Problem

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Precis när det var dags för avställning i fjol så började min ktm lc4 640 sm -01 att bete sig som att den inte fick soppa till mer än ca 1/3 gas.Gasar men mer så är det som att en varvtalsregulator går in o det bara misständer.Nu i vinter så satte jag dit orginalfuggen igen o trodde problemet var löst.Men ack nej,den går precis likadant nu oxå.Så jag börjar misstänka att det är nåt med tändningen som spökar o behöver därför fråga om det är nån som har erfarenhet om vad det kan vara?Vill ju inte börja byta dyra bitar utan att veta vad det är.Har bytt stift o batteri redan,så det e det inte.Kan väl knappast va tändspolen då den går helt korrekt på låga varv.Den där kondensatorn som är orange o sitter på höger sida däremot skulle jag kunna tänka mig att det är. PLEASE,HILFE.

ktmjacke skrev:
2153930PLEASE,HILFE.

Det första som slår mig bara... Kolla så den inte tar tjüvluft vid nån gummibälg vid förgasaren nånstans (torrspricka)... Vet inte riktigt hur det ser ut på din så jag kanske är helt ute o cyklar :yoparty

Smirre skrev:
2153945 Det första som slår mig bara... Kolla så den inte tar tjüvluft vid nån gummibälg vid förgasaren nånstans (torrspricka)... Vet inte riktigt hur det ser ut på din så jag kanske är helt ute o cyklar :yoparty
Men vid tjuvluft brukar tomgången inte va perfekt som den är nu,utan vandra upp o ner,dessutom brukar det poffa o smälla mer då,så tyvärr tror jag inte att det e det.

ktmjacke skrev:
2153985 Men vid tjuvluft brukar tomgången inte va perfekt som den är nu,utan vandra upp o ner,dessutom brukar det poffa o smälla mer då,så tyvärr tror jag inte att det e det.

Hehe... såg efter lite eftertanke att du har ju fyrtakt... tänkte tvåtakt där för ett tag :tungan

Jo isånafall stämmer nog det du säger.. Men skumt fel i vilket fall som helst. Hoppas det löser sig, jag hör av mig om jag kommer på nåt.

Börjar misstänka lite mer långsökta grejer som en bränd eller väldigt ojusterad ventil/vippa. Nån som varit med om att en ventiljustering släppt eller liknande så att man fått noll lyft på en ventil? Ska riva ner o kolla nu i helgen.Men det värsta är att det fortfarande känns som ett klockrent bränslefel.Har rivit ner fugge o tank m,m idag,o inget verkar det minsta skitigt ens.

Ehhh,tog bort bottenpluggen för att dränera på den ena lånefuggen idag.Då trillade "munstycksmössan" ut!!!! Har jag missuppfattat handboken eller ska inte den sitta mellan munstycket o emulsionsröret???Har sett en tråd om detta förut men lyckas inte komma på vad den tråden hette så jag hittar den ej.

Nu går hojen klockrent igen.O jag är en erfarenhet rikare.Polaren som jag lånade fuggen av sa att han plockade den direkt ifrån sin hoj.Eftersom jag litade på det o dessutom skruvat mig trött på min egen så kastade jag dit hans o tänkte att "nu var iaf den felkällan eliminerad" för hans gick ju klockrent sa han.P,g,a detta så har jag sökt fel på andra komponenter o bytt,spole,konding,stift,tändhatt o kabel,men hela tiden tyckt att det kändes som ett soppafel iaf.Så idag tog jag bort bottenpluggen på fuggen,o ut trillar distansen som ska vara mellan munstycket o e-röret. Med stor skam o ROOKIESKYLT i pannan blev jag ändå glad att äntligen ha hittat felet.Det satt nämligen inte ens ett huvudmunstycke i fuggen :död .Så efter 3 dagars av o på med tank o kåpor o byte av elkomponenter,så tog det 5 minuter innan den gick bra igen,he he.Lite snöpligt,men nu har jag lärt mig att inte lita på att andra har bättre minne än mig,polaren hade nämligen GLÖMT att han lånat ut munstycket åt en annan kille tidigare i vinter.

Men slutet gott allting gott.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...