer så brukar USB-porten vara disablad i bios.

CayLe skrev:
På äldre datorer så brukar USB-porten vara disablad i bios.

Det låter som en vettig förklaring. Frågan är hur jag ska aktivera porten. Datorn har AMBIOS 2.5. Någon? :va

gladh

gladh skrev:
Det låter som en vettig förklaring. Frågan är hur jag ska aktivera porten. Datorn har AMBIOS 2.5. Någon? :va

gladh
Gå in i bios, leta efter ett val där man kan "enabla" USB

Nr:18 skrev:
Gå in i bios, leta efter ett val där man kan "enabla" USB

Jag har precis gått igenom hela BIOS och inte funnit något uppenbart val för att välja "enable USB".
Inställningarna i bios sköts av Ambios Hiflex setup utility v1.21

Hilfe.

gladh

Kan även tillägga att när man startar datorn så står det i rutan PCI devices en rad som säger "onboard USB controller".

gladh

CayLe skrev:
Testa med en USB-mus för att utesluta om porten funker eller inte.

Testade med en Logitech optisk USB-mus och denvar totalt livlös. Inget ljus och ingen funktion. Såde tverkar som om USB portasrna är satta ur funktion.

gladh

Är det en av dom första versionerna av win95 som han kör? Jag har för mej att dom inte har stöd för USB. Annars är det väl en jumper som sitter fel eller i bios.

Ytterligare information:
OP: Windows ME
Processor: AMD K6 350 MHz
Minne: 64Mb

gladh

Kanske gå in på moderkorts tillverkarens hemsida & leta efter nå drivisar till USB

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage