Problem vid strypning av R6 -03

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?
 

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 2007
Jag skulle gissa på att det är för den är strypt. Men ska jag vara ärlig så är det en ren gissning :va



rSEXa skrev:
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Det låter som att den blöddrar men ändå inte. Det låter också som ett ploppande ljud. Som ventilerna, fast mycket högre och grövre ljud...väldigt konstigt iaf.
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
min 03:a funkade då iaf kanon när jag hade strypt den.. även när jag tog bort strypningarna som tur var :tungan
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
rSEXa skrev:
Hej!

Jag lämnade in R6:an för strypning till 25 kw. När jag startade den efter ingreppet gick den inte riktigt rent. Gången i motorn är inte säg lik (tomgång alltså). Den verkar inte vara som den ska.

Blir det så här när man stryper en r6a eller är något fel? I så fall, vad kan ha gått snett?

Din R6:a är inte gjord för att vara strypt. Det är ungefär som att tejpa för halva munnen och ena näsborren, då går du inte heller som du ska.
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Den funkar kanon nu, går väldigt bra nu :) Jag ska ta bort strypningarna. Måste säga att det var jävligt stor skillnad i effekt. Helt sjukt stor skillnad. Svin tråkigt att köra strypt om man jämför orginal.
 
Last edited:

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
r6:a -00
e ju lite skillnad 25 mot 82kw.. körde min gamla strypt i nån månad.. sen pallade jag inte trycket o plockade bort!
 

Maldiani

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
västra hamnen
Hoj
min hoj
rSEXa skrev:
Den funkar kanon nu, går väldigt bra nu :) Jag ska ta bort strypningarna. Måste säga att det var jävligt stor skillnad i effekt. Helt sjukt stor skillnad. Svin tråkigt att köra strypt om man jämför orginal.

Vad var poängen med strypningen?
ifall du nu genast ska ta bort den!! :confused:
 

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Gbg
Hoj
YZF-R6 2007
Maldiani skrev:
Vad var poängen med strypningen?
ifall du nu genast ska ta bort den!! :confused:


...hört talas om lagen om mellanklass?!
...betyder inte att man vill köra runt på en förvuxen moppe hela tiden, även om det blir nödvändigt vid reg bisiktning :)
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Ni verkar ha förstått varför jag strypt den :tummenupp
Har reg besiktning imorgon.

När den är strypt så känns den som en förvuxen moppe.
Jag köpte inte en R6:a för att köra den som en förvuxen moped :tungan

Tack för alla svar :tummenupp
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jobbigt att strypa den endast för regbesiktning... Skaffa intyg nästa gång, smidigare, roligare och billigare.
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
sismo skrev:
Jobbigt att strypa den endast för regbesiktning... Skaffa intyg nästa gång, smidigare, roligare och billigare.


Jag hade intyg till min, men likt förbannat så monterade jag strypningssatsen till reg besiktningen. Lite taskigt att sätta firman i fråga på pottkanten om nu herr besiktningsman känner för att prova hojen eller liknande när dom skrivit under att dom har monterat strypningarna. Inte spec mycket jobb att plocka bort heller.
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Har också tagit bort min strypning...oo..
-
Går fort fort

lite skillnad med 120hk i motorn nu.,..
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Konstigt att den gick orent. Min gick helt rent med strypning, dock var den lite seg...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Herr besiktningsman blev besviken att strypningarna satt på när han skulle köra min RD 350. Han sa ungefär: "Du vet väl att vi inte bryr oss om ifall den är strypt på riktigt". :rolleyes:
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Är det nån med mellankort som har kvar strypningarna?
varför göra sig besväret att typa om man ändå tänker köra ostrypt?
Det kan väl inte finnas en enda polis som inte märker skillnad på en strypt och en ostrypt R6a.
I princip borde det väl vara lika olagligt att köra ostrypt som att köra tung när man bara har kort för lätt eller om man är helt utan kort.
tycker det verkar onödigt att riskera att torska för det men men....
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
enhjuling skrev:
Är det nån med mellankort som har kvar strypningarna?
varför göra sig besväret att typa om man ändå tänker köra ostrypt?
Det kan väl inte finnas en enda polis som inte märker skillnad på en strypt och en ostrypt R6a.
I princip borde det väl vara lika olagligt att köra ostrypt som att köra tung när man bara har kort för lätt eller om man är helt utan kort.
tycker det verkar onödigt att riskera att torska för det men men....
Hur ofta provkör poliserna hojen?

Om den går dåligt efter strypning så är det en klåpare som mekat. Självklart går det att få en motor att gå bra med strypt insug eller vad det nu kan vara.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
HanneZ skrev:
Hur ofta provkör poliserna hojen?

QUOTE]

Handlar det bara om hur stor risk det är att åka dit och inte om hur olagligt det är??

Hur ofta blir man stoppad för alkotest?
hur ofta måste man visa körkortet?
hur ofta blir man stoppad öht?

om det är så man skall resonera kan man ju skita i allt?
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Jo, risk finns ju alltid för att de kräver provkörning, det finns inget som förhindrar det, har man nyss kört som en dåre så kanske de undrar om den där R6an verkligen har 34hk.
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top