Problem vid ladd.. ???

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemlös ( I en by )
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Så länge man har undertryck i insuget går cykeln som den ska. Vid låga tryck ( 0,1-0,2 ca) så märker man inte heller något konstigt. När man däremot kommer över ca 0,2 i tryck saknas soppa. Har provat koppla bort signalen till extra spridarna och då blir de samma symtom men dom börjar direkt insugstrycket övergår från vakum till tryck. Med tanke på detta så verkar de som extra spridarna öppnas men ej tillräckligt ( min teori). Vad kan detta bero på:va??
Kan de vara fel på vakum/tryck givaren som styr enheten för extra spridarna, eller kan de va själva enheten eller finns de fler teorier? Går de på något sätt mäta dessa 2? Har kollat så kablarna e hela och att ström å jord finns.
Ursäkta om jag förklarar konstigt men e riktigt tacksam för svar omg! Mvh //
 
Nu kan jag inget om spruthojar, men folk skulle nog bli hjälpta av att veta vilket sorts sprut du har samt hur byggnationen ser ut i övrigt.

tex pc3, pc5, eftermarknadssprut, etc
 
Gissar på mappsensorn eller slangen dit. Har du nån duktig bänkare i närheten så hittar han nog felet ganska lätt, det är svårt att felsöka ett sånt fel på gatan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top