Problem vid ladd.. ???

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemlös ( I en by )
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Så länge man har undertryck i insuget går cykeln som den ska. Vid låga tryck ( 0,1-0,2 ca) så märker man inte heller något konstigt. När man däremot kommer över ca 0,2 i tryck saknas soppa. Har provat koppla bort signalen till extra spridarna och då blir de samma symtom men dom börjar direkt insugstrycket övergår från vakum till tryck. Med tanke på detta så verkar de som extra spridarna öppnas men ej tillräckligt ( min teori). Vad kan detta bero på:va??
Kan de vara fel på vakum/tryck givaren som styr enheten för extra spridarna, eller kan de va själva enheten eller finns de fler teorier? Går de på något sätt mäta dessa 2? Har kollat så kablarna e hela och att ström å jord finns.
Ursäkta om jag förklarar konstigt men e riktigt tacksam för svar omg! Mvh //
 
Nu kan jag inget om spruthojar, men folk skulle nog bli hjälpta av att veta vilket sorts sprut du har samt hur byggnationen ser ut i övrigt.

tex pc3, pc5, eftermarknadssprut, etc
 
Gissar på mappsensorn eller slangen dit. Har du nån duktig bänkare i närheten så hittar han nog felet ganska lätt, det är svårt att felsöka ett sånt fel på gatan
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top