Problembarnet BMW

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
För att gathojen knappt har en skruv gemensamt med WSBK-hojen?

Du försöker jämför ett äpple med ett päron.

Det var ju det som stod i artikeln, trodde på ett seriösare svar.

För att vara en ny hoj, ett nytt team och första säsongen
så har dom gjort ett rätt bra resultat.
Ge dom ett år till så får vi se

För att vara en ny hoj, ett nytt team och första säsongen
så har dom gjort ett rätt bra resultat.
Ge dom ett år till så får vi se

Läs artikel innan du kommenterar.
Haslam körde Suka förra året.

Det var ju det som stod i artikeln, trodde på ett seriösare svar.
Förstår faktiskt inte vad du är ute efter? BMW och Haslam har problem med WSBK-hojen, inte gathojen, den som höjts till skyarna.

:va

För att vara en ny hoj, ett nytt team och första säsongen så har dom gjort ett rätt bra resultat. Ge dom ett år till så får vi se
2011 är tredje året som BMW kör S1000RR i WSBK.

Last edited:
2010 var väl första hela säsongen och det här året har ju knappt
börjat. Och jämfört med den erfarenhet dom andra teamen har
så kan man väl anse BMW som rätt nytt

2010 var väl första hela säsongen och det här året har ju knappt börjat. Och jämfört med den erfarenhet dom andra teamen har så kan man väl anse BMW som rätt nytt
Nej, de var med redan från första testen i januari 2009 med S1000RR.

Problemet för BMW är att de går sin egen väg, kör med egenutvecklat elektroniksystem osv. Det kan dock bli en vinnande strategi i längden och jag tror de kommer att stå på pallen flera gånger i år.

"Hur kan en motorcykel som höjs till skyarna i hela världen inte prestera bättre i WSBK?"

Låter mer som du pratar om nya Kawan tycker jag...

Det är väl Kawwa i ett nötskal....

ZX-10'an har väl alltid presterat ganska bra i testerna av gathojar, men ändå alltid vältrat sig i bottenträsket i WSBK...

Jag är mer nyfiken på hur det går för S1000RR i årets Pro Superbike. F-n S&S3M, är det inte dags att kliva upp en klass eller två? :)

Det är väl Kawwa i ett nötskal....

ZX-10'an har väl alltid presterat ganska bra i testerna av gathojar, men ändå alltid vältrat sig i bottenträsket i WSBK...

Det är sant, fast jag hoppas & tror att Joan Lascorz & Sykes kan ändra den trista trenden i år!

Det var en öppensinnig intervju, intressant att läsa. Det sades att BMW och Haslam hade kört test helt utan elektronisk styrning under vintertesterna för att få ordning på grundmaterialet och det verkar ju faktiskt som att det är sant. Då har de verkligen långt kvar och det verkar som det finns otroligt mycket potential i den hojen.

Hoppas de får ordning på det men jag tror det kan ta ytterligare säsonger innan de får full snurr; de hade behövt få in Haslam tidigare i processen vad det verkar...

Haslam var inte glad efter helgen. Elektroniken funkade inte alls som han ville och jag får en obehaglig känsla av att BMW gör en Honda, dvs de litar mer på sina tekniker än förarens input.

Hoppas Haslam kan vända skutan och vinna några race i år.

Haslam var inte glad efter helgen. Elektroniken funkade inte alls som han ville och jag får en obehaglig känsla av att BMW gör en Honda, dvs de litar mer på sina tekniker än förarens input.

Hoppas Haslam kan vända skutan och vinna några race i år.

Det gick ju bra så länge han höll sig på banan, men det var ju engelska mästerskapen nu i helgen. Tur att Checa kunde tvåla till dom skrytiga gossarna..

Det är samtidigt jätteskönt att se Rea köra så illa, han är ett riktigt hatobjekt för mig.

Det var precis det som var hans problem, elektroniken som sköter motorbromsen och Leon var inte riktigt överens :)

Rea är ju grym :yoparty

Rea berättar för alla hur jävla överfantastisk han är och hur kassa och dålig alla andra är just när det går bra.

När han sen halkar efter lite (vilket han lyckligtvis oftast gör) så är han som en mussla!

Hatobjekt!

Har faktiskt inte sett så många intervjuer med Rea men lider lite med stackarn som kör på en hoj från typ 2008.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8