Problem vid strypning av R6 -03

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?
 
Jag skulle gissa på att det är för den är strypt. Men ska jag vara ärlig så är det en ren gissning :va



rSEXa skrev:
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?
 
Det låter som att den blöddrar men ändå inte. Det låter också som ett ploppande ljud. Som ventilerna, fast mycket högre och grövre ljud...väldigt konstigt iaf.
 
min 03:a funkade då iaf kanon när jag hade strypt den.. även när jag tog bort strypningarna som tur var :tungan
 
rSEXa skrev:
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?

Din R6:a är inte gjord för att vara strypt. Det är ungefär som att tejpa för halva munnen och ena näsborren, då går du inte heller som du ska.
 
Den funkar kanon nu, går väldigt bra nu :) Jag ska ta bort strypningarna. Måste säga att det var jävligt stor skillnad i effekt. Helt sjukt stor skillnad. Svin tråkigt att köra strypt om man jämför orginal.
 
Last edited:
e ju lite skillnad 25 mot 82kw.. körde min gamla strypt i nån månad.. sen pallade jag inte trycket o plockade bort!
 
rSEXa skrev:
Den funkar kanon nu, går väldigt bra nu :) Jag ska ta bort strypningarna. Måste säga att det var jävligt stor skillnad i effekt. Helt sjukt stor skillnad. Svin tråkigt att köra strypt om man jämför orginal.

Vad var poängen med strypningen?
ifall du nu genast ska ta bort den!! :confused:
 
Maldiani skrev:
Vad var poängen med strypningen?
ifall du nu genast ska ta bort den!! :confused:


...hört talas om lagen om mellanklass?!
...betyder inte att man vill köra runt på en förvuxen moppe hela tiden, även om det blir nödvändigt vid reg bisiktning :)
 
Ni verkar ha förstått varför jag strypt den :tummenupp
Har reg besiktning imorgon.

När den är strypt så känns den som en förvuxen moppe.
Jag köpte inte en R6:a för att köra den som en förvuxen moped :tungan

Tack för alla svar :tummenupp
 
Jobbigt att strypa den endast för regbesiktning... Skaffa intyg nästa gång, smidigare, roligare och billigare.
 
sismo skrev:
Jobbigt att strypa den endast för regbesiktning... Skaffa intyg nästa gång, smidigare, roligare och billigare.


Jag hade intyg till min, men likt förbannat så monterade jag strypningssatsen till reg besiktningen. Lite taskigt att sätta firman i fråga på pottkanten om nu herr besiktningsman känner för att prova hojen eller liknande när dom skrivit under att dom har monterat strypningarna. Inte spec mycket jobb att plocka bort heller.
 
Har också tagit bort min strypning...oo..
-
Går fort fort

lite skillnad med 120hk i motorn nu.,..
 
Konstigt att den gick orent. Min gick helt rent med strypning, dock var den lite seg...
 
Herr besiktningsman blev besviken att strypningarna satt på när han skulle köra min RD 350. Han sa ungefär: "Du vet väl att vi inte bryr oss om ifall den är strypt på riktigt". :rolleyes:
 
Är det nån med mellankort som har kvar strypningarna?
varför göra sig besväret att typa om man ändå tänker köra ostrypt?
Det kan väl inte finnas en enda polis som inte märker skillnad på en strypt och en ostrypt R6a.
I princip borde det väl vara lika olagligt att köra ostrypt som att köra tung när man bara har kort för lätt eller om man är helt utan kort.
tycker det verkar onödigt att riskera att torska för det men men....
 
enhjuling skrev:
Är det nån med mellankort som har kvar strypningarna?
varför göra sig besväret att typa om man ändå tänker köra ostrypt?
Det kan väl inte finnas en enda polis som inte märker skillnad på en strypt och en ostrypt R6a.
I princip borde det väl vara lika olagligt att köra ostrypt som att köra tung när man bara har kort för lätt eller om man är helt utan kort.
tycker det verkar onödigt att riskera att torska för det men men....
Hur ofta provkör poliserna hojen?

Om den går dåligt efter strypning så är det en klåpare som mekat. Självklart går det att få en motor att gå bra med strypt insug eller vad det nu kan vara.
 
HanneZ skrev:
Hur ofta provkör poliserna hojen?

QUOTE]

Handlar det bara om hur stor risk det är att åka dit och inte om hur olagligt det är??

Hur ofta blir man stoppad för alkotest?
hur ofta måste man visa körkortet?
hur ofta blir man stoppad öht?

om det är så man skall resonera kan man ju skita i allt?
 
Jo, risk finns ju alltid för att de kräver provkörning, det finns inget som förhindrar det, har man nyss kört som en dåre så kanske de undrar om den där R6an verkligen har 34hk.
 
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Back
Top